Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

L och J skrev 2012-08-02 14:36:50 följande:
    och bilden kommer här... Tungan ute

eller vet ni vad detta är för märke?

ser ut som Rosa Clara
  • Principisessan
    Skumboll skrev 2012-08-06 19:11:46 följande:
    Kalla mig knäpp men jag valde bort all form av smärtlindring och andades mig igenom 11 timmar av värkar... Haha! Helt fantastiskt vad kroppen fixar! :)
    grattis till bebben :) Vet hur det känns utan smärlindring, dock var mitt inte helt självvalt. Jag mådde kräktes konstant eftersom dottern tryckte på någon nerv och kunde inte ta någonting därför. Läkaren som sätter epidural var upptagen med kejsarsnitt så jag fick vara utan. Men det gick bra det också. Jämför jag med gång nr 1 då jag tog lustgas och kvaddlar, så är dt nog ingen större skillnad. Iallafall inte när man minns tillbaka såhär 5 år senare :) 
  • Principisessan

har ni förresten köpt slöjor i kina också, eller bara brudklänningar? Vill ha en axellång slöja som ser ut typ som de som de hade på 40-60talet. ni vet, ihop med krona på huvudet och ser lite puffiga ut

• Principisessan
    daniiel skrev 2012-08-06 22:04:53 följande:
    Jag beställde min slöja på Ebay och det var enkelt, smidigt och den var jättefin :) Det är någon/några här i tråden som beställt slöja från www.lightinthebox.com och de har billiga och fina, så rekommenderar att kika in där :)
    tack för tipsen, ska kolla. De i den lokala butiken jag varit i hittills hade dels inte så snygga och dessutom dyra. 
  • Principisessan
    1700tal skrev 2012-08-19 09:43:01 följande:

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

Grattis! väldigt vacker klänning också :) 
  • Principisessan

Nu har jag nog hittat vad jag vill ha... tror jag :) har ju en tendens att hla tiden hitta något ÄNNU finare och ändra mig igen. men vad tror ni... 

denna klänning

med denna spetsöverdel som avtagbar del (så kan jag ändra mig om den om det blir too much med håret slöjan o allt.. 

• Principisessan
    daniiel skrev 2012-08-19 13:08:32 följande:
    Tummen upp, jättefint! :)
    :) Ja det får nog bli detta. Känns nästan som att jag när jag väl lagt beställningen ha skygglappar och inte kolla mer på andra klänningar, så att jag inte ändrar mig haha 

• Principisessan
    1700tal skrev 2012-08-19 11:50:21 följande:

Tack hörrni!! Ska visa mera bilder när fotografens galleri är klart när vi kommer hem frän Barcelona!

Måste bara visa en bild på min fina bukett också, tog bilden nu dagen efter. Den blev så fiiin! Bilden motsvarar inte hur stor den är men om vi säger så här - murgrönan gick ner i golvet! Och de stora rosorna fick knappt plats i hela handen. Buketten fick mer beröm än klänningen tror jag...

vacker!! det är david austen rosor i också va? 
  • Principisessan
    daniiel skrev 2012-08-19 14:15:43 följande:
    Nu har jag snabbprövat min klänning igen. Har ju tagit bort det översta lagret på kjolen med alla tyllblommor (jättedumt!), så den är bara slät satin. Nästa helg tänkte vi göra en sån "trash the dress"-fotografering, jag, maken och dottern tillsammans. Det blir inget avancerat och min syster fotar, mest bara för att få en kul dag tillsammans och säga hejdå till brudklänningen. Jag sålde ju min bolero från bröllopet också (även det jättedumt!), men lyckades få tag i den jag har på mig nedan för en väldigt billig peng! Jag tänkte plocka lite rosa blommor att ha som bukett. Håret vet jag inte hur jag ska ha det, har ju numera ganska kort hår, lite kortare än axellångt. Plus att jag svullat upp X-antal kilon sedan bröllopet, men det behöver vi inte låtsas om :P

Vad tror ni? Kan jag ha på mig detta utan att se alltför dum ut? Önskar att jag kunde få lite mer vidd i kjolen, men hinner nog inte ordna det tyvärr.

det där blev ju jättefint. men vad hände med tyllet då, kan du inte sätta tillbaka det om du ångrade dig? 
  • Principisessan
    daniiel skrev 2012-08-19 14:10:48 följande:
    Haha ja, det kan nog vara smart faktiskt, för risken finns ju annars att något annat dyker upp :) Oavsett, så tror jag att när du väl får hem klänningen och får ta på den tillsammans med allt annat (smink, hår, slöja, bukett), så kommer du känns dig jättevacker :)
    ja jag hoppas det. Och så tänker jag att jag vill ha snörning i ryggen med tanke på att jag kan pendla nåt kilo upp eller ner. Och då är det ju betydligt enklare att köpa en ny bolero/spetstop eller sy om den än hela klänningen om det nu inte sitter riktigt som det ska när det väl är dags :) Så det blir nog bra att de inte sitter fastsydda i varandra. 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!