• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Gu vad kul att komma hem och lära sig massor om tyger mm ! Tack flickor!

Ännu roligare när man hör en hel del positivt om just Landy som jag precis (igår) beställde min klänning hos igår. :) Hmm förresten bör man få en bekräftelse eller liknande efter att betalningen gjorts? Någon sorts beställningsbekräftelse? Jag beställde inte via hemsidan utan via mailkonversation.

Grattis till bebisar också! Både uttittade och ännu bakandes ;) 

• Anny

Darling Daisy och ni andra som beställt från Landy: Hur är klänningen uppbyggd inuti? Ordentligt med skenor? Sådant där rejält "gummiband" så den sitter uppe? Om så...måste man säga till extra?

• Anny
    Darling Daisy skrev 2012-02-21 07:58:17 följande:
    Anny: 
    min klänning är rejäl, med ordentliga skenor och ett bra silikon/gummiband upptill. Det är ett riktigt bra och kraftigt bh-band som håller upp den också. 
    Jag sa inte till extra om detta. 
    *Mmmyser*. Låter jättebra! Är än så länge riktigt nöjd med mitt val av företag. Hoppas innerligt det känns likadant när klänningen kommer hem :)
  • Anny

Grattis till alla födelsedagsbarn!

Själv var jag gravid med tvåan när jag jag fyllde 30, så var inte så mycket party. Bjöd på exotisk planka och hade familj, släkt och några vänner på besök. Mer än livligt iaf ;)

När jag var gravid med första så fick jag problem med falsk ischias, det kunde då och då hugga till som bara den i vänster skinka och sedan ner i benet så att benet vek sig. Obehagligt. Nu kommer jag inte ihåg om det var då jag fick övningar jag skulle göra eller om jag bara fick stå ut. :) Darling Daisy, du är inte gravid eller? :)

• Anny

skumboll har du testat galieve mot halsbrännan? Det rekommenderar jag annars (hyffsat proffessionellt råd då jag just jobbar med sådant ;) )

• Anny
    1700tal skrev 2012-02-23 08:15:03 följande:

Oj, känner mig lite kartlagd.. Nevars, men organza är det tyget som man gör billiga glansiga, lite genomskinliga gardiner i som säljs på tyg rusta osv. Ofta i starka färger. Om du hänger med? 

MEN den organza som används till brudklänningar är matt, inte glansig, om man har tur. Huvudsakligen används organza till volanger men även ibland till att släta klänningar har ett "överlager" av organza. Varför det sistnämnda, personligen tycker jag inte det är varken så snyggt eller fyller nån funkion.

Den superglansiga (=hemska, i mitt tycke ) kostar vad jag förstått mindre så man ska kolla med kinaföretaget att de verkligen använder matt organza. Sen finns (iaf hos milly) även sidenorganza i gräddig ivory. Det är nog tamitusan bland det underbaraste tyget jag klämt och kännt på!! Men det är ju en annan sak.. Ok, lite exempel...

Återigen, hela klänningen är i organza (med satin under, som inte syns):

Den här klänningen var verkligen fin! Synd att jag inte har kropp nog att bära upp den.

Jag ska förövrigt ha en klänning i just organza och satin (under) från Landy. Nu frågade jag inte om matt organza.  Men jag tror nog jag tryggt kan anta att det är schysst tyg de använder. Right? 
  • Anny

Yaay! Jag lyckades citera med schysst redigering! *nöjd* Tungan ute

• Anny
    1700tal skrev 2012-02-23 08:48:52 följande:

Här är orginalet:

mmm finare i original. Lite prydligare. Men ingen dålig kopia alls!

Jag är lite förtjust i den här. Men jag fegade ur totalt (igen) och lät bli den.

• Anny

Nu ska vi se här. Bara för skoj skull tänkte jag göra en liten bildbomd jag också. Och tar jättegärna, kritik, åsikter, omdömen whatever. 

Så vad tycks?

En i diamond white

Tanken är att denna skulle tas in lite ner till mien av låren ungefär. och ett svart band utan det blinget.

Denna får ni tänka er i vitt helt enkelt.

Det jag egentligen är ute åsikter om är modell och kanske egentligen neckline osv. Eller äh, vad det är för åsikter kommer fram så hör jag de gärna! Tungan ute

• Anny

Här är en till. Där bifogar jag även modellbild då den jag har på mig inte är "struken" och ligger helt fel. den är finare i verkligheten än på mig helt enkelt ;)

originalbild

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!