Inlägg från: Five year engagement |Visa alla inlägg
  • Five year engagement

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

jag är väl medellängd, 168. men jag ångrar mej att jag valde en "färdig" storlek, utan att ens mäta mej. Jag var i USA på semester för bara nån vecka sen och shoppade en del, och jag baserade mitt val av storlek på hur jag upplevde där. Jag hade stlk 14 där, provade en klänning i stlk 16, men den var liiite stor så jag köpte den aldrig. Så nu valde jag 16 och tänkte att jag justerar in den om den är för stor. Men nu känner jag att jag ju inte alls vet hur light in the box´s storlekar är, så jag borde nog ha mätt och verkligen kollat så stlk 16 funkar.. =(

tror jag måste tvinga sambon att hjälpa mej mäta, så jag vet... Tyckern i jag ska beställa en ny om det visar sej att jag helt tagit fel stlk?? usch jag känner mej så dum nu för jag var lat och bara tog för givet jag visste min storlek.

Får man skicka tillbaka den oavsett orsak tro?

• Five year engagement
    mjeanettek skrev 2012-05-15 15:31:43 följande:
    Five year engage,ent: nej, LITB skriver att de inte byter om inte något är fel på den då alla deras klänningar sys upp. De har inte lager. Tuvärr...
    hade för mej att jag läst det också, jo det är ju ganska logiskt inte meningen man ska göra som jag. får ta måtten och se hur storleken jag beställt passar.. förhoppningsvis stämmer det ju *håller tummarna*
  • Five year engagement

har beställt en klänning till nu, en likadan fast jag mätte och beställde den efter mina mått...

Har frågat om den förra var för sen att avbeställa,m antar att det inte går, men man kan ju alltid fråga... de kanske inte börjat sy än, man vet ju aldrig.. =) får försöka sälja den annars...

beställde en bolerojacka nu med, svart spets..

• Five year engagement

Jag har beställt två klänningar, av samma modell. Beställde fel storlek första gången, och bestämde mej för att beställa en custom made andra gången... Dock var det något fel med mina måttangivelser så det var några dagars mailkommunikation fram och tillbaka vilket resulterade i att det blev lite försening i förmodat leversnsdatum. Jag poängterade att mitt bröllop är 7 juli och att klänningen måste komma tills dess... Ljög lite då bröllopet är 21 juli, men vill gärna ha några veckor att ha en chans att rätta till eventuella smågrejjer... Så nu är jag verkligen spänd på klänningen, när den kommer och framför allt hur den kommer passa... Den första klänningen i stlk 16 ska jag försöka sälja för runt 700:- som jag själv betalat för den med frakt och allt!

• Five year engagement

wow vilken vacker bukett!!!! Precis i min smak, så där vild och färgglad!!!

Och ni var verkligen fantastiskt vackra på er bröllopsdag lomilla!!!!

längtar till min dag nu =)

• Five year engagement

Jag behöver hjälp! Jag tror att jag vill ha slöja på min bröllopsdag!! Passar det närmande har en enkel, kort klänning?? Tips på var jag kan beställa? Bröllop 21/7 Klicka på "visa endast" för att se vilken klänning jag ska ha... Kan ej lägga in bild via iPaden.

• Five year engagement

Min klänning är nu i Paris, beräknas komma fram på måndag :) dock är detta den flesta klänningen som är för liten, men jag får iaf se hur den ser ut och känna på kvalitén mm :) spännande!! :)

• Five year engagement

Den första klänningen skulle det stå ;)

• Five year engagement

MINA BÅDA KLÄNNING ÄR PÅ VÄG!! =)

känns riktigt riktigt pirrigt!!!
    Min första befinner sig i paris nu, kommer nog på måndag, hoppas att jag är hemma..
    Min andra, den som förhoppningsvis är i rätt storlek, skickades idag och kommer fredag nästa vecka enligt deras leveransplan. Så spännande!!!!! 

hur funkar det när de levereras? Visst kommer de med den till dörren? ringer de innan eller man får hoppas vara hemma... hur vet man om man missat dem??  

måste bestämma mej för slöja också, vet varken ut eller in... jag ska ha en bohemisk uppsättning, inget stramt. Och jag vill ha slöjan fäst under själva knutarna i håret, alltså typ i nacken, väldigt lågt. Hur fungerar det med slöja? Hur sätter man upp den, kam? ingår det eller måste man sy i själv? 

Tack för alla länkarna Daniiiel! Superbra, kan bara inte riktigt välja för jag har cverkligen INGEN aning om vad jag vill ha... *suck*

min klädsel ska va ganska enkel, klänningen som jag lagt upp bild på, bohemisk, lös uppsättning, ganska neutralt smink, kilklackade skor, svart spets bolero... vill ha en slöja som passar in i den "enkla" klädseln... 

• Five year engagement

Är lite nervös, min klänning ska levereras idag, står att den är i Stockholm Arlanda :) men jag blir inte riktigt klok på när den kommer... Et står att den ska levereras hem till mej ikväll 18.00, men så står det såhär på aktuell status;" Tendered to authorized agent for final delivery" Vad menas???

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!