• paet

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-06-25 19:07:34 följande:
    Uuuunderbar klänning, det var den jag använde som inspirationsbild när jag skapade min fuffiga sidenklänning.
    Ja jag är helt kär iden Det var denna jag ville ha innan jag bestämde mig för en annan kinaklänning jag först beställde. Åh hur ser den ut?
    Solstice skrev 2012-06-25 21:02:24 följande:
    Jag beställde skor som tog svängen via tullen som levererades med UPS och de kräver COD (Cash on Delivery), dvs de löser ut paketet och lägger på en avgift som är hutlös- i mitt fall dubbelt upp mot tullavgiften  men nu tror jag de flesta kina-företag verkar använda DHL.
    Yikes!! Jag valde UPS för att de var snabbast.. Jobbigt om man inte får råd att lösa ut den

• paet
    1700tal skrev 2012-06-26 17:41:49 följande:

Om du går in i recensionstråden i TS, klickar tillbaka till sida 1 i den tråden och klickar sen ¨på "visa endast" under mitt nick så ser du samtliga kinaklänningar jag har beställt och fått hem!

Hoppas du hittar nån som kan göra den snabbt och bra. Känns ju lite läskigt att inte se real samplebilder.. Men har du en annan klänning som backup ifall den inte hinner komma hem?

Såg den nu! Den var jättefin! Syns att den är inspirerad utav den Älskar det där öppna på halva klänningen

Jo men jag hittade färdigsydda sådana här så det skulle gå så fort så jag har den nästa vecka sade dom Dock har jag inte sett att de skickat den ännu. Men de skulle skicka den inom tre dagar när det gäller "in stock" klänningar. Så det borde ju hinna Den är ju så poppis denna klänningen så den borde ju bli bra iaf!

Ska du ha någon av klänningarna du fått hem då?  
  • paet

1700tal: Jo jag har en klänning hemma som kan sys in om det är nått. Men jag är inte riktigt nöjd med den tyvärr

• paet

iiih min klänning skickade idag! Perfekt!! Då lär jag verkligen hinna få den

• paet
    daniiel skrev 2012-06-27 12:33:14 följande:
    Näääää, vad spännande!! :) Hoppas du slipper tull och sånt nu då. Ja, och att klänningen är fin och passar bra! Du måste uppdatera när du fått den och visa bilder ;D
    Ja jag är så spänd på hur den ser ut De var jätteschyssta som skrev att den bara är värd 30 dollar. Då ska det väl inte bli nån tull när det är under 500kr? Om det blir nån så blir det ju iaf inte så högt pris Åh det hoppas jag med!! Det ska jag absolut göra!! :)
  • paet
    daniiel skrev 2012-06-27 18:21:35 följande:
    Som jag skrivit här ;) www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2

Men förhoppningsvis slipper du helt och om inte annat, så hoppas jag du får ett lägre belopp ändå :)
    Okej men då är det ju långt under 1400kr i med att hon skrev 30 dollar. Det är ju runt 250kr *fniss* 
    Men vi får se vad som händer! Hoppas den bara slinker igenom. De kollar väl inte allt toknoga kan jag tro. Lär ju komma kläder därifrån dagligen.

Kan de alltså ta lika mkt tull för den som för en jättedyr pryl ändå alltså? Förvånad Det låter ju bissart :S Nä den får inte fastna där och kosta flera tusen.. då får jag inte ut den haha.
  • paet
    daniiel skrev 2012-06-27 21:03:46 följande:
    Håller tummarna :)

Nja, tullsatsen är densamma oavsett om klänningen kostar 1500kr eller 5000kr, 12%, så på så sätt kan man väl säga att de tar lika mkt tull oavsett hur dyr klänningen är. Sedan blir ju själva kostnaden lägre ju billigare klänningen är. Andra saker än tex kläder har en annan tullsats, en annan procent alltså, så det hänger ju på det. Oavsett kostnad kan man dock åka på moms, som då är 25%, så även den är samma för allt, men själva slutsumman beror ju på kostnaden av saken man beställt. Och administrationsavgiften varierar, en hel del har jag förstått, men den kan man inte påverka själv.
    Aj aj aj då.. jag hoppas för allt i världen att de inte tar så mkt så man måste slänga ut tusenlappen för den
  • paet

Någon som har erfarenhet av hur UPS levererar paketen? Är det till hämntningställe eller kör de ut var än det är i Sverige? Hittar inget av deras kontor i Dalarna.

• paet
    Sjörå skrev 2012-06-28 16:34:44 följande:
    Jag har fått paket via UPS och då har de ringt när de i princip står utanför dörren. Är man inte hemma tar de med sig paketet tillbaka. Jag avtalade en ny tid med dem då. Vet inte hur det fungerar i Dalarna men så här fungerade det i Norrköping.
    Okej! Ja jag är mammaledig så kan ju sitta hemma hela dagen som tur är. Visst är det inte senare än 19 de kommer? Vilken tid var de hos dig?
  • paet
    Sjörå skrev 2012-06-28 17:46:26 följande:
    Jag tror att de främst kommer på dagtid men iallafall inte efter 19. Det var min sambo som tog emot paketet så jag har inte helt koll på när de var här.
    Okej men vad bra. Då får man hoppas att de kommer mitt på dagen så man vågar lämna hemmet senare Okej så det behöver inte vara personen på paketet som tar emot och skriver på? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!