• Solstice

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

GuteCarra- Nu måste jag säga att jag ändrade mig, första gången du la upp bilder så tyckte jag nr 1 men nu med underkjol så såg man veckningen på ett helt annat sätt (eller jag gjorde iaf) och tycker jag absolut nr 2- så synd med brodyren men hoppas verkligen att det löser sig.

Har precis betalat min klänning och det blev den andra med spets! Hittade fler bilder på andra brudar som haft klänningen och tror absolut att den kommer bli superbra- tack för er input.

• Solstice

Blev lite förvånad när jag vaknade imorse och hade fått ett mail från dem jag beställt min klänning från med ett antal frågor som de undrade över/ville dubbelkolla innan de fortsatte med att sy min klänning som bla om jag ville ha spets som bara var spets, eller spets med pärlor, stenar eller paljetter. De frågade även efter några fler mått till jackan/boleron för att den skulle bli så bra som möjligt. Verkar väldigt positivt än så länge iaf!

Har beställt den här från myloveweddingdresses.com

:
  • Solstice
    daniiel skrev 2012-04-30 02:24:41 följande:
    Är det någon här som beställt från Mylove-bridal som hört något ifrån dom på senaste? De slutade svara på mina mejl för ett par veckor sedan. Deras sida är inte tillbaka.

Någon länkade dock tidigare till denna sidan, www.myloveweddingdresses.com och deras mejl är mylovebride@gmail.com. Jag hittar inget om den sidan/företagen som är från före typ februari 2012. Inga recensioner, ingen som handlat där osv (googlat i timmar!, ja jag har lite att göra), så det verkar ju uppenbarligen vara en ny sida.

Mylove-bridal.com hade/har ju mejladressen mylovebridal@gmail.com

Är inte hemsidenamnen och mejladresserna (speciellt dom) väldigt lika? Kan det vara så att den här nya sidan helt enkelt är Mylove-bridals nya sida? Den dök något före Mylove-bridals sida slutade fungera.
    Jag var först inne på en helt annan sida (www.yokadresses.com) men när jag skulle chatta med dem så pekade den mot just www.myloveweddingdresses.com. När jag sedan chattade med dem så hänvisade de sedan hela tiden till www.mylove-dress.com. Verkar som de har tre olika siter som alla tillhör samma företag.

Jag betalade med paypal och mottagaren heter Liu Zhongyan, ni som köpt från MyLove-bridal borde ju kunna säga om det är samma betalningsmottagare.
  • Solstice
    daniiel skrev 2012-05-04 12:20:03 följande:
    I alla svar där någon frågat, så har de ju sagt att det är samma företag som bytt hemsida? Jag tror inte att de håller på att gå i konkurs eller något. Jag tror bara att de helt enkelt uppdaterat företaget och hemsidan. Det finns ju många företag som gör så. Den nya hemsidan verkar dessutom mycket bättre än de gamla, så jag skulle utan tvekan våga beställa från den nya, om jag nu var i behov av en klänning.
    Tack!

Har haft lite nojja över att det nu är samma sida och att det ska bli problem med min klänning...
  • Solstice
    Monstertjejen skrev 2012-05-07 11:20:19 följande:

Jag drog på mig den en snabbis och fick vänninan att snöra ihop den.

Hon fick snöra den helt ihop men den känns ändå lite stora, skulle vilja kunna dra ihop den lite till.

Då beställde jag ändå en storlek 12, och dom andra klänningarna jag har provat här hemma har varit 12 och 14.

Så jag har räknat med att jag e ca en 13.

Men klänningen i övrigt tycker jag e jätte fin, måste bara få ordning på den isydda underkjolen av tyll. Eftersom den har v arit ner tryckt i en låda så är tyllen helt veckigt åt alla hålla å kanter, så formen på klänningen blir lite konstigt för på vissa dela så är tyllen helt ihop knycklad och då står klänningen ut lite mer på den sida.

Men jag skall testa att pressa lite åp den!

Jag beställde även, skor, slöja och bolera.

Och dom va helt underbara dom med :)

Bilder kommer i kväll, jag lovar!

Åh, vad roligt! Ska bli spännande att få se bilder!
  • Solstice
    Solstice skrev 2012-05-16 11:01:44 följande:
    Åh, kunde inte hålla mig utan chattade med myloveweddingdresses.com som jag beställt min klänning från och  enligt dem är min klänning på väg!!!
    Visst var klänningen på väg- hem till mig men så typiskt DHL att inte ringa innan så jag missade dem med bara ett par minuter såg jag när jag kom hem och hittade lappen i brevlådan Får vänta till på fredag nu istället...
  • Solstice

Måste bara gnälla av mig lite- så störigt när jag vet att klänningen ligger ett par mil bort men att DHL strular som vanligt så nu får jag vänta till på måndag om jag inte åker ut till Landvetter och hämtar paketet själv. Vill ju ha min klänning NU!!!

• Solstice

Anny- jag håller nog med Knyttan där. Volangklänningen är superfin men jag tycker också att Lily-klänningen passar dig bättre och tror också att det blir bättre med en svart bolero till den än till den andra.

Jag stör mig inte av bling-blinget utan tycker snarare att det ser helt naturligt ut på bilderna med boleron till men förstår om du vill ta bort det för jag är heller inget fan av dessa detaljer när jag varit och provat klännignar.

• Solstice

Äntligen! Imorse levererades min klänning efter att jag precis missade dhl när de skulle leverera i onsdags. De hävdade att de aldrig ringer och föraviserar men har för mig att jag läst att fler av er fått samtal?

Jaja, oavsett så är jag jättenöjd och jag beställde den 27/4 och de skickade den 14/5 så det gick väldigt snabbt i jämförelse. Tycker klänningen är lik originalet och är välsydd bortsett från ett par trådar här och var som behöver klippas av.

Måttbeställde efter mina mått som jag sedan minskade en storlek enligt deras storlekstabell eftersom jag satsar på att gå ner lite till innan det är dags. Dock är den lite stor upptill men sitter väldigt bra över revbenen så med rätt bh (och inte en sportbh som trycker ihop så mycket det bara går) blir det säkert bättre och är inga problem att sy in heller om det skulle behövas. Bad om att få bandet löst och det fick jag då jag funderar på att byta mot ett grönt eftersom det är en av våra temafärger.

Boleron är dock förstor men den är lätt att sy in.

Allt som allt är jag nöjd med myweddingdresses.com som jag beställde från.

Originalet från Davids Bridal
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!