Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Vi hade festen i ladan på Ekenäs och det var faktiskt jättemysigt. Vi lövade salen och dukade upp fint och byggde upp en rustik bar av halmbalar! Och stor plats till dansgolv.
Vi hade festen i ladan på Ekenäs och det var faktiskt jättemysigt. Vi lövade salen och dukade upp fint och byggde upp en rustik bar av halmbalar! Och stor plats till dansgolv.
Skulle behållt ryggen som den är och kört utan bh, de brukar hålla upp jätte bra! Det finns bhar för djupa ryggar, men det beror ju så klart på storleken på behagen...
Jepp! En liten kille- 8dagar idag!
Tack! Ja, vi har några smygläsare där i andra tråden.. gifte mig för tre år sen snart, men några av oss i andra tråden har gafflat i över fyra år...
Annoo: hade jag inte redan gift mig och beställt klänning hade detta varit en av mna vaö: tycker den liknar lite vad du är ute efter. Det är en av deras egna uppsydda klänningaeär så inte bara en designerbild. szlongzhilian.en.alibaba.com/product/322847506-209964848/real_picture_wedding_gown.html
Skumboll: kom att tänka på denna sidan när du pratar om hårsmycken till din vackra klänning : www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m3915996.html kanske hittar du inspiration där?
Idapierre heter tjejen med samma klänning, om jag inte mins helt fel! Kan man fortfarande söka bland medlemmarna? (gammelgeddan som inte använder alla funktioner längre...)
-och skatter och avgifter.... Annars får ni leta upp en hobby-musiker som inte lever av det och som ni heller inte kan ställa samma krav till. Tycket 1500 är rimligt.... (hoppar vist in och bl.a. dr mig lite från sidolinjen....)
FelizLane: när jag gitte på din skiss och Daniiels skiss är det i te samma ide med släpet verkar det som. På din bild verkar det vara själva bandet i midjan som bildar 1m släp (två tygstycken) på Daniiels verkar det som om det är ett extra stycke tyg (ett) som är fäst vid ett löstagbart skärp. Bara så att du inte blir besviken!
Italia08: det ser ut som om der är silverfärgade paljetter med glaspärla i på din bild. Det kan de göra jättefint. - Om paljetterna sitter under armarna kan de tyvärr riva i huden om armarna kommer till, men det ser ut som om de inte når så långt ut. Du kan ju även höra om de kan sy swarovzky kristaller eller checkiska kristaller (de är lite billigare) istället och höra om prisskillnaden. Jätte fin klänning btw!
Knyttan: kom ihåg att mäta MED en bh, så behagen sitter där du vill, sen syr de klänningen så att de sitter där du uppgett. Korsettliven är oftast mycket stabila.
MissBliss: jag tror att det skulle bara jättefint med en liten holkärm till dig på den klänningen i samma spets som sticker ut där nere?
På fet tiden när det begavs att jag skulle köpa min Kina klänning, hade vi också problem med stängda sidor. De sidor som hade problem, var de som kallade originalen vid originalens namn. Om en klänning, som var en kopia men ändå marknadsfördes som en sottero tex, de stängdes ner. Om sidan kallade modellen för en ms istället fi k de vara kvar. Så mitt råd till blivande köpare är att försöka beställa klänning från ett företag som inte kallar sina kopior för designerns namn, gärna från ett företag med real sample dresses, så borde ni slippa stängda sidor och ont i magen.
Tjejer! Jag behöver er hjälp! Jag har letat festklänning nu var lediga stund, men jag hittar inte det jag vill ha! Jag ska gå på bröllop i sommar och det är lång klänning och glitter och glam och hela kittet som gäller och då är det ju äntligen tid att beställa en ny kinaklänning, det var ju några år sen kg beställde brudklänning. Det jag letar efter är en fabrik som syr upp efter flera punkter, inte bara byst, midja, höft och längd utan även under byst, axel till midja, midja till golv och så vidare. (har 70g och lång överkropp, breda höfter och tvåbarnsdaller...)
Och klänningen... Jo, midnattsblå, à-linje (fast inte så stor) dropwaist, sweetheart neckline med ett brett halterneck-band som sitter brett. Eller off-shoulder, lite löst draperat. Golvlång utan släp. Kan någon hjälpa mig att hitta min önskeklänning?
Paet: www.aliexpress.com/product-gs/449412492-R0353-Free-shipping-real-sample-applique-beaded-satin-Ball-Gown-A-line-Wedding-Gown-wholesalers.html denna kanske? En real sample dress som blir färdig inom 11dagar och kan skickas express. Bra omdöme också?
Och här är en som följer tråden enbart på grund av gafflet (och bilder av vackra klänningar...) nå nu 1700-tal blev jag nyfiken på din nyaste klänning! Bilder!