• CoG

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Ser nu att ngn tpsat om vetevärmare.

Vi köpt en från coolstuff (ett jättegosigt får) till vår dotter på 8 år
    Den doftar också lavendel och är jätte uppskattad.
    Jag vet inte om den doftar för mkt för en liten halvåring...men annars kan den ju vara bra att ha senare.

• CoG

daniiel

Skatteverket kan man väl också skaffa leg hos?
    Kan ingen låna ut 400 så att du kan ordna med leg och sedan få tillgång till pengarna och betala tillbaka?

Jag betalde 400 till skatteverket,
    gick dit med kvitto på betalningen,
    fick vänta på min tur sen blev det fotografering och signering av nya idkortet

Inom 2 veckor hade jag det nya

• CoG
    Galathea skrev 2012-12-02 19:37:14 följande:
    Nu är min klänning här :) Jag gillar den, även om jag inte är 100% nöjd. undertyget (något blankt satinliknande) tittar fram litegrann mellan vissa volanger, främst kring vänster höft och de hade missat att jag skrev att jag ville ha snörning men i övrigt är jag nöjd :)

Klänningen gör sig verkligen fin på dig!
    :D
  • CoG

Vad kul att den blev så bra ändå.
    Jag håller med daniiel om att du borde kolla om det går att göra ngt åt längden.
    Det kanske går att sy till en mer spets eller ngt?...

Kaffegrus skrev 2013-01-30 09:24:50 följande:
    Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal

Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor..

Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny?
  • CoG

Riktigt snygg!

Alvstina skrev 2013-02-13 18:03:21 följande:
    Så kom klänningen tillslut. Känner mig jättenöjd och mannen var det också. Nu är bilden tagen i dåligt ljus, kommer att ta bättre bilder med underkjol, när jag har köpt en sådan. Det är ingen exakt kopia (gjorde dessutom ändringar i materialet), men close enough :) Helnöjd, och priset från Dino var ju fantastiskt! 1007:- med frakt..

• CoG

Vilken enormt tråkig erfarenhet :(
    Att lägga ner stora summor pengar för en klänning som bara ska användas en dag,
    den vill många komma undan.
    Samtidigt som man ändå vill vara sitt vackraste jag på den stora dagen.
    Därför är det inte så konstigt att dessa kinaföretag klarar sig så bra.

Alla har inte otur, men det är ju en chansning helt klart att lägga en beställning.

Daria skrev 2013-03-11 13:05:20 följande:
    Jag tänkte bara skriva här igen och berätta om min HEMSKA upplevelse med Landrybridal.
  • CoG

Den ser fantastiskt fin ut!

lenuz skrev 2013-03-12 19:39:49 följande:
    Idag kom den, äntligen. Lite svårt att se på bilden, men broderierna på bysten och kjolen samt på ryggen och släpet är otroligt välgjorda. Axelbanden sitter bara i knappar på insidan, så de går att ta bort, måste känna efter lite först. Ska snöras bättre sen för bättre passform.

• CoG

Är det här originalet?
    Din blev ju finare än den!

lenuz skrev 2013-03-12 20:54:08 följande:
    Daniiel: Det här är "orginalet". Trots att den inte alls syns på min osmickrande bild så sitter den helt perfekt.

• CoG

varför inte utan så att man ser klänningen bättre?

SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 14:46:19 följande:

Hej alla!! Jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig med tips om vilken typ av slöja som bäst skulle passa ihop med denna klänning :) Det jag funderar mest på är om det blir finast med lång/kort slöja? Jag kommer ha utsläppt hår och klänningen har släp (chapel train).

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!