• Magenta

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

operfekt skrev 2012-04-19 12:01:01 följande:

Måste visa brudnäbbsklänningen som kommit nu, dock från ebay.. Sååå nöjd med den, var dock svårt för syster att få sin dotter att gå med på att ta av den igen ;(
    Supersöt klänning och supersöt systerdotter!
  • Magenta

Ja ett par välplacerade stygn och en underkjol så blir den nog fin. Och förutom vecket på magen så tycker jag nog att den påminner väldigt mycket om originalklänningen.

• Magenta

Jag köpte en kina-klänning som hade släp som jag tänkte ta bort fast det är ju fint med så har velat lite. Men nu sa min fästamn att varför inte köpa en till klänning till festen och behålla släpet på första klänningen. (Mycket bra fästman) Sagt och gjort så nu har jag beställt en ny klänning i tea-length men var sjutton hittar jag en bra underkjol till? Jag letar och letar. Måste man köpa en lång och klippa av eller?

Jag köpte nu denna med tyllkjol men det lär ju behöva lite mer fluff sedan.

Ja och bandet blir mörklila istället

• Magenta

Tack för hjälpen, Daniiel, Monstertjejen och Knyttan. Verkar som jag får prata med tillverkaren och sedan avvakta tills jag får klänningen för att se om det behövs och då i vilken längd den verkligen är.

• Magenta
    CoG skrev 2012-05-18 10:20:42 följande:
    Vilken fin klänning :)

vart beställde du den?
    Dom verkar göra bra klänningar!
    Tack! Jag beställde på DHGate av säljaren linlin5518:

www.dhgate.com/wholesale/store/ff8080811e3af55b011e3dd40ef224f5.html

med mina egna mått och den passade perfekt. Visserligen blev översta lagret i kjolen organza men jag hade hoppats på bara tyll (det är ett par lager tyll under samt en satin kjolunderdel som är fodrad för det rätta tunga fallet) fast det var inget jag hade sagt så känns svårt att klaga. Väldigt bra och gedigen sydd dock. Och den blev ju jätte fin och det är ju det viktigaste
  • Magenta

DHGate är precis som ebay. Dvs du väljer en specifik säljare och köper av denna. Min kostade knappt 1000 kr inkl frakt så kände inte att det gjorde så mycket om den inte blev bra. Men är man väldigt petig med hur slutresultet blir så kanske inte kinaklänningar är det bästa valet dock. De tolkar lite fritt och tänk på att om storleken blir fel så kanske du måste anlita en sömmerska hemma och det kostar ju minst lika mycket som klänningen säkert. Så man måste nog vara beredd på att det kan gå galet likaväl som det kan gå bra.

Fast jag köpte en knäkort också på vinst och förlust för 35 usd (245 sek) från ebay, som jag väntar hem.

Fast denna kanske jag använder på vår förlovninsgfest istället. Jag gifter mig inte förrän nästa år så är väl lite tidigt ute med 2 beställda klänningar (än så länge), ha ha

• Magenta
    bridetobe2013 skrev 2012-05-28 21:23:35 följande:

Har ingen ny som kan vara med under vigseln utan bara efter... Så det känns som det skitit sig. Hon är dyrare än den andra och helt plötsligt ser det ut som om semesterkassan ryker. Vilket vi nog inte är berädda att offra.. Så just nu ser det inte bra ut. Ska korten tas efteråt så kan vi lika gärna klä upp oss en dag när den andra fotografen kommit hem och ta kort då istället. Så får pappa ta lite på fredag. Kanske vi tom kan få sol på korten. För det blir det ju tydligen inte på fredag.....

Älskar din spetsklänning så tycker ju att det var det rätta valet...... Var hos vigselförättaren i går och planerade vigseln.... galet...

1/6 2012
    Fast om man ska ta kort utomhus så är mulet det absolut bästa vädret! Sol blir alldeles för skarpa skuggor så det är ju bara bra om det inte är soligt på er bröllopsdag Se bara till att din pappa får med hela er, även med fötter (då detta är ett klassikt amatörfel) så tror jag ni kommer få jätte fina kort ändå. Dagens digtalkameror tar jätte bra bilder och man kan göra mycekt i efterbearbetningen sedan om det inte blir perfekt så du ska inte oroa dig. Det kommer bli toppen ändå ska du se.
  • Magenta

Lommila: Stort grattis! Vad otroligt fin din klänning blev. Ännu finare än på de bilder vi sett innan och måste hålla med de ovan om att buketten är jätte häftigt.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!