• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Jane
    GuteCarra skrev 2012-04-18 12:35:34 följande:
    Nu har jag sprättat ur dom två översta ringarna i min underkjol och förminskat den nedersta.
    Tack för tipset tjejer, hade inte en tanke på att man kunde göra så.
    Nu kan vi testa och greja med olika antal ringar och olika stora :)

ser ut som att vi fick samma underkjol (vilken inte passade våra klänningar alls hihi)...jag var tvungen att ta av mig min första gången jag provade klänningen och såg efteråt att man kunde förminska dem, men nu ska jag iallafall ta ur den översta ringen och prova så först. Funkar inte det så tar jag ut ring nr. 2 och kör med bara 1 ring längst ner.

• Jane
    Lommila1 skrev 2012-04-18 17:01:16 följande:
    Den blev ju jättefin:) Syns int att du korvat in dig i den! Hur ser den ut bakifrån med släpet osv?
    Tack! På framsidan syns det inte så värst, men på baksidan syns det att min rumpa blir tillplattad :) inte snyggt alls. Och snörningen var jättebred, men det var delvis också för att min mamma inte orkade ta i och dra ihop allt ordentligt. Som sagt så är den enda missen på klänningen att de har sytt den med släp, ca 2 meter och den skulle egentligen vara utan släp. Det vet jag inte hur jag ska lösa då det är 10 lager tyll på klänningen. Jag vet inte om jag ska kapa av allt så den blir utan släp eller om jag kan hitta någon lösning där man kan lyfta upp/knäppa upp hela baletten när man t.ex. dansar.
  • Jane
    FruHassel skrev 2012-04-18 09:34:58 följande:
    Jane: klänningen är super fin!!!!! får jag bara kommentera nåt så hade jag tagit bort blomman, jag är inte förtjust i sånt.
    Tack! Jag bad dem göra blomman avtagbar, men vad jag tror så kommer jag behålla den för att den passar ihop med min hatt med floret som jag ska ha till. Ska dock prova hela utstyrseln någon annan gång för att se hur det blir och blir det kaka på kaka så tar jag nog bort blomman. :) tack för inputen iallafall!
  • Tinzi

hallojs!
    Ni som har en "ögla" alltså ett band att ha runt handleden på klänningen VART är denna fastsydd?

Jag har nämligen sytt dit en där släpet är som längst alltså i mitten av släpet, hur är det gjort på era?

• knyttan
    Solstice skrev 2012-04-18 10:58:13 följande:
    Åh, vad roligt med alla som fått sina klänningar de senaste dagarna! Jättefina och blir så sugen på en hellång klänning men vet att det inte riktigt passar in med vårt tema eftersom vi ska gifta oss hemma i trädgården.

Chattade med kissdresses.com imorse ang den klänning som jag bestämt mig för och frågade om deras leveranstider eftersom jag vill försöka gå ner lite till i vikt innan jag beställer och fick väldigt trevligt bemötande och de lovade att 1,5 månad innan skulle räcka gott och väl så om jag beställer i maj så har jag tagit till ett par veckor, vi gifter oss den 14 juli.
    Bara ett tips i all välmening: de flesta företag verkar lova att det ska ta 6 veckor eller 1,5 månad, men det kan ta både två och fyra veckor längre utan att de bryr sig om att speciellt informera om det. Så räkna inte med att de håller vad de "lovar" när det gäller leveransen. Dessutom kan det behöva fixas en massa på klänningen när den väl kommer. Jag gifter mig också i juli och jag är glad att jag beställde min redan i julas. Det tog nämligen mer än tre månader innan den kom. Men de sa 6 veckor till mig också. Hörde verkligen inte ett smack om när eller hur eller varför förrän klänningen bara dök upp här.
    Är den customized på något sätt? Ändringar i storek/ modell osv? Iså fall skulle jag beställa den typ igår. Om den är ready to ship så är det nog inga problem att vänta lite till.
  • Anny

Vilka fina klänningar som kommit hem! Roligt! Mer bilder

Jag var förbi en skräddare idag och visade upp min klänning och han sa i princip blankt nej till at minska fluffet i midjan på min klänning. Så så var det med det.

Pratade med min mor häromdagen och nämnde att jag t.o.m funderade på slöja. Fick även där ett blankt nej "Det är inte du!" lät det. Så så var det med det.
    (Min moster idag höll med)

Var hos guldsmeden idag och tittande på min vigselring som är färdig!! Den blev fiiin. guldsmeden själv var väldigt nöjd han också, han yckte den blev riktigt tjusig. Han ska använda sig av mallen till min ring för att sälja fler. Så jag slapp betala för framtagandet av det. Kostar tydligen ca 4000 i interndebitering för att ta fram ny "ringmall" eller hur det nu fungerar.

Bild!

Det är 10st  0.07 ct prinsesser i kanalinfattning. 3.5 mm bred vitguldsring.
    Man ser hur sliten förlovningsringen är. Men den ska ju självklart fixas innan vigseln.

Sedan var jag och pratade lite blommor med florist. Såg så urläckra kallor i ett skyltfönster när jag var ute med mamma i söndags. Riktigt riktigt mörkröd-lila, nästan auberginefärgade. Så fina! Iaf, det var anledningen men så visade hon mig även andra buketter för inspiration, där man iofs kan ha några kallor i också. Men vi kom fram ill att buketten bör vara rätt sram och stilren, inte för fluffig och romantisk.

Denna bukett fastnade jag för:

Och så bara strama till den lite lite =)

Blombilden är tagen från www.plantablommor.se om ni vill se fler fina buketter =)

• Solstice
    knyttan skrev 2012-04-18 19:22:06 följande:
    Bara ett tips i all välmening: de flesta företag verkar lova att det ska ta 6 veckor eller 1,5 månad, men det kan ta både två och fyra veckor längre utan att de bryr sig om att speciellt informera om det. Så räkna inte med att de håller vad de "lovar" när det gäller leveransen. Dessutom kan det behöva fixas en massa på klänningen när den väl kommer. Jag gifter mig också i juli och jag är glad att jag beställde min redan i julas. Det tog nämligen mer än tre månader innan den kom. Men de sa 6 veckor till mig också. Hörde verkligen inte ett smack om när eller hur eller varför förrän klänningen bara dök upp här.
    Är den customized på något sätt? Ändringar i storek/ modell osv? Iså fall skulle jag beställa den typ igår. Om den är ready to ship så är det nog inga problem att vänta lite till.
    Ojdå! Så lång tid. Ja, då kanske det är lika bra att beställa och sedan ta in den själv här hemma. Den finns i båda varianterna och just nu ligger jag på centimeten exakt samma som en av storlekarna men den är inte ready-to-ship. Lika bra att chansa så mao. Tack för inputen!
  • knyttan
    Solstice skrev 2012-04-18 21:43:37 följande:
    Ojdå! Så lång tid. Ja, då kanske det är lika bra att beställa och sedan ta in den själv här hemma. Den finns i båda varianterna och just nu ligger jag på centimeten exakt samma som en av storlekarna men den är inte ready-to-ship. Lika bra att chansa så mao. Tack för inputen!
    Jag tog med snörning för att det inte skulle vara så på centimetern. Sen om man är absolut säker på att man ska gå ner så kan man ju kanske dra av någon extra cm på sitt mått + ha snörning så borde man kunna vara rätt säker på att man ska kunna ha den iallafall, men chansning blir det ju alltid! Men jag tror nog det är bättre att beställa nu i vilket fall som helst och sedan räkna med att den kanske behöver fixas när den kommer, för det kanske skulle behövas ändå, viktminskning eller ej!
  • moonias
    Tinzi skrev 2012-04-18 19:19:47 följande:
    hallojs!
    Ni som har en "ögla" alltså ett band att ha runt handleden på klänningen VART är denna fastsydd?

Jag har nämligen sytt dit en där släpet är som längst alltså i mitten av släpet, hur är det gjort på era?
    På min sitter den mitt under understa kjollagret ungefär en meter in under släpet, om du förstår hur jag menar. Men jag kommer inte kunna använda den, det ser jättefult ut när alla lager lyfts upp och underkjolen med ringar tittar fram :S. Förstår inte riktigt hur de tänkt där... Har iallafall en knapp mitt bak där jag kan hänga upp släpet istället...
  • Lisapi

Nu har förhoppningsvis min klänning hittat ett nytt hem. Hon som vill köpa den såg inte "alla" de små missarna som jag jämförde med drömklänningen och den satt på ett smäck på henne. Inte en centimeter behöver ändras och inte heller vill hon lägga till mer tyll, hon skulle satsa på en lite större underkjol med släp så blir det nog kanon! 

Phu, vilken pärs det har varit i mitt klänningshjärta och i slutändan gick jag endel back pengamässigt men så får det vara. Till hösten köper jag drömklänningen och hoppas sen att få vara en lycklig brud genom resten av planeringen Skrattande

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!