• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Mary12
    Ms Ida skrev 2012-03-14 20:29:46 följande:

Det är den här Mori lee som jag suktat efter länge nu..

www.shinyweddingdress.com/morilee-bridal-dres...

Beställde du standardstorlekar eller efter dina egna mått?

Tror nog tyvärr att jag är en 38 jag med, annars är den väldigt fin din klänning

Vilken fin klänning!

Jag beställde standarsmått. Hade provat klänningen i en affär tidigare så ja visste hur den satt.

Jag får behålla klänningen tills bröllopet är över om ja skulle råka förstöra den andra ;). 
  • Jane
    Mollee och ni andra som handlat på MyLove-Brdal

Jag betalade genom Paypal och fick ett "kvitto" från Paypal att jag har betalat. Från Mylove-bridal har jag inte fått någonting alls än så länge. Men det står ju iofrs att det tar 2-3 dagar tills pengarna kommer fram till dem. Annars är jag superskraj, otursfågel som jag e... Brukar de annars skicka email och berätta typ hur långt de har kommit med klänningen? Jag har inga inloggnings uppgifter till Mylove's hemsida, brde jag kanske skaffa det?

Ha det bra!
  • Vilse
    Jane skrev 2012-03-16 06:32:03 följande:
    Mollee och ni andra som handlat på MyLove-Brdal

Jag betalade genom Paypal och fick ett "kvitto" från Paypal att jag har betalat. Från Mylove-bridal har jag inte fått någonting alls än så länge. Men det står ju iofrs att det tar 2-3 dagar tills pengarna kommer fram till dem. Annars är jag superskraj, otursfågel som jag e... Brukar de annars skicka email och berätta typ hur långt de har kommit med klänningen? Jag har inga inloggnings uppgifter till Mylove's hemsida, brde jag kanske skaffa det?

Ha det bra!
    Jag har inte heller några inloggningsuppgifter där. ca 2-3 veckor sen jag beställde och betalade.

Runt månadsskiftet kommer jag skriva (mailbomba ;) ) dem och höra hur det gått.
    Är ni nervösa är så skriv till dem. 1 mail varannan dag tror jag är lagom. Så svarar de på en vecka ungefär. Flört
  • 1700tal
    say yes skrev 2012-03-15 21:05:16 följande:
    Ingen som vet ngt om Matildas fest o kvaliteten på deras service o brudklänningar??
    Finns massa trådar om dem. De har så vitt jag vet märkeslösa klänningar från olika tillverkare och kvalitén är nog därför som hos de olika företagen i TS - varierande. Men du kan ju åka till butiken i sundbyberg och titta, det är ju en stor fördel. Och du har de vanliga rättigheterna som konsument eftersom det är ett svenskt företag.
  • 1700tal
    Minuz skrev 2012-03-15 20:55:49 följande:
    1700tal - hur har det gått med lägenheten?
    Den vi budade på gick från från 295t till 590 på ett dygn! Så det bidde inget... Den behövde ju totalrenoveras så 590 000 är inte rimligt nånstans. Så vi är kvar på 28 kvm. Utan balkong. Men nu har jag fått 60 kvm odlingstomt till mitt förfogande iaf så ska försöka klara mig. Det är ju så vansinnigt billigt att bo här och allt är tiptop och sprillans nytt. Ska försöka stå ut ett tag till!
  • Anny
    1700tal skrev 2012-03-16 08:36:53 följande:
    Den vi budade på gick från från 295t till 590 på ett dygn! Så det bidde inget... Den behövde ju totalrenoveras så 590 000 är inte rimligt nånstans. Så vi är kvar på 28 kvm. Utan balkong. Men nu har jag fått 60 kvm odlingstomt till mitt förfogande iaf så ska försöka klara mig. Det är ju så vansinnigt billigt att bo här och allt är tiptop och sprillans nytt. Ska försöka stå ut ett tag till!
    Du har ca 500 kvm tomt att odla och dona med här också Komsi komsi!

Vi har inte kommit så långt med vår tomt ännu. Vi köpte nybyggt hus och tomten fick vi då fixa själva. Den var grovplanerad bara. 
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-03-16 08:39:54 följande:
    Du har ca 500 kvm tomt att odla och dona med här också Komsi komsi!
    Vi har inte kommit så långt med vår tomt ännu. Vi köpte nybyggt hus och tomten fick vi då fixa själva. Den var grovplanerad bara.

Haha, klassiska nya generationens bobyggare. Huset blir klart men tomten förblir en byggarbetsplats alternativt plan gräsmatta med en sandlåda i. Väldigt inspirerande... Vi jobbar faktiskt med en sån tomt just nu, pluggar ju trädgårdsplanering. Nybyggt hus, sen kom de inte så mkt längre osv osv... Ujuj, vilka ambitioner vi (trädgårdsnördarna) har, den stackars familjen kommer bli alldeles förskräckta när de ser alla våra ritningar! Mohaha...

Hur långt har ni kommit då? Och vad är era ambitioner med tomten? Ska den "sköta sig själv" eller vill du odla?

• Anny

Den får gärna sköta sig hyffst själv. Eller ja rätt enkel att sköta iaf. :)

Jag gillar rätt enkelt och stilrent. Ine så mycket för gulligull och romantiskt bjäffs.

Vi har kommit s pass att vi inte endast har gräs och sandlåda :D Vi har 3 fruktträd i en båge med cementring runt foten. Vi har en "murad" balja i ena hörnet med träd (trollhassel) och lite växter och gräs (prydnads).

Och så har vi utmed en sektion av staketet 6 klängväxter med varierande resultat  

Jag skulle vilja ha lite bärbuskar och sådant fast integrerat i rabatten så att säga.

Förresten vårt sviskonträd har hagelskottssjuka vet du hur tidigt vi ska gå på det med dess behandling? redan nu? eller när knopparna dykt upp? eller vad? 

• 1700tal
    Anny skrev 2012-03-16 09:33:11 följande:
    Förresten vårt sviskonträd har hagelskottssjuka vet du hur tidigt vi ska gå på det med dess behandling? redan nu? eller när knopparna dykt upp? eller vad?
    Är det verkligen hagelskottsjuka då? Ni hade det förra året menar du? Har aldrig hört att det går på sviskon. Vilken medel har du köpt, fungital eller likn? Det kan ju ha varit ett "svampår" och kanske kommer det inte tillbaka igen. Men om man ska bespruta med svampmedel så tror jag man ska göra det innan knopparna slagit ut. Men hör med dem du köper medlet av. Och tänk på att det är giftigt, om man nu vill äta frukten.
  • Anny
    1700tal skrev 2012-03-16 09:50:07 följande:
    Är det verkligen hagelskottsjuka då? Ni hade det förra året menar du? Har aldrig hört att det går på sviskon. Vilken medel har du köpt, fungital eller likn? Det kan ju ha varit ett "svampår" och kanske kommer det inte tillbaka igen. Men om man ska bespruta med svampmedel så tror jag man ska göra det innan knopparna slagit ut. Men hör med dem du köper medlet av. Och tänk på att det är giftigt, om man nu vill äta frukten.
    Den har haft det 2 år i rad. Bladen får röda (?) prickar som sedan faller ur. Den har blommat jättemycket båda åren men den får ingen frukt, fruktämnena ramlar av innan det blir något. Vi köpte ett svavelmedel. Kommer inte ihåg vad det heter för tillfället. Det var de vi köpte träden av som rekommenderade det. 

Frågan är om det var sjuk redan när vi köpte det. för det var redan samma säsong som det blev prickigt.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!