• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Mollee
    Anny skrev 2012-02-25 19:30:07 följande:
    Än så länge...för att klara väntan. Så har jag fixat så den minsta i familjen börjar med magsjuka, när det värsta gått över så ordnade jag lite hosta och lätt feber på den stora grabben (ca 4,5 år)...det var för enkelt så vi lade till kruppanfall (aldrig haft tidigare!!) och senare typ 40 graders feber. Då han fick medicin så det lugnade sig, så tyckte jag det skulle vara käckt och sambon kunde börja hosta och få feber. Dagen efter ville jag ha mer utmaning så jag lade till hosta och värk i kroppen på mig samtidigt som jag lade till hosta och feber på den lille mannen också (snart 2 år). Då den stora vart feberfri ökade vi hosta och feber (40!!) på sambon. Nu jobbar jag i helgen..sambon är fortfarande krasslig men får ta barnen själv, vilka börjar tröttna på att vara hemma och studsar mellan väggarna.

Nu var det förvisso innan jag beställde klänningen...men andra alternativ är att klämma in ett par magsjukor (barn och sambo och till viss del jag själv) en uppslagen panna med läkarbesök och dagisvila på det och 2 vattkoppor med 2 veckors mellanrum förstås. Allt efter julhelgerna.

Bara tips på sysselsättning menar jag  
    ...man blir smal och snygg i alla fall? Och klädsamt blek?

Hoppas ni mår bättre nu!
  • Darling Daisy

Oh, vad ni skriver! 
    Min dator kraschade igår, så jag har nu snott mannens speldator för att hålla mig uppdaterad!

Anny: Eftersom vi nästan är grannar så känner jag ju igen en del av dina ställen.
    Jag har varit på Hooks herrgård några gånger (dock bara i restaurangen, inte sovit över). De har mycket god mat och en vacker huvudbyggnad. Dock är jag inte helt impad, tycker att en del av tillbyggnaden förstör intrycket (modern tillbyggnad på gammalt vackert hus, känns lite åttiotal på vissa ställen). Åk o provät om ni kan, då ser ni ju om det är värt kuvertpriset! 
    Fick tips om ett herrgårdsställe bredvid motorvägen upp mot Gränna, det ligger på östra sidan om E4, nästan "på" vägen. Det ska tydligen vara jättevackert, men var på fel sida om stan för oss så vi kollade aldrig upp det.
    Om ni kan tänka er en mer lantlig fest så finns det en "festlada" här i närheten, PO:s lada. Det ligger mitt ute på landet, men är en mysig lantlig miljö. Har en hel del bröllop..
    Rocksjön har jag varit på, toppentrevligt och mycket god mat (snäppet bättre än Hooks). Inte lika vacker byggnad dock...
    Stugan i stadaparken har jag inte koll på.
    Sen finns det nåt bruk ner mot Värnamo till som tydligen är fantastiskt vackert, bruksmiljö plus bröllopsfluff typ.
    Vi tog catering från järnvägshotellet i Skillingaryd, gott och mycket mat. Dessutom är ägarna supertrevliga och priset var helt ok (200 kr per person för en riklig buffé).

Ang ert upplägg:
    Yeyyy, äntligen nån mer som funderar i samma banor som vi!
    Vår vigsel var kl 11, sen bjöd vi på lunchbuffé, minglade hela eftermiddagen och sen var det grillbuffé, dans och fest på kvällen. Det var en fantastisk dag!!! Och jag är så glad över vårt upplägg, vi hann verkligen umgås med alla våra kära som vi inte hinner träffa så mycket annars. Vi hade ca 50 gäster.
    Så, som du kanske anar, tycker jag att alt 1 (var det så?) med vigsel, lunch och middag är det bästa alternativet. Om det är priset som avskräcker er från att köra hela racet på en herrgård, så kolla upp andra ställen där ni ev kan ha egen catering.  

• Darling Daisy

Anny: ska kanske tillägga att vi gifte oss i kyrkan ca 1 mil hemifrån och hade sedan hela festen i vår ombyggda ladugård. Så vi var ju liksom "hemma" hela tiden, hade inga tvång på städning innan vissa klockslag osv... 
    En del av våra gäster stannade bara över lunchen (de som hade typ 30 mil att åka och inte ville övernatta), några kom med husvagn/husbil, några hyrde in sig hos våra grannar (som också var gäster på bröllopet) och svärisarna sov på B&B.

Och så kom jag på att jag faktiskt provat en hotellfrukost i Jönköping: den på Elite stora hotellet. Den var jättegod!!! Helt klart värt att åka dit bara för att käka frukost har vi konstaterat...  

• Anny
    Darling Daisy skrev 2012-02-25 21:29:56 följande:
    Oh, vad ni skriver! 
    Min dator kraschade igår, så jag har nu snott mannens speldator för att hålla mig uppdaterad!

Anny: Eftersom vi nästan är grannar så känner jag ju igen en del av dina ställen.
    Jag har varit på Hooks herrgård några gånger (dock bara i restaurangen, inte sovit över). De har mycket god mat och en vacker huvudbyggnad. Dock är jag inte helt impad, tycker att en del av tillbyggnaden förstör intrycket (modern tillbyggnad på gammalt vackert hus, känns lite åttiotal på vissa ställen). Åk o provät om ni kan, då ser ni ju om det är värt kuvertpriset! 
    Fick tips om ett herrgårdsställe bredvid motorvägen upp mot Gränna, det ligger på östra sidan om E4, nästan "på" vägen. Det ska tydligen vara jättevackert, men var på fel sida om stan för oss så vi kollade aldrig upp det.
    Om ni kan tänka er en mer lantlig fest så finns det en "festlada" här i närheten, PO:s lada. Det ligger mitt ute på landet, men är en mysig lantlig miljö. Har en hel del bröllop..
    Rocksjön har jag varit på, toppentrevligt och mycket god mat (snäppet bättre än Hooks). Inte lika vacker byggnad dock...
    Stugan i stadaparken har jag inte koll på.
    Sen finns det nåt bruk ner mot Värnamo till som tydligen är fantastiskt vackert, bruksmiljö plus bröllopsfluff typ.
    Vi tog catering från järnvägshotellet i Skillingaryd, gott och mycket mat. Dessutom är ägarna supertrevliga och priset var helt ok (200 kr per person för en riklig buffé).

Ang ert upplägg:
    Yeyyy, äntligen nån mer som funderar i samma banor som vi!
    Vår vigsel var kl 11, sen bjöd vi på lunchbuffé, minglade hela eftermiddagen och sen var det grillbuffé, dans och fest på kvällen. Det var en fantastisk dag!!! Och jag är så glad över vårt upplägg, vi hann verkligen umgås med alla våra kära som vi inte hinner träffa så mycket annars. Vi hade ca 50 gäster.
    Så, som du kanske anar, tycker jag att alt 1 (var det så?) med vigsel, lunch och middag är det bästa alternativet. Om det är priset som avskräcker er från att köra hela racet på en herrgård, så kolla upp andra ställen där ni ev kan ha egen catering.  
    Tack snälla rara för info och input! 

Jag är ju sådan där trälig människa som gillar modernt...  

Kan det vara Västanåslott du tänker på? http://vastanaslott.se/?id=252
    Vi har kollat på det. men priserna avskräcker...lite...en del..en hel del....

PO´s lada verkar ju jättefint! Har du någon koll på vad priserna ligger runt? De har full koncept va? Mat dryck osv?

Ner mot värnamo känns lite långt däremot.

Vi har sneglat (på nätet) på hestraviken också. Lite längre än Hook men inte överdrivet långt.
    http://www.hestraviken.se/bilder

Vi har svårt att hitta lokaler där vi kan ta catering...har du tips på sådana får du gärna hojta! 
  • Anny
    Darling Daisy skrev 2012-02-25 21:36:30 följande:
    Anny: ska kanske tillägga att vi gifte oss i kyrkan ca 1 mil hemifrån och hade sedan hela festen i vår ombyggda ladugård. Så vi var ju liksom "hemma" hela tiden, hade inga tvång på städning innan vissa klockslag osv... 
    En del av våra gäster stannade bara över lunchen (de som hade typ 30 mil att åka och inte ville övernatta), några kom med husvagn/husbil, några hyrde in sig hos våra grannar (som också var gäster på bröllopet) och svärisarna sov på B&B.

Och så kom jag på att jag faktiskt provat en hotellfrukost i Jönköping: den på Elite stora hotellet. Den var jättegod!!! Helt klart värt att åka dit bara för att käka frukost har vi konstaterat...  
    Vi kanske ska hyra in oss i eran lada då??
  • BlomAnna

Nu kommer jag och lägger mig i lite här igen

Jag har hittat klänningen med stort K på en kinasida men jag har inte hört någon beställa från dem tidigare så nu vet jag inte om jag vågar.
    Tror ni man kan skicka bilden på klänningen till någon av de mer "kända" kinasidorna och be dem sy den och det blir bra?
    Här är länk till klänningen: http://szlongzhilian.en.alibaba.com/product/319538939-209817671/New_style_elegant_attractive_bridal_wedding_dress_HH128.html

Jag vill också ta bort släpet...

• Darling Daisy

Anny: 
    Ni skulle vara hjärtligt välkomna till vår ladugård, om vi inte hade gjort om den till getstall det vill säga. Vi har numera 15 dräktiga getdamer som bor i vår "festlokal", så tyvärr är det slut med festmöjligheterna här hemma.

POs lada har inget eget tillagningskök, de tar catering från järnvägshotellet i Skillingaryd. Tror också att man kan få ta mat från nån annan stans, men vet ej säkert. Dryck köper de in enligt önskemål, tror jag.
    Har ingen som helst koll på priserna, vi skulle ju vara hemma, så vi kollade aldrig. De är trevliga, så ring o kolla.
    Övernattningsmöjligheter finns på Tallnäs stiftsgård några kilometer bort. De har vandrarhem o hotell.

Hestraviken är ju också jättefint, har inte varit där men hört om det tidigare.

Ang cateringlokaler så tror jag att det finns en del tips i tråden Bröllop i Jönköpings län (eller nåt liknande). Kolla om du kan hitta den via den urusla sökfunktionen!  

• Darling Daisy
    BlomAnna skrev 2012-02-26 00:18:47 följande:
    Nu kommer jag och lägger mig i lite här igen

Jag har hittat klänningen med stort K på en kinasida men jag har inte hört någon beställa från dem tidigare så nu vet jag inte om jag vågar.
    Tror ni man kan skicka bilden på klänningen till någon av de mer "kända" kinasidorna och be dem sy den och det blir bra?
    Här är länk till klänningen: szlongzhilian.en.alibaba.com/product/31953893...

Jag vill också ta bort släpet...
    Oj, vad vacker den var!
    Jag skulle nog ta bilden och skicka till landy, my love, milly och kanske corals bridal för att få priser att jämföra. Skulle nog i o f sig maila till säljaren på siten ovan o fråga om det är en lös bolero i spets eller om allt sitter ihop också...
    Eftersom spetsens utseende är ganska speciellt skulle jag be dem om bild på vilka spetsar de har innan jag beställer. 
  • 1700tal

Tjoho, nu beställde jag just även osa-kort med matchande kuvert från vistaprint! Kom på att det är nog bra att ha såna.. Det artar sig på shoppingfronten!

• FelizLane

Åh, tjejer! Vad gör man, mega ångest, har nästan varit vaken hela natten..... Fick ju hem min fina klänning från Milly tidigare. Den är superfint sydd, men den är för stor. Den är ju enkel utan nå paljetter eller grejs på. Visst skulle jag kunna låta någon sy in den.. 

Nu känner jag mig lite knäpp, börjar bli sugen på en "finare" klänning.. Tom, en annan modell.  Ena delen av mig säger åt mig att det är väl bara att vara nöjd med den du har. Men en del säger åt mig att beställ en ny klänning det är ju trotts allt ganska billigt...Problemet är, tänk om den också är "fel", för stor eller så. 

Jag vet ju att fler av er beställt klänningar, kan man sälja den man inte väljer sen? Får man igen något av det man lade på den?

Ska jag nöja mig med den jag har och pröva sy in den?

Ska försöka lägga upp bild på den klänningen jag har.. Så får ni väl säga vad ni tycker.. Känner mig så knäpp.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!