• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    28juli2012 skrev 2012-02-24 09:24:12 följande:
    Den var oxå fin :) Nu har jag bestämt mig, det blir den jag visade.  Blir att skicka iväg en förfrågan på pris =)
    Tror det blir grymt fint! Skulle du ändra överdelen till den med "pyntet" under bysten istället?
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-02-24 07:54:23 följande:
    Förresten 1700tal hur gick det med ditt sms-krig?? =)
    Och förresten igen 1700tal, vad hände med din 4:e klänning? Hmm var de den 4:e..den volangiga...?

Oj, missade detta inlägg... Sms-kriget blev mest tröst tillslut där sambon upprepade "du kommer att se fantaaastisk ut i klänningen" gång på gång. <3 Trots att han inte sett den. Men han hävdar bestämt att jag ser bra ut i allt. Så håller väl kvar vid la sposan ett tag till då, den kanske inte är så farlig trots allt?

Volangklänningen hänger här hemma och väntar på en barmhärtig köpare. Intresserad??

• Anny
    1700tal skrev 2012-02-24 09:32:14 följande:

Oj, missade detta inlägg... Sms-kriget blev mest tröst tillslut där sambon upprepade "du kommer att se fantaaastisk ut i klänningen" gång på gång. <3 Trots att han inte sett den. Men han hävdar bestämt att jag ser bra ut i allt. Så håller väl kvar vid la sposan ett tag till då, den kanske inte är så farlig trots allt?

Volangklänningen hänger här hemma och väntar på en barmhärtig köpare. Intresserad??

Du KOMMER se FANTASTISK ut!. Han är ju inte helt korkad din sambo

Vilken storlek typ är de på volangklänningen? Ja jag är intresserad. Men får väl först se hur det går med min volangklänning Och om min sambo inte stryper mig först.... 
  • Anny

17: Vad hände med din sista kinaklänning??.den ser inte ut att alls ha så  långt släp! (Jämfört med de andra)

Kollade på min favorit igen och blev lite skrämd av släpet...det är långt släp! Hur kan det se ut om man sätter upp det?

GAAHH!! Sitter jag på FULLASTE allvar och överväger att ha släp? Oh gu! Jag måste lämna denna tråden omedelbums!

• 1700tal
    Anny skrev 2012-02-24 09:21:05 följande:
    Guuuu viken hjälp du är då! Du ska ju säga: "Nääääää inte så! Gör så och gör det där!"
    Det är vad vi behöver. En bestämd piska vinande bakom oss.
    Skulle ni ha slott? Vad finns det för slott och liknande i Ösergötland? En hel del? Vadstena vet jag. Sedan tar det smått slut...

Hahaha, svarade visst med ett klassiskt BT-svar. Ok, då ska du få min ärliga åsikt om era alternativ:

Alternativ 1 - jaa, fast hoppa direkt till herrgården allihop och stanna där!

Alternativ 2 - jaa, med festen på herrgården!

Alternativ 3 - nää, då blir det väl ingen herrgård? Om ni inte tar minivigseln på herrgården.. Men då kan ni ju bjuda de andra oxå!

Alternativ 4 - jaa, men då kan ni väl lika gärna inkludera närmaste familjen?

Mao - vigsel och fest på herrgård med släkt och vänner! Vigsel utomhus (om vädret tillåter) på nån fin plats på herrgården eller inomhus (orangeriet, punchverandan, vinkällaren... äldre ställen brukar ha många spännande krypin). Om det är ont om plats, bjud bara de närmaste till själva vigseln och sammanståla med de andra direkt efter! *svisch, sa piskan*

Ja, vi ska va på Ljungs slott:

Vi tar med egen mat och dryck så det blir väldigt prisvärt. Dessutom har vi ett antal stora salar till förfogande, ett måste eftersom vi är så många.

De slott som har bröllop är Bjärka säby, Vadstena (men där är det nog mer bjälbopalatset från 1300-talet man är på), sörby herrgård (norrköping), Ekenäs (Link), Löfstad (Kimstad), Mautrizbergs slott, Stegeborgs slottsruin, Villa fridhem (Kolmården) och Husby säteri.

Av de är det bara Bjärka Säby och Ekenäs man hyr enbart lokalen (=mkt billigare totalt!). Stegeborg vet jag inte...

• 1700tal
    Anny skrev 2012-02-24 09:42:39 följande:
    Du KOMMER se FANTASTISK ut!. Han är ju inte helt korkad din sambo

Vilken storlek typ är de på volangklänningen? Ja jag är intresserad. Men får väl först se hur det går med min volangklänning Och om min sambo inte stryper mig först....
    Vad hände med din sista kinaklänning??.den ser inte ut att alls ha så långt släp! (Jämfört med de andra)
    Kollade på min favorit igen och blev lite skrämd av släpet...det är långt släp! Hur kan det se ut om man sätter upp det?
    GAAHH!! Sitter jag på FULLASTE allvar och överväger att ha släp? Oh gu! Jag måste lämna denna tråden omedelbums!

Ja, han är en snällis som vet hur knäpp jag är!

Den är typ 36-38. Den är inte bra sydd vid bysten, volangerna behöver sys dit ordentligt. Inte så komplicerat egentligen men ORKAR inte ändra på fler klänningar nu!

Nä, mitt storhetsvansinne hade nog gått över lite när jag beställde den sista...

Klart du ska ha släp! *mera släääääääääp, tänk slääääääp* Shit, tänk att hypnos fungerar på distans. Coolt.

• Anny
    1700tal skrev 2012-02-24 09:53:42 följande:

Hahaha, svarade visst med ett klassiskt BT-svar. Ok, då ska du få min ärliga åsikt om era alternativ:

Ja, vi ska va på Ljungs slott:

Vi tar med egen mat och dryck så det blir väldigt prisvärt. Dessutom har vi ett antal stora salar till förfogande, ett måste eftersom vi är så många.

De slott som har bröllop är Bjärka säby, Vadstena (men där är det nog mer bjälbopalatset från 1300-talet man är på), sörby herrgård (norrköping), Ekenäs (Link), Löfstad (Kimstad), Mautrizbergs slott, Stegeborgs slottsruin, Villa fridhem (Kolmården) och Husby säteri.

Av de är det bara Bjärka Säby och Ekenäs man hyr enbart lokalen (=mkt billigare totalt!). Stegeborg vet jag inte...

TACK!! Problemet att det blir lite för dyrt ör vår smak. Blir vi 55pers så blir det 55000:- bara sådär för mat och dryck. Sedan tillkommer blommor och underhållning på rätt mycket till. iofs inte hela världen. Men vi hade hoppats på betydligt mindre ändå. Herrgården vi funderar på är: http://www.hooksherrgard.se/

Det ni valt ser ju urläckert ut och något av en dröm för mig utan tvekan! Vad kostar det att ha det på de slott som man får ta med mat och dryck själv? Alla ställen jag kikat på här är ju hela koncept.

Hur många ska ni vara? Kommer ni övernatta där och så också?? Berätta allt! :) 
  • 28juli2012
    Anny skrev 2012-02-24 09:27:01 följande:
    Tror det blir grymt fint! Skulle du ändra överdelen till den med "pyntet" under bysten istället?
    ja jag tänkte det, eller tror du jag gör bort mig då? Tror det andra är mer smickrande och bättre då jag har liten byst. Är rädd att det andra blinget kan sitta konstigt på mig fast att jag tycker det är sjukt fint.

Kanske ska beställa extra pärlor så jag kan sy om det om jag vill ha så ist :D 
  • bridetobe2013

Men alltsååååååå.........

När jag är ledig skrivs det typ inget. Och sen far man och jobbar dygn och får läsa hur mkt som helst när man kommer hem.Om jag skriver mitt schema så kan ni ju gaffla på när jag är ledig

Daniiel: ÄLSKAR den klänningen...... Jätte snygg!

1700-tal: Du är UNDERBAR i La sposan. Om jag är hälften så snygg som dig i min klänning så kommer jag vara ÖVERLYCKLIG....

Jag älskar också volanger... På andra. Jag har nog med egna volanger så jag kan inte ha det på klänningen också...

Var en miljon (minst) saker jag skulle kommentera men glömde ju allt när man fick läsa en roman på morgonkvisten... Mkt underhållande läsning dock! Har setat här med ett fånigt flin och skrattat för mig själv

1/6 2012
  • 28juli2012

vad har hänt med Milly bridals hemsida, kommer inte åt den från min dator, den varnar!

Nu har jag skickat prisförfrågan till landy och mylove, vilka fler kan ni rekomendera?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!