• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Naive skrev 2012-03-06 11:27:35 följande:
    OMG!! Haha, best news ever. Ja då får jag väl börja vänta in den snart då. Gud vad kul. Hoppas bara att den passar nu också. Har liksom ingen lust att gå ut och jaga en ny (även om jag har tid tills det är dags...) spännande som sjutton! 
    Vad har du beställt för spännande? =)
  • Anny
    Minuz skrev 2012-03-06 12:15:12 följande:
    oj oj oj.......... denna klickade jag precis hem. Och kan ni tänka er att jag inte har gjort några ändringar alls? Av en helt ny säljare på dhgate, så gav inte många kr så skiter det sig så är det som det är...... Valde mörk ivory.
    Wow! Grymt! Och grym!
  • Anny
    Naive skrev 2012-03-06 13:12:29 följande:
    Anny: denhär: www.millybridal.com/highlight-the-v -neck-glamour-lace-applique-white-ivory-wedding-dr ess-awg0153.html

Åh, jag vill verkligen se den i verkligheten nu. Har tänkt på den så himla länge. 

Sorry att jag länkar, men att ladda upp bilder här på BT är lite utav ett äventyr varje gång :)  
    oooh ooohh OOOH tjusig! Tycker också det ska bli himla spännande att se hur den blev. Nu får den skynda sig hem till dig!
  • Anny
    Fru 0728 skrev 2012-03-06 15:13:51 följande:
    Jag beställde klänningen den 13 februari med lite ändringar än orginalet så 3 veckor tycker jag är riktigt snabbt:) Skönt att det finns marginaler om det skulle strula någonstanns:)
    wow! Det är ju jättesnabbt! Vad roligt! Hoppas den är allt du önskat..och mer. Och så glömmer du inte  att posta bilder så snabbt du bara kan
  • Anny
    Tinzi skrev 2012-03-06 15:27:25 följande:
    WOOOOOOW säger jag bara! WOW WOW WOW! Läcker!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Lily på MIlly verkar aningen korkad!

Nu efter 2.5 månaders tjaffs om hur de ska ERSÄTTA mig för att de gjort galet för långt släp på min klänning och jag bad dem att som plåster på såren skicka en underkjol som passade till den klänningen,

nu skriver hon att jag inte FÅR den om jag trodde det utan faktiskt får BETALA!!!! *SUCK*
    Guu att de aldrig ger sig :(
  • Anny
    Fru 0728 skrev 2012-03-08 15:20:13 följande:
    Här kommer den i all enkelhet men jag tycker den ser enorm ut, den ska va ca strl 40. Men den ser kanske bättre ut påFlört

Titta vad fin!! Blir jättekul att se den på. Har du krupit i den och "måttat" lite än?? =)
  • Anny

Försöker lätta upp stämningen något med en ny kärlek of mine.

• Anny
    daniiel skrev 2012-03-09 10:40:38 följande:
    För att slippa det där, så mätte jag bara bysten och midjan och kikade sedan vilken standardstorlek som låg närmast mina mått, valde den storleken och tog en klänning med snörning. För att få fram längden på klänningen, så skrev jag bara hur lång jag var, med skorna inräknat då. Båda klänningarna jag fick hem passade bra. Den långa behövde läggas upp ca 3cm.

Ska du ha med dragkedja, så är det ju såklart viktigare att få exakt rätt mått.
    Jag undrar hur viktigt det kan vara. Kommer inte  ihåg vart jag läste det, men där stod att de ändå har felmarginal på ett par cm. Men å andra sidan så ökar ju chanserna att klänningen kommer sitta så bra den kan från början.

Jag tog en custom size då den enligt måtten stämmer rätt bra. Räknar ändå med att få ta den till sömmerska för att finjustera. Är ju likadant med de klänningar som köps i butik. Sa inte heller till om längd då jag föll precis i det spann som de har som standard. Är 168 cm lång. Antingen blir det helt okej. Eller så blir det väl totalt pannkaka
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!