• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-09-09 11:45:23 följande:
    Din klänning är finare än alla de där andra klänningarna! Personligen tycker jag inte att du ska beställa någon ny klänning. Skjut de tankarna ifrån dig och fokusera på annat inför bröllopet :)

Självklart kan jag inte bestämma åt dig hur du ska göra, så om du väljer att beställa en ny klänning, så hoppas jag verkligen att den blir fin :)
    Tack för svaret daniiel {#emotions_dlg.flower} känner mig så vilse nu. Riktig beslutsångest. Jag känner bara att jag fick lite "panik" av allt tyg, och blommorna så högt upp. Haha, kanske låter konstigt Glad Jag har också lite komplex för min kropp och tycker allt ser fult ut på mig, även om det är ett jättefint plagg i sig.

Har mailat Landy och frågat vad klänning nr. 3 på bilden i mitt inlägg ovan skulle kosta om jag vill ha blommor bak på också. Och det blir ungefär samma summa som för den klänningen jag har nu. Jag har pengarna men hade inte räknat med att de skulle försvinna på en till klänning. Tycker ju fortfarande om min klänning också! ja, jag får fundera helt enkelt. Snart är det ändå försent Tungan ute
  • emmadeckmar
    Pälskling skrev 2012-09-10 10:33:05 följande:
    Jg tycker precis som dniiel tt du sk behåll den klänning du har nu. Den är så grymt fin på dig. Kn det vara lite nerver som spökar?

(min A funkar inte hela tiden tyvärr)
    Tack för ditt svar också Pälskling {#emotions_dlg.flower}
    Ja, kanske det är nerver.. jag vill ju helst ha den klänningen jag beställt för att då är den biten klar och jag behöver inte fundera mer på det. MEN kan inte låta bli att tänka på att det är så fint med en mermaid-figur istället. Och jag ska ju bara ha klänningen 1 gång (och den kommer synas förevigt på bröllopsfotona) så jag kan inte ignorera dessa tankar på att en mermaid skulle vara finare på något sätt.

Min sambo tycker att den jag har är jättefin och han tänker som så, att om jag beställer en ny kanske jag inte blir fullt nöjd där heller. Han har nog rätt  ..men ÄNDÅ finns tankarna om en ny klänning där Tungan ute 
  • emmadeckmar
    pulmonate skrev 2012-09-10 11:24:48 följande:
    Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift!  
    GRATTIS till er!!

WOW, vilka härliga bilder! ser helt underbart ut, gillar speciellt bilden där ni går i trappan & den under där man ser havet, vilken utsikt! Skrattande
  • emmadeckmar
    FruHassel

Klänning nr. 1 sitter helt klart snyggast, vilken fin figur alltså! Skrattande

Efter det tyckte jag klänning nr.3, den med rosa band i madjan.
    Den var väldigt söt och passade dig också Glad

De  resterande var inte i närheten så snygga som 1:an och 3:an, tyckte jag!
  • emmadeckmar

Måste få hoppa in och ställa en SLÖJ-fråga. Har hittills köpt 3 slöjor från Ebay, LITB och Landy. Men ALLA är "hårda" och mycket stela i tyllen (är det tyll?) jag vill ha en mjuk slöja.. ni vet, mjuk och följsam som en gardin Tungan ute

Har nu hittat den här på Ebay och den ser ju mjuk ut? Någon som har en, eller kanske kan gissa?

Orkar inte köpa fler hårda slöjor nu! ;(

• emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-09-11 22:53:41 följande:
    Slöjor brukar vara i tyll :) Vad otur du har! Jag köpte en slöja på ebay och jag tycker den var mjuk, följsam och fin :) Kan du inte köpa lite slöjtyll (mjuk tyll) och göra en egen då?
    Hade du en långt eller kort slöja?

Den jag skickade bild på nu finns på Ebay och är billig. Tycker den ser mjuk och följsam ut. Jag ska bara ha slöjan i kyrkan men vill ändå ha en som är mjuk för ett "fint fall" ju.

Alla jag köpt hittills har varit jättestela tyvärr, dock så har jag köpt kortare slöjor! som tur är så var de billiga. De har liksom varit ungedär samma typ av hårdhet som i underkjolen jag har, ska det vara så? Tungan ute

Min symaskin är jätteopålitlig (undertråden trasslar sig ALLTID, det blir som flera knutar av den medan den syr) så jag vet inte om jag vågar göra en egen slöja, hihi
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-09-11 23:29:20 följande:
    Jag hade en lång slöja, ett lager och utan någon kant. Jag hade den i kyrka och under fotograferingen. Jag köpte exakt den här www.ebay.com/itm/90p-IVORY-Pencil-Chapel-Cath...
    Åååh den där slöjan är precis så enkel men ändå fin som jag vill ha! var precis på vippen att beställa den igårkväll men så såg jag att det var en kam med, attans! Jag hade tänkt ha utan kam (ska ha endel av slöjan ner över ansiktet) ska söka vidare på ebay så kanske jag hittar en liknande.

Hittills hittar jag bara slöjor med spetskant och jag känner att det är lite "mycket" men att det funkar ändå om det inte finns en sådan som du har!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!