• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-22 15:04:26 följande:
    1700tal skrev 2012-02-22 14:16:50 följande:

Eller hur...

Och alla dumma kommentarer om man yppar någon om ens barnlöshet/problem/sorg osv. "Men jaaag känner den och den som minsann blev gravid efter si och så lång tids försök/vid den och den åldern!" Samma där, vad svarar man på det liksom? "Eh, grattis till dem", eller?

"Slappna av, tänk inte på det, så händer det när ni minst anar det!" Hm.../
    Mm, favorit i repris. Tänk om någon skulle säga så till någon som var rullstolsbunden med minimal chans att kunna gå igen..
  • Skumboll
    daniiel skrev 2012-02-22 15:42:02 följande:
    Det är olika i olika landsting och här där vi bor så tror jag det är så att man får ett försök gratis via landstinget, är inte helt hundra, men det är ju inte bara det som kostar, utan allt runt det också med sjukhusvistelser och sådant. Här i norrland har vi ju lite avstånd, så vi måste åka rätt långt ;P Sedan är det ju väldigt långa köer och visst, bättre sent än aldrig men.. ja.

Vi är inte riktigt redo för att det ska bli en så stor grej av det hela.
    Det förstår jag, det är ju ett stor och mer definitiv grej att påbörja IVF. 
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2012-02-22 15:36:34 följande:
    Såklart praktiskt nödvägen, man slipper ju det unda under förlossningen men efter... fy fan.... kände mig som quasimodo långt efter och nös/hostade man trodde man att hela magen skulle spricka upp och alla inälvor välla ut. Jag fick ju inte röra på mig efter heller, inte ens sätta mig upp så jag antar att det inte hjälpte kroppens egna läkningsprocess direkt. Eftersom jag var så nerdrogad sist så har jag önskat mig en så naturlig förlossning som möjligt denna gång. Och det lär jag ju få äta upp att jag sagt.... hahaha. 
    Det där med hosta/nysa stämmer så väl!
    Mig jagade de upp ur sängen istället. Typ 12 timmar efter snittet skulle vi gå till en annan avdelning för att träffa läkaren. Jag lyckades ta mig dit, sen fick de hämta mig i rullstol, fy 17 vad illa jag mådde!

Håller tummarna för att det ska bli en lätt förlossning för dig den här gången!

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-22 15:46:33 följande:
    Mm, favorit i repris. Tänk om någon skulle säga så till någon som var rullstolsbunden med minimal chans att kunna gå igen..
    Haha, ja det vore verkligen inte så politiskt korrekt! 
    Undrar varför det är mer "ok" att säga så till ofrivilligt barnlösa? 
  • liva
    Darling Daisy skrev 2012-02-22 16:05:21 följande:
    Jag hör till dem som nog aldrig kommer att få några barn, varken egna eller adopterade och detta på grund av sjukdom. Jag börjar få kommentarer från "bekanta" och arbetskamrater om att det ju inte är bra att vänta för länge med att skaffa barn nu när jag närmar mig 30år.... *suck * som om jag gör det frivilligt....

Vi har alltid sagt att vi gifter oss den dag det är dags för barn eftersom vi mest har sett äktenskapet som juridiskt bra. Att ha bestämt oss för att leva tillsammans och att det är vi som gäller i framtiden har vi lovat varandra ändå och det är inget som ändras av att vi gifter oss. Men nu när vi tvingats inse att det inte handlar om att vänta några år på barn, utan att det handlar om aldrig så blev giftemål något att fundera över en ny sväng.

Tänkte rådfråga här då jag av allt jag läst förstått att flera här inne är bra på sömnad och modeller
    Har alltid varit rätt kurvig och haft problem med att hitta kläder då det som passat över byst eller höfter aldrig suttit bra i midjan och alltid haft en bild av att jag var rundare än jag var.
    Var under en period av mediciner uppe i strl 46 i byxor och och en äppelformad kropp men det rasade när jag blev sjukare, typ 20kg på 2mån, vilket var mer än jag gått upp.

Har gått från att ha 80E till 70D, och haft ett par vältränade axlar och rygg till att mest bara vara skinn och ben över axlar och skulderblad.
    Fördelen med det är ju att jag nu kan handla skjortor som passar men jag tycker mest min kropp ser “fel” ut och har inte kommit på riktigt vilken typ av skärning som jag passar i nu när det kommer till klänningar  Tidigare hade jag gärna halterneckklänningar med markerad midja nu vill jag hellre dölja lite av axlar och rygg och halterneck ger mig dålig hållning.

Så hjälp mig hur ska jag tänka?
    Vilka modeller ska jag titta på för att framhäva att jag har kurvor och slippa tänka på alla muskler jag tappat?

Letar efter en klänning i Knee eller Teelength
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-22 16:05:21 följande:

Ja, säg det... Förmodligen tänker de nog att det inger hopp, vilket ju är helt befängt egentligen. Varför skulle det göra det? Som om man inte redan har det där förrädiska lilla hoppet i bakhuvudet, trots att man borde veta bättre.

Liva - tråkigt att höra. Men det är sant som du säger, man omvärderar, tänker om och ställer saker på kant. Och att ni gifter er bara för er tvås skull är ju inte så dumt. Svårt att se dig framför sig, du har ingen bild på dig? Svårt att tänka sig vad du passar i... Markerad midja är ju alltid bra. A-linje är också fördelaktigt på många. Men så svårt utan att se dig.

• Minuz

Tror kompisen fick ett försök gratis och sedan kostar varje försök , tror hon sa  ca 25.000 kr? Kan det stämma?

• liva
    1700tal skrev 2012-02-22 18:02:13 följande:

Liva - tråkigt att höra. Men det är sant som du säger, man omvärderar, tänker om och ställer saker på kant. Och att ni gifter er bara för er tvås skull är ju inte så dumt. Svårt att se dig framför sig, du har ingen bild på dig? Svårt att tänka sig vad du passar i... Markerad midja är ju alltid bra. A-linje är också fördelaktigt på många. Men så svårt utan att se dig.

Kanske hjälper om jag skriver att jag är 172cm lång och har måtten 100/75/103 nu. Ska se om jag hittar någon bild under kvällen, är en sån som hatar att bli fotad och helst står bakom kameran Tungan ute
  • 1700tal
    liva skrev 2012-02-22 18:13:04 följande:
    Kanske hjälper om jag skriver att jag är 172cm lång och har måtten 100/75/103 nu. Ska se om jag hittar någon bild under kvällen, är en sån som hatar att bli fotad och helst står bakom kameran Tungan ute
    Ja, det hjälper! Är själv 175 lång och har ca 90-95/70/105. Ganska lika! Har du provat några modeller? På mig passar det med åtsmitande överdelar som går till strax nedan/vid höften och sen ut. Eller A-linje som den jag köpt. Längre nedanför höften blir inte bra. Sen är det ju så olika hur man ser ut runt axlarna och armarna. Leta upp bild!
  • 1700tal
    Minuz skrev 2012-02-22 18:10:20 följande:
    Tror kompisen fick ett försök gratis och sedan kostar varje försök , tror hon sa ca 25.000 kr? Kan det stämma?
    Oj, låter mkt. Sen är det väl åldergränser och regleringar på antal försök osv. Verkar va olika i olika landsting.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!