• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Glad
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-03-04 16:32:23 följande:

Italia - är "smycket" med eller är det bara tygstycket?

Ungbrud - nä, inget extra krut men modellen/siluetten var kanon!

Bara tygstycket, antar och hoppas jag. Glad Men det stod inget om smycket så det kommer nog inte med.
  • Italia08
    UngBrud2012 skrev 2012-03-04 17:36:28 följande:
    Den var jättefin! När tänkte du ha den? Under middagen? Eller utomhus?
    Jag tänkte ha den som back up ifall det blir kyligt. Utomhus och på väg från festen. Den är ju rätt tunn så den värmer väl inte så mycket men den var billig och det kan vara skönt att ha något över axlarna.
  • Italia08
    daniiel - Vilken fin klänning! Hoppas att du kan beställa den.

1700tal - Lycka till med fajten! Men 47 kvm? Hjälp. Visserligen är det en klar storleksökning men själv hade jag nog fått klaustrofobi. Vi har 70 nu och det tycker vi är litet. Glad
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-03-06 21:33:57 följande:

Ja vad säger man. Jag har varit i 2 st brudaffärer i dag. Eftersom min klänning är för stor så tänkte jag kolla utbudet i butiken.

Den 1:a klänningen jag provade var WOW. 4600:- , satt som ett smäck! testade en till som behövdes sys in lite 2500:- inkl ändringar (var ok). sen gick jag till nästa butik och provade massor.... En till som var snudd på wow. fast den var på tok för liten. Med omsömnad(?)( ska läggas ut, sys på snörning med platta bakom + att släpet ska ta bort) så kostar den 3500:-.

Jag slog till...... ) (jag som inte hade ngn klänningsbudget)

Jag har köpt mig en klänning! Så nu hoppas jag att jag inte var dumsnål (IGEN) som inte köpte den för 4600:- utan den för 3500:-

Så nu får jag lägga ut min klänning till försäljning. Hade sparat den om den varit i rätt stl för den är väldigt välsydd. Men men.

har inget foto på den då det är fotoförbud i butiken.... men fixar det när den är omsydd och hemkommen.....

1/6 2012
    Vad roligt att höra! Då har du ju en klänning som (snart) passar. Det måste ju känns skönt? Glad
     Ska bli spännande att se bilder sen.

Och sen var det en massa annat jag skulle kommentera, men som alla säger, det kacklas ju något galet här så man har inte en chans att hänga med. Flört
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-03-09 22:29:02 följande:
    bergmanh skrev 2012-03-09 22:21:12 följande:
    @daniiel vad det gäller beslut från fk så bör de skicka beslut skriftligt eftersom de är en förvaltningsmyndighet och således lyder under förvaltningslagen (www.notisum.se/rnp/sls/lag/19860223.htm), se särskilt 4-5, 16-17 och 20-21 paragraferna. beslut om vårdbidrag bör vara myndighetsutövning mot enskild. Dessutom har du som part rätt till partsinsyn samt att fk har serviceskyldighet och måste hjälpa dig att svara på frågor och liknande så långt som möjligt. (lyckas inte citera tidigare inlägg via min telefon)
    Ja, hon gick ju med på att skicka hem beslutet skriftligt till oss, så ska bli spännande att läsa vad som står där. Hon ringde till maken, så jag vet inte exakt vad som sas. Vi får se om vi orkar överklaga faktiskt, det beror lite på vad som står. Jag har pratat med flera vars överklagan har dragit ut på tiden och hållit på i flera år faktiskt. Det vet jag inte om vi orkar och tycker det är värt. Vi ska också prata med läkarna och psykologen igen och se om vi kan få någon ytterligare hjälp där.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig för er! Fy fasen för det här "nya" omänskliga förfarandet med att man inte ska få bidrag som man har rätt till. Jag tror att jag blir galen snart. Det är så många som får felaktiga beslut och blir orättvist behandlade. Jag känner även till flera stycken som har jobbat på FK men tvingats sluta för att de inte har klarat av att ge folk så tuffa besked. Eftersom de har tyckt att besluten är fel har de drömt mardrömmar och mått väldigt dåligt även på fritiden. DET om något tycker jag säger väldigt mycket.

*passar på att skicka med lite tur =)*

Och vill någon ha lite underhållning mitt i alla konstiga beslut så kolla in den här. Den är för bra för att inte tittas på flera gånger - oavsett partitillhörighet.
    nyheter.se.msn.com/gallery.aspx

• Italia08
    Fru 0728 skrev 2012-03-10 11:37:28 följande:
    Jag beställde i vanlig takt och tog det billigare alternativet på frakt (China EMS). Men eftersom de skickade med DHL-express (40h från kina o hem till dörren) så gjorde de nog fel men det tackar jag för:)
    Jag beställde visserligen från Milly, men tog också vanlig frakt och fick hem min klänning på två dagar. Jag blev glad, men chockad eftersom jag inte var beredd på att den skulle dyka upp så snabbt. =)
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-03-10 12:13:23 följande:
    Ja jag tog också 2-veckors leveransen men fick hem den 3 dagar efter att de skrev att den var klar. Jag vet inte om de redan hade skickat den innan de skrev emailet. Men jag var glad för det ju.
    Ja, min klänning var redan i Tyskland när Milly-Lily mejlade att den var klar.
  • Italia08
    Protexblue skrev 2012-03-10 13:51:56 följande:
    Drar mig nu väldigt långt från vad klänningar heter och undrar om de är någon som har en aning om hur mycket alkohol som lär behövas på ett bröllop för ca 60 pers? Är de någon som haft ett bröllop och vet vad ni la på alkoholen då? Eller någon som redan gjort en budget för sin "blivande" alkohol? Försökte söka i forumet men de kommer så klart upp tusentals olika trådar. Är de kanske någon som har en tråd att rekomendera? =) 
    Kolla på Systembolagets hemsida.
    www.systembolaget.se/Dryckeskunskap/Om-mat-och-dryck/Hur-mycket-dryck-gar-at/
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!