• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2012-08-16 10:29:43 följande:
    Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
    Jag kör det "enkelt" efterom vi har rosa/vitt tema:

Jordgubbsmousse och sedan vaniljmousse som är gjord på
    bl.a creme fraiche och grädde, så den blir inte för söt i smaken.

Har testat det på en föseldedagstårta och min äldsta son sa att det var den godaste
    tårtan han ätit och jag håller med, det var vekligen gott alltihopa tillsammans, mums!
    (har även vaniljsmak på den vita sockerpastan) Skrattande

Har tyvärr inga tips, utan jag kör med det första bästa jag testade! 
    kan tänka mig att andra mousser är jättegoda! 
  • emmadeckmar
    Vill också önska lycka till, till er!  1700tal & pulmonate, hoppas eran dag blir JÄTTEFIN
    och helt UNDERBAR! {#emotions_dlg.flower} 

Här hemma i Sundsvall väntas iaf det finaste vädret vi haft på hela sommaren, fin helg! Solig

Jag fyller förresten år idag, hela 28 år gammal. Det är på tiden att man gifter sig alltså! Tungan ute
  • emmadeckmar

ååh tack Minuz och Darling Daisy, vad gulligt av er Skrattande {#emotions_dlg.flower}

Får jag fråga om din ålder Minuz ? jag tycker det är helt ok när i livet man än väljher att gifta sig. Men jag tänker mest på att jag har 3 barn (man brukar ju säga att den rätta ordningen är giftermål - SEN barn ;) och så vill jag vara något sånär "ung" på mitt bröllopsfoto så jag har något att kika tillbaka på!

Undra hur det går för de blivande fruarna, blir nervös & glad bara jag tänker på bröllop och hur de ska känna nu precis dagarna/dagen innan!! Tungan ute

• emmadeckmar
    Minuz skrev 2012-08-17 08:47:21 följande:
    Hahaha, fråga får man alltid..............
    Jag är såååååååååå gammal................. 36 år och 4 barn!

Det sägs ju att det är i den ordningen men ibland blir livet som det blir. Jag hann tom byta "pappa" mellan barnen.
    Så vi gifter oss på vår 10-årsdag! Lååång väntan *S*

Men allt annat gick snabbt. Vi flyttade ihop direkt kan man säga pga att han låg ute på jobb och bara var hemma varannan helg, förlovade oss efter ca 4 månader och köpte hus efter ca 7 månader.
    Hahahaha, nää du var ju inte gammal alls! kanske jag skulle tyckt det när jag var yngre, men då tyckte jag ju 28 år var gammalt också. Sen nu när jag väl är där så äre inte så farligt! folk tror ofta jag är yngre också, eller så säger de så för att vara snälla, haha!

Förresten har vi endel gemensamt ser jag. Mina två äldsta har också en annan pappa. Den minsta som blir 2 år i november har jag med min fästman. LÄR bli minst 4 barn innan jag är klar.. tycker om hemmalivet med småbarnFlört
  • emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-08-17 07:38:56 följande:

Och Emma, klänningen blev supersnygg! Ska bli ännu roligare att se den när är snörad och sitter perfekt, det måste du visa sen. Och grattis i efterskott!

Tack tack tack!!!

Önskar dig ALL lycka inför imorgon!
    Vad skönt att du känner dig lugn, njut!! Skrattande 
  • emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-09-03 09:52:47 följande:
    Förresten, nu har jag lagt in lite bilder från bröllopet i mitt galleri under mappen "bröllopet", om nån vill gå in och smygkika!
    åååhh!! vilka härliga bilder!
    Ni ser överlyckliga ut! vilken underbar klänning och buketten var ju verkligen något extra! Jättefina bilder!! Skrattande{#emotions_dlg.flower} 
  • emmadeckmar
    ååhh gud! jag har gjort något DUMT! 2 mån kvar till bröllopet och jag började kolla klänningar igår, FAST JAG REDAN HAR EN HÄR HEMMA!!

Har kollat på andra modeller och fastnat för trumpet!mermaid modell ändå (som min klänning var innan jag bad Chris på Landy göra den med högre midja)

Skit också! :( 

Förtår att det har hänt många av er här, då ni är flera som har mer än 1 klänning hemma ;)
    ååh vad det kliar i fingrarna nu!  den jag har här hemma är ju sååå otroligt vacker och välsydd, men börjar kännas som att jag vill ha något annat.. Gråter
  • emmadeckmar
    Min nuvarande:

Fram - http://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/130429/phpbrsied.jpg
    Bak - http://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/130430/phpm5ukyh.jpg

Här är vad jag kollar på:

Såg den här bilden nedan på Blocket och tyckte det var bara så otroligt snyggt:

Velar just nu mellan att nöja mig med min klänning, eller beställa en till fast att
    vi egentligen inte har råd direkt.. ååh denna beslutsångest! Tungan ute
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!