• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FelizLane
    sasssyy skrev 2011-12-26 11:44:28 följande:
    Nygift och jättelycklig.... med min röda kinaklänning

Mer bilder :D GRATTIS!! :D
  • Darling Daisy

Åh, stort grattis, Sasssy! Hoppas du har några fler bilder att bjuda på vid tillfälle, det är så roligt med nån som vågar ha lite färg!

• knyttan

Superfint, grattis sasssy!!!!

Kan inte ladda upp bilder nu eftersom jag sitter i sommarstugan med kass uppkoppling :)

Jag har fått bekräftelse frånPaypal iallafall att de har dragit mina pengar.... Så jag hoppas Milly sätter fart nu Cool

• sasssyy
    Darling Daisy skrev 2011-12-26 16:08:27 följande:
    Åh, stort grattis, Sasssy! Hoppas du har några fler bilder att bjuda på vid tillfälle, det är så roligt med nån som vågar ha lite färg!
    Darling Daisy skrev 2011-12-26 16:08:27 följande:
    ja det kommer fler bilder men vår kamera la av precis vid vigseln så hon som vigde oss rusade ut i sin bil och fotade med SIN kamera...hon var minst lika exalterad som vi och gästerna eftersom hon tyckte att julafton var en så häftig dag att gifta sig.
    Delvis därför jag hade röd klänning men även för att min mamma också hade röd klänning när hon gifte sig för andra gången (precis som jag gjorde nu)....

Vigselförrättaren skulle maila över fotona senare i veckan så jag väntar med spänning
  • BeMine

Jag har nu bestämt mig för vilken klänning jag vill ha, (tror jag...)

måtten är tagna av sambon och jag är redo att beställa, men jag blir så rädd att klänningen inte ALLS ser ut som på bilden...?

och huuuur vet jag att måtten jag tagit kommer bli en tajt åtsittande klänning?

jag är rädd, kommer aldrig våga beställa!!!

men visst kan jag ta den till en skräddare om den skulle vara åt hvete fel? =)

• KimLarsson85

Jag har fått min klänning nu som jag beställde från dressilyme. Efter några småjusteringar (klippt bort typ 100 blingbling-paljetter och 2 lager fluffig tyll) så är den jättebra. Måtten o kvalitén va toppen. Det är ju en chansning men är man ute i tid och den är som man tänkt sig i grunden så kan det bli ett riktigt klipp! Nu har jag 8mån kvar o klänningen redan i hamn :). Tog knappt en månad att få mått-uppsydd och bra service. Kunde diskutera korrigeringar som blev som jag ville.

• knyttan

Be Mine: Bara gör't!!! Det gjorde jag!! Jag har gått omkring o velat så där i en o en halv månad, och sen insåg jag att jag ändå inte skulle hitta något som är som jag vill... Så jag bara vaknade upp på morgonen oc liksom: nej NU beställer jag :)
    Skulle det vara heeeelt fel mått så kan du ju försöka reklamera, det är ju flera stycken som kunnat visa att de har sytt helt fel och då har de fått en ny klänning.... Annars så kan du ju ta den till en skräddare om det bara är lite småfix! (jag har lämnat lite extra plats i budgeten för bla det plus tull och sånt om ja har otur...) Vilket företag funderar du på att beställa ifrån? Tror att o du bara tänker att klänningen kanske inte blir EXAKT som på bilden så att du inte blir besviken så kan du nog lugnt beställa.... Pepp pepp!! (hehe vill egentligen ha någon annan som går omkring o är lika nervös som jag*asg*)

• FelizLane

Någon av er som kan rekommendera en bra Gördel? Den ska vara axelbandslös och helst ha lite ben. Nån annan som lider av att man gnider ihop låren så man nästan får brännskador? :(

• pulmonate

Hej Allihopa!
    God fortsättning på er!

Här kommer lite dålig kritik för Milly - Lily. Jag fick ju bilder på min färdigsydda klänning i förra veckan. Jag tyckte inte att spettsen var fin och inte lik bilden jag hade skickat. Jag fick bara som svar att jag kommer att gilla den när jag får den. (Kan inte låta bli att de vet att jag kommer att gilla den). Efter många mejl fram och tillbaka gick de med på att de skulle ändra spettsen. Detta var igår. 
    Idag får jag ett sms av min svärmor som säger "din klänning blev levererad idag". Uhm? Vad? Då har de ju absolut inte haft någon chans att ändra någonting. Varför säger de ens att de ska göra det då? Då kunde de ju lika bra skickat klänningen utan att ens skicka foton till mig, och på ett sätt hade det varit bättre.

Jag har inte sett klänningen (inte svärmor heller för den delen då hon inte har packat upp den), så det kan vara så att den är jätte fin och att jag blir nöjd!  Jag ska inte säga någonting om det ännu. Men det verkar som att Millys arbetsätt har ändrats under senaste tiden.

Är inte denna bra vet jag inte hur jag gör. Kanske skickar samma bild till andra kina-klännings sajter? Hmm. Vi får se! 

• knyttan
    pulmonate skrev 2011-12-27 15:52:53 följande:
    Hej Allihopa!
    God fortsättning på er!

Här kommer lite dålig kritik för Milly - Lily. Jag fick ju bilder på min färdigsydda klänning i förra veckan. Jag tyckte inte att spettsen var fin och inte lik bilden jag hade skickat. Jag fick bara som svar att jag kommer att gilla den när jag får den. (Kan inte låta bli att de vet att jag kommer att gilla den). Efter många mejl fram och tillbaka gick de med på att de skulle ändra spettsen. Detta var igår. 
    Idag får jag ett sms av min svärmor som säger "din klänning blev levererad idag". Uhm? Vad? Då har de ju absolut inte haft någon chans att ändra någonting. Varför säger de ens att de ska göra det då? Då kunde de ju lika bra skickat klänningen utan att ens skicka foton till mig, och på ett sätt hade det varit bättre.

Jag har inte sett klänningen (inte svärmor heller för den delen då hon inte har packat upp den), så det kan vara så att den är jätte fin och att jag blir nöjd!  Jag ska inte säga någonting om det ännu. Men det verkar som att Millys arbetsätt har ändrats under senaste tiden.

Är inte denna bra vet jag inte hur jag gör. Kanske skickar samma bild till andra kina-klännings sajter? Hmm. Vi får se! 
    Hmmm det där låter ju inte roligt när jag precis har beställt därifrån Rynkar på näsan Nu ska jag inteha så speciell modell, ett hjärtformat liv och vid kjol i tea-length med snörning bak bara, så jag har svårt att se att de skulle kunna göra det på något sätt som är heeelt annorlunda än vad jag har tänkt mig... det enda special som jag vill ha är att det ska vara sidentaft och inte polyester...
    Men i alla fall, tråkigt att de är så dåliga på kommunikationen!! Hoppas nu att den är fin i alla fall Pulmonate!!! Håller tummarna för det Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!