• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

NU är min klänning klar hos Landy och dom ska skicka den till mig så fort dom läser mitt svar på mailet!!

HAPPY, längtar tills jag får prova den! Skrattande
  • emmadeckmar
    vinterfrost skrev 2012-08-09 07:33:39 följande:
    BTW Hur minska man bilderna när man citerar? Har försökt men hittar inte..  
    Bildförminskningen funkar inte i Google chrome för mig :(

Men i Firefox/övr. däremot så klickar man bara 1 gång på bilden och sen "drar" man i de vita fyrkanterna som kommer på sidorna inåt så blir bilden så liten man vill att den ska bli! (som i paint ungefär när man drar i kanterna) Glad
  • emmadeckmar

Hej tjejer!

Igår fick jag min klänning, det tog endast 4 dagar efter att dom skickat den från Kina, otroligt!

Men jag är sååå ledsen att jag inte kan visa er så fina bilder som ni gjort här i tråden. Jag har ingen som kan snöra klänningen åt mig och på bilden nedan håller jag fast den bakom ryggen (INTE smickrande!)

Men för att visa er klänningen ändå så postar jag bilderna. För att ni ska få ett hum om hur den blev!
    Den är fantastiskt välsydd, och jättefin kvalitet! blir nästan rädd för den då det är så mycket tyg, jag har ju ALDRIG provat en bröllopsklänning förut. Trodde det skulle vara enkelt men nej. Min halvstora rumpa kom knappt i så jag fick dra ur korsettsnörningen nästan helt och hållet. Det var MYCKET krångligare än jag trott att kränga på sig klänningen! 

Klänningen är en aning lång (kanske 2-3 cm) men jag har inte underkjolen på mig på bilden (är ju dock en liten inbyggd sådan i klänningen såg jag!)

Och såhär FIN är baksidan (har ljusat upp den lite)  tar Landys bild eftersom jag inte kunde snöra ihop den på mig:

Min snälla fästman tog med alla 3 barnen ut så jag kunde prova, men får nog göra ett nytt försök lite längre fram då han eller någon annan kan hjälpa mig att snöra. Klänningen är iaf jättefin och jag tycker dom på Landy är så proffsiga! har haft superbra mailkontakt under hela tiden Glad

Och totalt fick jag betala 170kr  extra! (tullmoms + hanteringsavgift)

• emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-08-14 11:48:17 följande:
    Men.. wow! Så vacker klänning! Helt och hållet i min smak :D Vad ska du ha för underkjol till? Och jag vet inte hur du tog på dig den, men trä den över huvudet :) Haha och ja!, det är massor med tyg i brudklänning. Även jag fick en smärre chock första gången, men det är ju helt underbart :)
    Tack daniiel!! blommorna fram lutar liiite neråt, ser lite vissna ut, kanske är något jag fixar med en nål innan bröllopet. På baksidan sitter de dock jättefint! tycker verkligen om baksidan! Skrattande

Underkjolen tipsade du mig om, på ebay! när jag testar klänningen riktigt så ska jag testa med underkjolen också och se vad som blir bäst! 

Denna >> http://www.ebay.com/itm/free-shipping-2-hoop-Train-White-Petticoat-Wedding-Crinolines-Slips-Underskirt-/140758028833?pt=US_Slips&hash=item20c5d51221#ht_2231wt_1012

Usch känns så HEMSKT att ni fick se sådan dålig bild på mig i klänningen :(
    Den är nog mycket finare när den är snörad och åtdragen, och inte fotad genom spegeln. Märkte att då jag drog åt den riktigt rejält med handen bakom ryggen så satt den jättefint, men det var så svårt att hålla kvar det och fota samtidigt.

..förresten, jag klev i min klänning, för när jag testade dra den över så hade jag inte snörat upp tillräckligt och fick lite "panik" och trodde jag skulle fastna, ensam hemma o allt! HAHA!! 
  • emmadeckmar
    Såhär såg ju min beställningsbild ut till Landy för er som undrar!

Känner lite att den var verkligen fin som den var redan, kanske hade den där modellen passat mig. Men jag är ändå jättekär i min egna klänning och så nöjd med den. Ska sluta kolla och tänka på andra klänningar nu när jag har fått hem min, annars lär jag bli galen! Flört
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-08-14 15:36:30 följande:
    Har du inga närbilder på kjolen? Är väldigt nyfiken på hur blommorna ser ut :) Jag strök på mina blommor för att de skulle bli lite "piggare" :P Så du hittar säkert något lösning för det :)
    Ja nästa provning kör jag med underkjolen! tänkte inte på det, är som sagt NY på det här Flört
    Tog en närbild nu på klänningen där den hänger i sovrummet så du kan se blommorna!

Blommorna är ganska tunga (många lager tyg) och sitter fast som berget! (jag trodde inte de skulle sitta fast så bra som de gör!) Skrattande 

• emmadeckmar
    Anny skrev 2012-08-14 12:38:25 följande:
    Verkligen jättefin. Vilket jobb de har gjort. Super! =) Ska bli hur spännande som helst att se den senare med allt iordning. Ser jag fram emot.
    Tack Anny!!

Ja, jag gifter mig inte förrän 11 november men då tänkte jag lägga ut bilder här så ni får se bilder som är tagna med en riktig kamera, duktigare tjej som fotograferar och bättre vinklar! Flört
  • emmadeckmar
    Minuz skrev 2012-08-14 21:54:47 följande:

Vet inte vad det är med denna klänning, men jag kan inte sluta titta på den och den gör mig tårögd och det känns ända ner i magen......... Och så trodde jag inte att någon klänning kunde få mig att känna. Men det kanske är så här det känns när man hittat THE ONE?!
    Yep, that´s the feeling Flört
    Jättejättfin klänning, ser ut som en dröm Skrattande
  • emmadeckmar
    Magenta skrev 2012-08-14 18:19:05 följande:
     Din klänning ser helt underbar ut! Jätte fin. Och jag förstår precis vad du menar med allt tyg. Första gången jag drog på mig klänningen lite snabbt när den kommit så fick jag totalpanik av allt tyg men senare med underkjol med ringar så kom klänningen ut från kropen mera och det kändes mycket bättre.
    Ja klänningen är så massiv på något sätt. På alla bilder med brudar som har sina klänningar ser klänningarna inte speciellt tunga ut, men nu vet jag hur det är, haha!

Jag ska verkligen testa med underkjol nästa gång, glöme bara bort den för jag var så ivrig att få på mig min klänning Skäms 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!