• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    Minuz skrev 2011-12-15 07:50:27 följande:
    Nu har jag varit lugn ett tag med skrivandet.....
    Många fina klänningar har ni visat.....

Min sista är nu sänd och bör komma runt den 20 december. Hmm, undrar hur den ser ut eftersom de till slut skickade iväg den utan mitt godkännande? Undrar om de gjorde vad de lovat eller tröttnade på mig och skickade iväg den iaf? Så nu är jag liiiiite nervös för att jag får en skitful klänning.... Men å andra sidan så har jag ju förälskat mig i en annan...... *S*
    Välkommen tillbaka! Var beställde du ifrån? Hur många klänningar har du redan köpt? ler.
    Vad spännande att din kommer snart!! Det är ju redan nästa vecka!! Håller tummarna för dig!
    Jag har beställt min ifrån Milly men tittar redan runt på andra ifall den inte skulle bli bra.. :-/  Så då blir jag väl en i gruppen av tjejerna här som beställer mååånga klänningar! heheh
    Vilken har du nu förälskat dig i? *ler* 
  • Minuz
    pulmonate skrev 2011-12-15 08:49:38 följande:
    Välkommen tillbaka! Var beställde du ifrån? Hur många klänningar har du redan köpt? ler.
    Vad spännande att din kommer snart!! Det är ju redan nästa vecka!! Håller tummarna för dig!
    Jag har beställt min ifrån Milly men tittar redan runt på andra ifall den inte skulle bli bra.. :-/  Så då blir jag väl en i gruppen av tjejerna här som beställer mååånga klänningar! heheh
    Vilken har du nu förälskat dig i? *ler* 
    Detta är nr 4 som är på väg............. Köpt alla på DHgate, tre av samma säljare.
    Då jag inte är som alla andra *ASG* så har jag nu förälskat mig i är denna, men vet inte hur nederdelen ser ut men vill då ha nederdelen av andra bilden.... Men självklart ska rosorna från bild 1 vara med också. Vill ha den i Ivory eller vitt med mörklila rosor.
    Hittat en säljare på Dhgate som syr upp den billigt till mig, säljaren är trevlig och har 99,2 % i positiv feedback så det känns bra och hon har väldigt bra lovord från andra köpare.....

• Josefin521

Eftersom sökfunktionen här på BT inte direkt funkar som den borde så slänger jag här ut en fråga till er som beställt kinaklänningar! Någon som beställt från Tutera Bridal? Har hittat en del fina klänningar där men hittar ingen i tråden som beställt från dem?!

• pulmonate
    Minuz skrev 2011-12-15 09:19:41 följande:
    Detta är nr 4 som är på väg............. Köpt alla på DHgate, tre av samma säljare.
    Då jag inte är som alla andra *ASG* så har jag nu förälskat mig i är denna, men vet inte hur nederdelen ser ut men vill då ha nederdelen av andra bilden.... Men självklart ska rosorna från bild 1 vara med också. Vill ha den i Ivory eller vitt med mörklila rosor.
    Hittat en säljare på Dhgate som syr upp den billigt till mig, säljaren är trevlig och har 99,2 % i positiv feedback så det känns bra och hon har väldigt bra lovord från andra köpare.....

Hihihi "bara" 4? ler! Undrar vem som vinner i flest klänningar? Jag har inte ens fått min men funderar på andra. Men blir min bra som jag har beställt ser jag ingen anledning att köpa fler! Hur kommer det sig att du inte bara tar en du redan har? Var lyckas du gömma klänningarna för din kille? hehehe. Tänk om han råkar hitta dem! LER!
    Ja denna klänningen är häftig. Men jag hoppas att du har fler bilder så att man ser ordentligt. Det känns som att kjolen hade kunnat bli hur som annars. Viker den inte sig lite mycket där bak? Det kanske beror på att det är jätte mycket tyg? Men snygg är den iaf. 
    Jag är själv förvånad över att jag gillar så många olika stilar med klänningar. Den enda detaljen som hållit sig längst är att den ska ha bar rygg och inte visa för mycket bröst. Annars känns det som om dom jag tittat på verkligen har haft ALLA stilar. Kanske är därför man börjar köpa flera klänningar!
  • Italia08

Styrka: Vad roligt att höra att du blev så nöjd med din klänning!

Själv har jag precis betalat min. Aaaaaaahhhhhh! Skrikandes  Milly-Lily säger att den ska vara klar i mitten av januari, men jag räknar med att det tar längre tid. Får la se.

Någon som har tips på ngn hobby eller annan sysselsättning som tar tankarna från klänningen ett tag? Känns som att det kan behövas ... Skäms

Minuz skrev 2011-12-15 09:19:41 följande:

Riktigt häftiga klänningar!
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2011-12-15 11:33:05 följande:

Själv har jag precis betalat min. Aaaaaaahhhhhh! Skrikandes  Milly-Lily säger att den ska vara klar i mitten av januari, men jag räknar med att det tar längre tid. Får la se.

Någon som har tips på ngn hobby eller annan sysselsättning som tar tankarna från klänningen ett tag? Känns som att det kan behövas ... SkämsRiktigt häftiga klänningar!
    Jag behöver också en hobby!!! TIPS NÅGON?? 
    Teoretiskt sätt har jag hur mycket som helst att göra, men jag kan ju inte sluta tänka på den!! 
    Jag beställde min 4/11 och den ska vara klar på slutet på December, och framme 2 veckor senare. Än så länge har Milly-Lily inte hört av sig att den ska vara försenad iaf. Men jag har även sagt att dom hellre ska ta längre tid på sig så att den blir perfekt än att skynda på. Jag har ju inte bråttom med tanke på att bröllopet är i Augusti, men jag vill ändå se den snart!
  • Minuz

Men dra på trissor........... HJÄLP!!!!!
    Fick nu mail från Dhgate att jag mottagit min klänning och då har jag 5 dagar på mig att godkänna den eller inte. Men inom dessa 5 dagar så måste jag starta en dispute om jag inte är nöjd eller inte mottagit den..... Och den är fortfarande i Paris! Och nedräkningen på dessa 5 dagar har börjat men datorn vill inte starta en dispute för den anser inte att jag fått min klänning.... Hmm, vad gör man? Jag vill ju gärna se klänningen innan jag betalar för den lixom. Hoppas Dhgate kan gå in och fixa men det står att det kan dröja mer än 5 dagar innan de svarar på mail. GRR
    Och jag är rädd att de skickade iväg klänningen utan de sista justeringarna eller att de tog bort fel blommor på den.....

• Jane
    Minuz skrev 2011-12-16 09:58:35 följande:
    Men dra på trissor........... HJÄLP!!!!!
    Fick nu mail från Dhgate att jag mottagit min klänning och då har jag 5 dagar på mig att godkänna den eller inte. Men inom dessa 5 dagar så måste jag starta en dispute om jag inte är nöjd eller inte mottagit den..... Och den är fortfarande i Paris! Och nedräkningen på dessa 5 dagar har börjat men datorn vill inte starta en dispute för den anser inte att jag fått min klänning.... Hmm, vad gör man? Jag vill ju gärna se klänningen innan jag betalar för den lixom. Hoppas Dhgate kan gå in och fixa men det står att det kan dröja mer än 5 dagar innan de svarar på mail. GRR
    Och jag är rädd att de skickade iväg klänningen utan de sista justeringarna eller att de tog bort fel blommor på den.....

hade jag varit du hade jag kopierat sidan där du ser frakten och vart klänningen befinner sig, samt datum och tid. Kopiera sedan sidan där du fick veta att du har fem dagar på dig att betala/klaga. Om du vill kan du kopiera sidan där deras regler om klagomål står (för att understryka problemet extra).

Skriv sedan till dem och berätta med ord vad som händer och bifoga alla kopierade sidor så att de kan se problemet. Då kanske det löser sig. Lycka till

• Styrka
    Italia08 skrev 2011-12-15 11:33:05 följande:

Någon som har tips på ngn hobby eller annan sysselsättning som tar tankarna från klänningen ett tag? Känns som att det kan behövas ... SkämsRiktigt häftiga klänningar!
    Tipsar om att göra egna inbjudningskort. Jäkla tid det tog, kan jag meddela!
    Köpa tapet, klippa tapet, pressa tapet, vika tapet, köpa pärlemorpapper, printa pärlemopapper, klippa pärlemopapper, limma pärlemopapper på tapet, pressa korten. Klippa sidenband, limma sidenband, pressa korten. Köpa kuvert, skriva kuvert. Skriva namn i inbjudningarna, lägga i kuvert.
    Ta-daaa! Gjort på ett kick!
    *inte* 
    Det blev inte billigare än att beställa heller, ungefär samma pris, men det blev å andra sidan precis som vi ville ha det. Vi hittade ingen design som vi kände var rätt när vi kollade vistaprint etc.
    Annars planera bordsplacering, låtlistor och bordsdekorationer? Jaga vigselförättare?
    Om inte det räcker så bör väl vanliga julplanerandet ta upp en del tid?
    pulmonate skrev 2011-12-14 14:28:36 följande:
    Den är skitsnygg!! Vad glad jag blir för din skull!! Den passar perfekt och ser väldigt finsydd ut! :)
    Junibrud12 skrev 2011-12-14 11:23:46 följande:
    Med den där klänningen är du ju lätt snyggast i stan!
    Pluppe skrev 2011-12-13 22:21:37 följande:
    Jätte fin klänning!!!
    Solrosen1982 skrev 2011-12-13 21:31:32 följande:
    Det är ju en modell som kommer att vara jättefin på med mer former än vad modellen har Ska bli spännande att se den sen!
    Styrka skrev 2011-12-13 20:43:57 följande:
    Här kommer bilderna:

Och här är orginalbilden jag skickade in:

Nu är min klänning lite tilltufsad och skrynklig efter frakten, men tycker ändå den blev precis så som jag hade önskat mig! Sen att man inte ser ut som modellen, nåja. Jag är inte snyggast i stan, men jag är fan inte fulast heller!
    Va cool klänning du har! Jättefin! och den ser väldigt välsydd ut, de har ju lyckas väldigt bra med att få den som du önskat.
    Imke1977 skrev 2011-12-13 20:46:48 följande:
    Den såg verkligen superfin ut! Va härligt att du är nöjd
    Supertack för alla komplimanger och gratulationer! Känns helt galet bra att den hänger här hemma i garderoben, jag blir alldeles varm och pirrig bara jag tänker på den, och går i bland och tittar och bara njuter och längtar tills den stora dagen.

Vill verkligen rekommendera My Love Bridal! De skriver lite knapphändigt, men jävlar vilken bra service jag fick! Riktigt bra kvalitet dessutom! Jag skrev ett  långt tackmail till dem när jag fått klänningen och sa att den eller de som sytt klänningen och gjort symönstret förtjänar en löneförhöjning, och att jag rekommenderar dem till alla som vill lyssna!
  • Solrosen1982

Styrka: Va kul att du känner så för klänningen! De kommer att bli jätteglada av ditt mail

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!