• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    rabarber skrev 2011-11-23 15:57:35 följande:
    Ivory med mörklila rosor låter så snyggt att jag nästan blir galen. Köp köp köp!!
    HAhaha........... visst gör det?

Det blir nog ett köööööp snaaaaaaaaaart.....
  • Jane
    FelizLane skrev 2011-11-23 10:12:22 följande:
    Någon av er som har beställt skor från dreamBride? Man kan tydligen ändra färg, klack och bredd på skon.. Tycker det verkar intressant..
    hmm, har adrig hört om det, men det låter intressant, har du webbsidan?
  • Jane

Nån som vet om Landy Bridals herrkostymer är bra i kvalitén? Någon som har beställt och har bra erfarenheter?
    Eler finns det någon annan sida med kostymer ni kan tipsa om?

• Italia08

Befinner mig just nu i startgroparna för att beställa en klänning från Milly, men börjar som många andra inför en beställning att bli nervös. Därför undrar jag några saker och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Hur sjutton formulerar man sig i det första mejlet? Ska skicka en egen variant på klänning, ett ihopklipp av några olika. Räcker det att skicka en bild med förklaringar och sedan ställa sina frågor i mejlet och be om en offert? Eller ska man ha med något annat också?

Hur många mått har ni skickat in? Bara dem som står (bust, waist, hip och hollow to hem), eller några fler?

Är det någon annan som har fått ett vääääldigt kort "hollow to hem-mått", som jag, typ 141 cm med skor? Borde man lägga på någon centimeter på alla mått man har för att vara säker på att inte få en för liten klänning?

Och vad har ni andra använt som hälsningsfras, varken "Hello" eller "Dear Milly bridal" passar väl, eller?

/En lite stirrig blivande brud med hjärnsläpp Skrikandes

• Godis
    Italia08 skrev 2011-11-25 13:59:15 följande:
    Befinner mig just nu i startgroparna för att beställa en klänning från Milly, men börjar som många andra inför en beställning att bli nervös. Därför undrar jag några saker och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Hur sjutton formulerar man sig i det första mejlet? Ska skicka en egen variant på klänning, ett ihopklipp av några olika. Räcker det att skicka en bild med förklaringar och sedan ställa sina frågor i mejlet och be om en offert? Eller ska man ha med något annat också?

Hur många mått har ni skickat in? Bara dem som står (bust, waist, hip och hollow to hem), eller några fler?

Är det någon annan som har fått ett vääääldigt kort "hollow to hem-mått", som jag, typ 141 cm med skor? Borde man lägga på någon centimeter på alla mått man har för att vara säker på att inte få en för liten klänning?

Och vad har ni andra använt som hälsningsfras, varken "Hello" eller "Dear Milly bridal" passar väl, eller?

Ska nog också beställa från Milly. Men när det kommer till hälsningsfras så fungerar "Hi" eller "Hello" bra, har du ett namn på den du skickar till så har du med det också, dock endast förnamn. Jag avslutar alla mina mail till mina kinesiska arbetspartners med "Best regards (mitt namn)". Det handlar om att man ska vara övertydlig i sin vänlighet, nästan på fjäskigt, även om det uppstår problem. För det värsta man kan göra mot en asiat vid uppgörelser är att få dom att "tappa ansikte" aka skämmas, då får man endast sura svar, om man ens får svar. Det kan vara svårt för en svensk då vi får lära oss att avtal bryter man inte, avtal ses lite annorlunda på i Asien, där är det mer en attityd av: "jaja, det löser sig så småningom". Hoppas detta hjälper dig lite iaf.....
  • Jane

Håller med Godis man måste fjäska för att dom ska göra sakerna korrekt och bra.
    jag skrev typ:

Hi Milly bridal!

I am a girl from sweden and i am getting married date: xx xx xx.
    I have heard so much good things about you, therefore would i like to order a dress from you.
    Here is the picture of the dress:.......
    Is it possible that you can make it with a built-in bra?
    How much would this dress cost and how long will it take to receive it?

Best regards
    Jane

Sedan väntar man på svar från dem, är du nöjd med svaret kan du skicka dina mått.
  • Pluppe

Jag har väldigt kort hollow to hem mått med ;) Är 159 cm lång.. Mitt hollow to hem mått är UTAN skor 131 cm så då la jag till 4 cm för antingen klackar eller ifall det är så att man skulle behöva ha en underkjol till den. Så mitt mått är ju ännu mindre än ditt Solig

Jag skrev Hi eller Hello i början, när väl kontaktpersonen och jag började diskutera klänningen osv så har vi nu börjat skriva Morning eller som i början Hi.. Jag avslutar alltid med att skriva Kind regards :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!