• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-02-29 14:44:22 följande:

Igår
    God nyhet: Inte återbetalningsskyldig till CSN.
    Dålig nyhet: Får förmodligen inget vårdbidrag.

Idag
    God nyhet: Ingen försämring på Tuvas hjärta.
    Dålig nyhet: Vår lilla valps bror har avlivats pga hjärtsvikt.

Det är en tung vecka i veckan, trots väldgt goda nyheter också.

Superhärligt!!! {#emotions_dlg.flower}
    &
    Gu vad synd! Gråter 
  • Anny
    Meya79 skrev 2012-02-29 15:12:52 följande:
    Hej på er!

Är det någon här som har erfarenheter av www.goingwedding.com? De säger ju att de sy endast i hög kvalitet men man är ju misstänksam... Jag är helt ny i det här business och vågar inte riktigt... Tänkte egentligen beställa från mIllys men har tyvärr inte hittat min drömklänning på deras hemsida...
    Jag har aldrig sett den sajten. Men den verkar väl vara seriös. Finns ju hur många sidor som helst som säljer brudklänningar! 

Vilken klänning är det du fastnat för? =) 
  • Anny
    bridetobe2013 skrev 2012-02-29 16:55:36 följande:
    Efter 30 timmars jobb är jag äntligen hemma och kan klämma och känna på min klänning igen . Tänkte ringa min mamma och kolla om hon kan komma och hjälpa mig med klänningen i kväll. OM hon kan så kommer kort i kväll. i annat fall så ska en kompis hjälpa mig i morgon..... Men hoppas hoppas... spännande att se om jag kan ha den.... tanken 'är att några kg till ska bort innan .....
    1/6 2012
    Heja mamma!
  • Anny

Är 3450:- vansinnigt dyrt för hår, make-up, påklädning och lite fika? (inkl konsultation av make-up och hår givetvis.) ? 

• Anny

sommarbrud: ja det var ju ändå 1000:- i skillnad... Jag tycker man bli så blind för kostnaderna. All är så dyrt..så dyrt börjar kännas billigt. Hänger ni med?

• Anny
    Skumboll skrev 2012-02-29 18:30:46 följande:
    Anny: tyckte det lät som ett bra pris! Jag betalade 4500 för hår och make och då kom hon ut till mig.
    Okej! Detta är pris på ställe. Vilket dock passar mig bra. 
    bridetobe2013 skrev 2012-02-29 18:32:03 följande:

den är för lång och ska follas upp. men det visste jag ju....

Den är lite för stor upptill när jag testade utan bh (mätte med) I morgon ska jag testa med.

Skulle ha rättat till den nedvändigt på kortet men sambon sa inte att den låg knäppt.... (konstiga ljusa randen på klänningen är bara lampljus.)

Funderar på att köpa en rejälare underkjol... Är en insydd men vill nog ha lite mer vidd på ....

Ska kolla om min moster kan sy in den uppe också. Man kan dra ihop klänningen på tok för mkt bak så att den är nästan helt ihop snörad. Dom har inte sytt fel. Jag har gått ner i vikt. Och planerar att gå ner mer så hoppas hon kan fixa det snyggt.....

Funderar på att sy på axelband i sidentyg då mina behag har drabbats av tyngdlagen och vill ha en rejäl bh. Om jag håller upp klänningen fram så sitter den mkt bättre. tänkte axelbanden kunde hjälpa mig med det....

1/6 2012
    Aaaww! Titta vad fin! Hur känns det?  

• Anny
    bergmanh skrev 2012-02-29 19:06:13 följande:
    Hej, Jag har beställt klänning och jacka från Landy för ca 1 mån sedan och nu har jag svårt att få kontakt med dem. Har mailat flera gånger med förfrågan om när beställningen är klar för att skickas, med de svarar inte. Är det någon annan här inne som har varit med om samma sak? Min fråga är alltså om det är normalt att Landy slutar svara på mail när beställningen är gjord (ni verkar vara proffs på att beställa klänningar från Kina, så jag passar på att fråga er) Tack och hej.
    Ojdå det lät inte skoj! Har själv beställt från Landy men har inte haft anledning att kontakta de igen, mer än att kolla att de hade fått betalningen. Och det gick fort att få bekräftat.
  • Anny
    Meya79 skrev 2012-02-29 19:10:25 följande:
    Tack för hjälpen! Jag har faktsikt fastnat för en helt annan "designerklänning" på nätet och going wedding skulle sy upp det för 300 dollar. Men nu läste jag att Milly skulle kanske också göra det? Har nu skickat en mail via deras kontaktformulär även om man inte kan skicka med kort då, får höra vad de säga.... : ) Vi ska gifta oss i slutet av juli så det känns lite småbråttom i alla fall!
    Läcker klänning!

Som jag har förstått det så syr Landy, Milly och My Love alla upp klänningar efter bild. Vilka är de mest populära företagen.  
  • Anny
    1700tal skrev 2012-02-29 19:20:13 följande:
    Och Coral's! De är dessutom flitiga med att lägga upp nya (riktigt bra!) sydda klänningar på sin hemsida, mer än man kan säga om de andra 3 just nu.
    Det låter ju bra!
  • Anny
    1700tal skrev 2012-03-01 09:23:52 följande:
    Blä! Men det är därför man betalar räkningar direkt när lönen dimper in... Av med skräpet!
    Eller så låter man sambon ta hand om de träliga betalningarna
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!