• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2012-07-16 16:40:51 följande:
    Tack rara ni! Så här blev det:
    Haha! whaat, ingen febertermometer?! det lät ju bara för knasigt Skrikandes

Ja men vad bra att du iaf fick hämta ut en salva, läskigt med infektion men förhoppningsvis läker det fint nu efter att DU rengjort det och smörjt in! är ju svårt det där med sår faktiskt tycker jag, men oftast brukar det läka bra.
    Darling Daisy skrev 2012-07-16 16:43:27 följande:
    Och Emma, måste bara säga ännu en gång att din klänning är så otroligt vacker! Väntar med nyfikenhet på resultatet!
    Men TACK!! Skrattande Jaa, jag väntar jag med! och väntar ..och väntar! är så nervös på något sätt att jag ska se ful ut, tycker ALLA andra ser så fina ut i deras klänningar!

Idag är det exakt 4v sedan jag betalade den så jag vet inte hur många veckor jag får räkna med men kanske 4v till? är liksom skräckblandad förtjusning det här med bröllopsklänning men jag hoppas den blir bra!
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-07-16 15:38:59 följande:
    Jag tror att den underkjolen jag länkat till på ebay skulle passa utmärkt till den där klänningen eftersom du flyttat upp midjan :) Vidden brukar man ju kunna ändra på ringarna, så man kan pröva sig fram till vad som passar bäst till just sin klänning :)
    Då ska jag köpa den! Den blir ju bara 170 spänn för kjolen, och gratis frakt! GILLAR Skrattande
  • emmadeckmar
    moonias skrev 2012-07-16 20:18:48 följande:
    Min kinaklänning + kinaslöja från Landybridal :). Mycket nöjd med både klänningen och dagen! :)

Så otroligt vacker!!

Blir sugen på en lååång sjöla när jag ser den här bilden, men har redan beställt en kortare som är i flera lager. Fast nu måste jag fundera lite extra, hihi Skrattande
  • emmadeckmar
    Sirifisen skrev 2012-07-23 08:09:47 följande:
    Till att börja med trodde jag det var spetstyg i färgen "ivory" och då hade ett guldband passat. Nu visade det sig vara silverspets sydd på tyg med silvriga paljetter och bandet var mer "bronsigt". Att det var pärlbroderier visste jag, men inte att det var i silver eller att det var så otroligt mkt. Att det skulle bli ngt fel på den visste jag, men inte att man lyckades så otroligt tokigt som man gjort Tungan ute Men än så länge har inget varit som tänkt. Killens väst måste bytas för den är mer "gul" än min klänning som är väldigt mkt mer vit än "ivory". Skorna jag hade köpt passade inte alls och inte heller ballerinorna jag hade så jag får köpa nya skor också. O göra en ny håruppsättning för den jag provade var ok men inte rätt. Nu måste allt upp helt och hållet.  Tänkte jag ev kunde haft lite nere, men det funkar inte nu. Allt blev inte riktigt som jag hade väntat mig helt enkelt. O så ber jag om ursäkt för mitt stökiga hem Skäms.  
    Tycker så synd om dig! just för att du känner att så mycket blivit fel. Hoppas det löser sig för dig! man vill ju att allt ska vara perfekt på sin bröllopsdag. Jag tycker iag klänningen ser fin ut på dig, ser att den är lite sladdrig i rygg & armar, har du ekonomi till att få det insydd så är en sak löst iaf :)

Ang. bandet kanske du kan ta bort det helt? eller ha något i en annan färg? Svart är ju alltid läckert (som daniiel hade på sin klänning, jättesnyggt!)
  • emmadeckmar
    Sirifisen skrev 2012-07-23 13:41:57 följande:
    Bestämt mig för att klänningen åker tillbaka asap och så kollar jag i butik istället och ser om jag hittar ngn billig som ser bra ut. Tröttsamt när så många viktiga saker blir så fel. 
    Ja känner du så, så är det ju helt rätt! Får du tillbaka pengarna?

Annars finns det många fina klänningar på blocket, eller Köp&sälj avdelningen här på BT. Fast du kanske redan kollat där :) 
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-07-29 21:02:12 följande:
    Ja, det är väldigt härligt :) När det är varmt, så blir det precis som att vara utomlands faktiskt. Trots att det bara är ca 5-10min med båt, så är det helt annat klimat där ute jämfört med här hemma på fastlandet.
    Ååh är så avundssjuk på dig/er!! vilken plats alltså! är det er stuga eller någon ni känner? lyllos! Skrattande
    Vilken dröm!!
  • emmadeckmar
    Ekinaj skrev 2012-07-30 05:46:31 följande:
    Hejsan!

NU har jag fatt min klanning fran Landy. Jag ar nojd med kvaliten undrar bara om den kanske ar lite stor. Jag ska be min sambos mormor hjalpa mig att knyta at den idag sa far vi se hur det blir. Den ar absolut for lang (men det var nog mitt eget fel for jag lade till nagra cm for att vara pa den sakra sidan).

Aterkommer med kort. Det tog iallafall inte lang tid, ca en manad allt som allt. : )

Oj 1 månad, vad snabbt!!

Min har varit "in progress" över 1,5 månader nu, men jag har ju ingen brådska heller, sa t.om att senaste datumet jag behöver klänningen är 31 augusti för ifall jag behöver göra ändringar :)

Väntar på bilder på din klänning nu!! Skrattande

• emmadeckmar
    Makeupmyday skrev 2012-07-31 14:32:30 följande:

Fick just mail från Landy med bilder på min klänning, den var tydligen färdig redan. Och jag blev lite besviken. :( De hade inte gjort kjolen så som jag hade velat och allting såg mycket plattare ut än vad jag hade velat...

Kanske jag ändrar mig när jag får hem den men hjärtat sjönk lite i bröstet, det blev inte det där lyckoruset som jag hade velat få.

Är det inget som går att ordna med en underkjol då tror du? Glad
    Eller har de sytt något "fel" ?
  • emmadeckmar
    pulmonate skrev 2012-08-07 00:53:58 följande:
    Vad söt du är! hoppas min klänning sitter lika fint på mig som din sitter på dig Skrattande

Får jag fråga hur lång du är? Glad
  • emmadeckmar
    pulmonate skrev 2012-08-07 23:23:40 följande:
    Emmadeckmar: Jag är 175 och kommer att använda ballerinor.  
    Oj då var du ju lång! jag tyckte du såg ut att vara som mig, 165cm kort!
    Själv ska jag ha 10cm klackar så jag blir 175 tillslut, haha Skrattande 

Tyckte mest vi var liite lika i kroppen så därför jag undrade Glad 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!