• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530
    Marys skrev 2011-09-21 08:49:50 följande:
    Nu börjar det bli jobbigt igen Obestämd......
    Min underbara klänning är ju så himla stor. Även om det är snörning. Får snöra åt allt det bara går...och det räcker inte. Plus att det ser inte bra ut Rynkar på näsan
    Sömmerskan vågar inte hjälpa mig pga att den är så välsydd med all mönsterpassning i spetsen och pärlorna...
    Nu ska jag till en skräddare i morgon..så får vi se vad hon säger. Förklarat för företaget jag beställt den ifrån. Fick tillbaka att den har ju snörning och om inte den funka ska jag byta till dragkedja !!?? Vafaan ! Halva klänningen går ju ut på att det är snörning. När den är snörd, är den ändå för stor.
    Skrev nyss tillbaka om detta.
    Nu vill dom ha en bild på mig när klänningen är på. Tur att den är med mig till jobbet Glad
    Håll tummar och tår ! Älskar ju min klänning !!!!! (kan sy en hel del själv, så måtten jag skickade är inte fel )
    Tråkigt att den är så stor! var det mylove du beställde ifrån? Lägg upp bilden här så vi också får se!
  • Pinkgrape
    Kicka skrev 2011-09-20 23:05:54 följande:
    Ja det är helt klart värt att kolla upp. Hade tidigare bestämt mig för en helt annan klänning,tills jag såg den här. Kärlek vid första ögonkastet, haha. Den är väldigt "jag", till och med min lillebror höll med om det. Får börja maila runt för prisförslag.
    Jag förstår dig :) Ja, det tycker jag. Hoppas du hittar någon som kan ge dig ett bra pris också :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-21 08:49:50 följande:
    Nu börjar det bli jobbigt igen Obestämd......
    Min underbara klänning är ju så himla stor. Även om det är snörning. Får snöra åt allt det bara går...och det räcker inte. Plus att det ser inte bra ut Rynkar på näsan
    Sömmerskan vågar inte hjälpa mig pga att den är så välsydd med all mönsterpassning i spetsen och pärlorna...
    Nu ska jag till en skräddare i morgon..så får vi se vad hon säger. Förklarat för företaget jag beställt den ifrån. Fick tillbaka att den har ju snörning och om inte den funka ska jag byta till dragkedja !!?? Vafaan ! Halva klänningen går ju ut på att det är snörning. När den är snörd, är den ändå för stor.
    Skrev nyss tillbaka om detta.
    Nu vill dom ha en bild på mig när klänningen är på. Tur att den är med mig till jobbet Glad
    Håll tummar och tår ! Älskar ju min klänning !!!!! (kan sy en hel del själv, så måtten jag skickade är inte fel )
    Men gud så tråkigt! Ingen av mina klänningar därifrån har varit förstora. Jag skickade dock inte mina mått, utan beställde standardstorlekar. Borde ju dock inte vara någon skillnad. Hoppas du kan ordna det :)

Men ja, lägg gärna upp bilder så vi får se :D
  • Marys
    Marys skrev 2011-09-21 10:10:18 följande:

Fniss..vilken fin morgonbild på mig Oskyldig Den behöver ju sys in hela ner mot höften...
  • Marys
    Pinkgrape skrev 2011-09-21 09:50:41 följande:
    Men gud så tråkigt! Ingen av mina klänningar därifrån har varit förstora. Jag skickade dock inte mina mått, utan beställde standardstorlekar. Borde ju dock inte vara någon skillnad. Hoppas du kan ordna det :)

Men ja, lägg gärna upp bilder så vi får se :D
    Du vet , jag skickade både mått och checkade med deras "standard" mått..men..när jag nu tänker på det så blev jag lite förvånad över deras mått..de stämmer ju inte med de Svenska, med tanke på att jag är en 38..enligt dom är jag en 42 ? Var super noga när jag mätte. tittade på deras lista och de storlekarna stämde med mina . Det här kommer lösa sig..men man blir ju liiite stressad..(den som blir mest stressad, lite "dramaqueen" är min M2b Skrattande) fniss..
  • 120530
    Marys skrev 2011-09-21 10:22:00 följande:
    Du vet , jag skickade både mått och checkade med deras "standard" mått..men..när jag nu tänker på det så blev jag lite förvånad över deras mått..de stämmer ju inte med de Svenska, med tanke på att jag är en 38..enligt dom är jag en 42 ? Var super noga när jag mätte. tittade på deras lista och de storlekarna stämde med mina . Det här kommer lösa sig..men man blir ju liiite stressad..(den som blir mest stressad, lite "dramaqueen" är min M2b Skrattande) fniss..
    Roligt med en m2b som är så inne i planeringen att han blir en dramagueen! Min är väldigt "jaja, du kommer bli jättefin" Skrikandes
  • Marys
    Red skrev 2011-09-21 10:27:11 följande:
    Roligt med en m2b som är så inne i planeringen att han blir en dramagueen! Min är väldigt "jaja, du kommer bli jättefin" Skrikandes
    Min är heeelt hopplös !!!! Måste hålla vissa saker "hemligt" till de är klara. Han blir såååå stressad Flört Han svimmade nästan när ALLA tackade ja, ha ha ha ha ! Herreguuud va stort det blir !!!! Fnitter!
    Men...tyvärr så stressar han ju upp mig lite av bara farten...
  • 120530
    Marys skrev 2011-09-21 10:32:54 följande:
    Min är heeelt hopplös !!!! Måste hålla vissa saker "hemligt" till de är klara. Han blir såååå stressad Flört Han svimmade nästan när ALLA tackade ja, ha ha ha ha ! Herreguuud va stort det blir !!!! Fnitter!
    Men...tyvärr så stressar han ju upp mig lite av bara farten...
    Men det måste ju ändå vara roligt att ni kan planera så mycket ihop! Min sambo hänger mest upp sig på enstaka saker, just nu är det personbeskrivningarna i festhäftet. De MÅSTE vi börja med tycker han, jag tycker det är mer bråttom att han inte har några kläder ännu..
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-21 10:22:00 följande:
    Ja, det syns ju verkligen att den är för stor. Jag tror ju dock att den skulle bli väldigt fin med dragkedja och dekorationsknappar :) Men vill man ha snörning, så vill man :)

Fast min syster är en 38 och hon har samma mått i midjan och över bysten som de har i sin storlekstabell. Samma sak för mig, jag är en storlek 42, samma som i deras tabell och min klänning passade perfekt :)

Nåja, huvudsaken är ju att det löser sig :) Klänningen ser ju fin ut i övrigt :) Haha härligt ändå att ha en blivande som bryr sig så pass. Det hade inte jag, alls! Han sa att självklart vill han gifta sig, men bröllopet det fick jag sköta :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!