• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    Pinkgrape skrev 2011-09-06 22:23:25 följande:
    På tal om inget alls, och det har säkert varit upp förr, men ni MÅSTE kolla denna videon! :D

idiot.se/roliga-filmer/frieri/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Gud vad roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skillnad till sms:et jag skickade iväg med frågan......
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-07 08:16:40 följande:
    Gud vad roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skillnad till sms:et jag skickade iväg med frågan......
    Haha friade du i sms? Det gjorde min man, eller det är frieriet som han tycker räknas :P
  • Minuz

Haha........ Ja, satt på jobbet en dag i februari och fick för mig att jag skulle göra det. Så skickade iväg ett sms med texten: Vill du gifta dig med mig? Fick tillbaka ett sms (han hatar verkligen sms) med svaret: JA!

• Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-07 09:12:34 följande:
    Haha........ Ja, satt på jobbet en dag i februari och fick för mig att jag skulle göra det. Så skickade iväg ett sms med texten: Vill du gifta dig med mig? Fick tillbaka ett sms (han hatar verkligen sms) med svaret: JA!
    Jag tycker det är nog så gulligt faktiskt :) Och han var ju väldigt tydlig med svaret också :D

Vi hade bara varit ett par i ca 3-4 veckor när jag fick mitt sms. Då bodde vi båda två fortfarande hemma hos våra föräldrar, men han var hos en kompis. Så fick jag ett sms där det stod "Vi kommer gifta oss!" Och jag svarade typ "Jasså? Tror du det?" och han "Ja, eller vadå, vill du inte?" och det påstår han än idag är hans frieri :P Ca 5 månader senare flyttade vi ihop och då påminde han mig om smset, vår dotter föddes ca 1år efter smset och då tog han upp det igen och när vi köpte förlovningsringar ca 2år efter och nu när vi började planera bröllopet 5år senare.

Nu, efter vi gift oss, är han jättenöjd. "Jag sa ju det. Jag förutspådde detta och friade för över 5år sedan! Bara Camilla som varit seg!" :P
  • Minuz
    Pinkgrape skrev 2011-09-07 09:18:47 följande:
    Jag tycker det är nog så gulligt faktiskt :) Och han var ju väldigt tydlig med svaret också :D

Vi hade bara varit ett par i ca 3-4 veckor när jag fick mitt sms. Då bodde vi båda två fortfarande hemma hos våra föräldrar, men han var hos en kompis. Så fick jag ett sms där det stod "Vi kommer gifta oss!" Och jag svarade typ "Jasså? Tror du det?" och han "Ja, eller vadå, vill du inte?" och det påstår han än idag är hans frieri :P Ca 5 månader senare flyttade vi ihop och då påminde han mig om smset, vår dotter föddes ca 1år efter smset och då tog han upp det igen och när vi köpte förlovningsringar ca 2år efter och nu när vi började planera bröllopet 5år senare.

Nu, efter vi gift oss, är han jättenöjd. "Jag sa ju det. Jag förutspådde detta och friade för över 5år sedan! Bara Camilla som varit seg!" :P
    Gulligt! Och han fick ju rätt.....................
  • ewaulrica
    På tal om inget alls, och det har säkert varit upp förr, men ni MÅSTE kolla denna videon! :D

helt underbar!!! :) gråter som en löjlpotta här ;) (ja, jag ammar....) haha!

min älskling har gjort något liknande... han ändrade i texten på en av våra filmer.. när filmen började och textningen kom så hade han skrivit in i "textremsan" som rullar i nederkanten... hur gulligt som helst! :)
  • chabar

Jag ammar inte, men jag gråter ändå som ett barn varje gång jag ser den. Ja, varjew gång- sett den ett antal! :P

• Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-07 10:12:22 följande:
    helt underbar!!! :) gråter som en löjlpotta här ;) (ja, jag ammar....) haha!

min älskling har gjort något liknande... han ändrade i texten på en av våra filmer.. när filmen började och textningen kom så hade han skrivit in i "textremsan" som rullar i nederkanten... hur gulligt som helst! :)
    Nej, men vad gulligt :) Jag har så dålig fantasi, så skulle aldrig komma på något sånt :P
    chabar skrev 2011-09-07 10:40:46 följande:
    Jag ammar inte, men jag gråter ändå som ett barn varje gång jag ser den. Ja, varjew gång- sett den ett antal! :P
    Haha samma här. Ammar inte men bölar ändå varje gång :P
  • Fröken Söt
    Pinkgrape skrev 2011-09-07 09:18:47 följande:

Hihi! Härlig historia!
  • Nikkita

Helt underbart Skrattande Såg den på Ellen Degeneres show för några veckor sedan & blev helt tårögd... 
    Minuz skrev 2011-09-07 09:12:34 följande:
    Men gud va kul, skönt att du ändå (trots hatet för sms) fick tillbaka ett rungande "JA!" Solig  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!