• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

pulmonate skrev 2012-02-24 12:39:17 följande:
    1 1/2 år innan!!? Jag som trodde jag var tidig och bokade 1 år innan. Jag blev så förvånad när hon som har hand om slottet där vi gifter oss sa att de bara hade 1 enda datum ledigt på hela sommaren därpå. Detta trots att de har 3 viglsar per dag, varje dag i veckan! Helt galet ju! 
    Det datumet vi fick var i princip det enda datumet vi sa att vi INTE ville ha Nu har jag desutom fått reda på att det är hans ex födelsedag! kul? Jaja, vi har varit tillsammans i över 9 år så det får bli VÅR dag nu
    Hehe, ja ... =)

Vi var ute i god tid (minst sagt) och letade lokaler. Och den här fastnade vi för på en gång, det kändes i magen att det var rätt. Vi funderade på det i typ en vecka och sen kände vi att det var lika bra att boka. Vi visste ju ändå vilket datum vi ville ha och så.

Klart att det blir er dag nu! Dessutom, vad är en födelsedag mot en bröllopsdag? Niente! Glad
  • Italia08
    Vilse skrev 2012-02-24 13:02:37 följande:
    Och med tanke på vigseldags diskussionen - jag gifter också mig den 28 Juli Flört
    Nä? Vad kul med tre i samma tråd! Glad
  • Italia08

*puh* Håller på att skriva adresser på kuverten till inbjudningarna. Segt att man inte kan alla adresser i huvudet utan måste hitta.se:a sig hela tiden. *seeeeeegt*

• Italia08
    Sommarbrud skrev 2012-02-24 16:44:45 följande:
    Italia08: åh det var så tråkigt att leta efter alla ! Sen smarta jag skrev inte ner dem utan fick leta igen till tack korten :/
    Åh, tack för tipset! Ska definitivt spara alla adresser till tackkorten.
  • Italia08
    Just Me skrev 2012-02-24 19:27:48 följande:
    Hej! 

Är det någon som vill kika på en klänning och säga vad de tycker... Behöver ett råd!
    Har snörat in mig på denna klänning: www.landybridals.com/wedding-dresses-sheath-c...

Och vägrar att kolla på andra

Nu till min fråga: RYGGEN! Vill inte ha den så där öppen, tycker ni det blir snyggast med hel stängd rygg (alltså spets över hela ryggen) eller ska jag be dem "ta upp" ryggen lite, typ så här:

Alltså upp till det svarta strecket 

Vi gifter oss förvisso på vintern så helrygg kanske vore snyggare/elegantare? Vad tror ni?
    Annars tänkte jag ha snörning i ryggen.... Men med helrygg kanske man kan ha dragkedja eller knappar?
    Hel rygg och knappar tror jag blir snyggast. Kanske kan se lite skumt ut om man bara tar spetsen halvvägs? Men det är bara min spontana känsla.
  • Italia08
    Just Me - Glömde så klart att säga att klänningen är väldigt vacker. Bra val! Glad
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-02-25 09:46:19 följande:
    Åhåjaha.. Mylove vill ha ca 1200kr för att sy klänningen... suck...
    Du har verkligen lyckats att sätta dig själv i en rejäl knipa. Flört
  • Italia08
    IdaGotland skrev 2012-02-25 10:02:41 följande:

Åhhh, nu har jag beställ mina klänningar och en tärnklänning från Milly!! Väntar bara på att betalningen ska bekräftas... En lång och nervöööös väntan har tagit sin början! Hur har ni andra gjort för att stå ut?? :-S

Jag jobbade ganska mycket under min ´"vänteperiod" och när jag var ledig så fixade jag med andra bröllopsgrejer. Jag överlevde (uppenbarligen) men det var fasen tufft! Glad
  • Italia08
    IdaGotland skrev 2012-02-25 10:02:41 följande:

Åhhh, nu har jag beställ mina klänningar och en tärnklänning från Milly!! Väntar bara på att betalningen ska bekräftas... En lång och nervöööös väntan har tagit sin början! Hur har ni andra gjort för att stå ut?? :-S

Är också nyfiken på vilka klänningar det var. Har hänt alldeles för mycket här i tråden för att man ska minnas. Så visa! Glad
    Ska bli spännande att se klänningarna sen. Ska de vara klara om 1 ½ månad?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!