• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

InaW skrev 2012-06-29 17:54:25 följande:
    Följesedel fast med det lägre värdet fanns på paketet. Kvitto får man när man betalar Glad
    Perfekt! Skrattande
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-29 15:16:24 följande:
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 13:27:05 följande:
    Ja vissa (typ alla) dagar så önskar man att vi bodde större! vore så skönt! men det är svårt ekonomiskt att ha något annat än det här just nu :(

Man vänjer sig ändå, tänker på min mormor & morfar som skaffade sig 7 barn (+ 1 barn till dom tog hand om i 18 år) och dom bodde bra trångt ett tag ;)

Det är mysigt här också men jag vill ha sådär stooort, med stoor altan, egen mark och kanske havsutsikt/långa lägdor. Stort kök, en walk in closet med en stor skohylla  *drömmer mig bort* gaah..
    Nåja, allt har sin tid.. och som du säger, det är ju lite mysigt också, ibland :)
    Usch va hemskt att vantrivas när man gjort något så stort som att flyttat till hus och ett annat område! men känns det inte rätt så gör det inte det.

Ja tiden lär utvisa ett å annat! tills dess försöker jag göra fint hemma, då trivs jag ännu bättre. Trots avsaknaden av yta, hehe ;) men för barnens skull måste vi hitta något nytt inom något år!
  • emmadeckmar
    paet skrev 2012-06-29 21:43:03 följande:
    Här är min klänning. Lite skrynklig eftersom den fraktades ihopvikt såklart. Jag är nöjd! Dock kändes materialet smått prassligt? Men det kanske ska vara så. Dock är det inget som syns och den satt bra förutom runt höfterna. Ska sy in den där

WOW!! den satt ju jättejättefint på dig! och den ser ut att vara mycket dyrare än vad den var (iofs kan ju inte jag se hur tyget är) tycker faktiskt den ser lyxig ut, och vilken TUR du hade som fick hem den så snabbt och allt!! Skrattande
  • emmadeckmar
    paet skrev 2012-06-30 11:01:44 följande:
    Oj,. alltså den där var ju riktigt fin den med, och fint släp! nästan så jag tycker mer om den här (det är bara för att jag inte gillar "bling-bling" så mycket på mig, fast på en andra personer är det fint)

alltså, båda var ju fina och sitter jättefint på dig, jag tycker det var ett ganska svårt val men du känner ju vilken klänning som känns bäst när du har den på dig! hihi Skrattande

Jag har aldrig ens provat eller pillat på någon brudklänning, hoppas den jag får hem sitter bra!
  • emmadeckmar
    jakother skrev 2012-06-30 11:40:18 följande:
    Idag kom min klänning, PÅ EN LÖRDAG!! slapp tull och allt! ;)

Tvärprova den utan att snöra, sambon såg ut sm ett frågetecken när jag sa att man var tvungen snöra den! hah
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    BILD pleeease? Solig 
    (det där var den första solen jag ser idag, här hemma ösregnar det och har gjort hela morgonen!) haha Skrattande
  • emmadeckmar
    paet : Klicka här nedan på sidan 2001 så ser du bild på klänningen jag beställde förra månadgen! har gjort lite ändringar på den såsom högre midja och korsettsnörning.

Vet inte hur lång tid den tar på sig att komma, dom gör den efter mina mått. Men jag gifter mig inte förns 11/11 så jag har tid på mig. Fast känns såå nervöst att vänta ändå. Hinner ju tänka massa tankar om att den inte passar MIG! Skrattande
  • emmadeckmar
    snuttitess skrev 2012-06-30 15:27:40 följande:
    Borde inte ta så lång tid. Där jag beställde min klänning så gjorde de en efter mina egna mått. Beställde den 16 juni och fick den igår :)
    Men du fick din på mindre än 2 v!! härligt! Skrattande

Jag beställde min från Landy, och dom har 20-25 dagars tillbverkningstid, sen tillkommer dagarna det tar att skicka den! men det kan ju gå fortare/segare också, kanske beror på hur mycket dom har att göra Glad

Vart beställde du din klänning ifrån?
  • emmadeckmar
    Ekinaj skrev 2012-07-02 04:05:58 följande:
    EN fraga bara. Nar ni matt 'hollow to hem' har ni lagt till nagra cm sa att kjolen definitivt tacker underkjolen (ni som bestallt klanningar som behover underkjol)? 
    Jag la inte till något på längden, utan mätte ganska exakt! jag hade tänkt ha ett par vita skor jag redan har hemma med 10cm klack, men blir det fel med längden så kommer jag nog bara försöka hitta några billiga skor som är hägre/lägre beroende på om klänningen inte passar på längden, tycker det blri för mycket jobb om jag skulle be någon sy upp klänningen, utan då anpassar jag skorna istället. Fast såå mycket högre än 10cm vill man kanske inte chansa på att gå med i kyrkan, hihi Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!