Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Typ något sånt här:
Det skulle väl vara pricken över i:t?
Då har min tredje tärnklänning äntligen kommit. Den första jag skickade efter hade ju en helknasig passform och passade inte alls min tärna. Hon har stora bröst och smal midja så hon passar inte in i en standardstorlek. Jag beställde en variant av denna klänning: www.dinobridals.com/discount-store-comfortable-one-straps-with-flowers-wrinkles-chiffon-knee-length-maid-of-honor-dress-at-wedding-2012bmd014-p-3628.html
Men utan rynkigt tyg och med två axelband istället för 1. Här är en bild när jag provar klänningen, den passar alltså inte mig riktigt, men man ser att den är fin och välsydd!
Dåså, då har jag provat min andra brudklänning från Dinobridal som ska användas på festen. Jag är superduper nöjd! Det är 9 lager tyg i kjolen, varav 7 lager är tyll. Den är tung, stor och fluffig men ändå härlig att röra sig i. Jag kommer att behöva sy in den lite i midjan och över bysten, men inget märkvärdigt. Den blev precis så som jag hoppats på!
Jag har varit väldigt aktiv i alla Kinaklänningstrådar och har beställt många klänningar från Dinobridal. Det är inget jag ångrar, jag har blivit nöjd med många. Min brudklänning hade dock en hel del brister som nu är åtgärdat hos sömmerska. Så klänningen är jättefin!
MEN nu, mindre än tre veckor innan bröllopet hittade jag min drömklänning på Blocket. Helt oanvänd Allure Bridals klänning i tyll och spets (denna, fast utan midjeband: allurebridals.com/products/8858 ). En sån jag drömde om från början. Så jag köpte den!!! Wiii!!! Så nu ska jag sälja min Kinaklänning!
Det jag ville säga med detta (för jag tänkte inte själv på det) är att min Kinaklänning i slutändan (efter sömmerska och allt) blev nästan lika dyr som min oanvända vackra brudklänning jag köpte på Blocket. Jag såg det inte som ett alternativ när jag började kika och ångrar det lite nu i efterhand... Så tips är att kika på Blocket och Tradera först :) Att köpa Kinaklänning är en chansning!
Är dock jättenöjd med mina tärnklänningar och aftonklänningen som jag ska använda på bröllop imorgon!
Jag är så lycklig! Min kinaklänning var fin, men jag kände mig aldrig sådär smashing ni vet...