• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

lillajagda skrev 2012-06-28 23:27:28 följande:
    Tack alla för era åsikter. Nr två kändes nästan direkt att den där vill jag ha, första känslan som dök upp men jag velar fram och tillbaka. Vad kostade era klänningar och vad slutade summan på ? Vet inte riktigt vad som är "rimligt" att lägga på en kinaklänning ? är helt lost på det här och rädd att det ska bli fel. Obestämd
    Efter ett tag när du börjat kolla runt (tog mig några månader för jag velade mellan olika stilar/priser/sidor, haha) så inser man att det beror först och främst på den egna ekonomin. Jag tänkte ett tag beställa en klänning som var skitbillig bara för att jag ville spara in på så mycket som möjligt.

Men ähh, sen hittade jag flera fina som låg i prisklassen 2000-2500kr och jag tänkte att mer än 2500kr tänker jag INTE lägga ut. Hade då kollat lite på blocket också, men jag vill ha en klänning sydd efter mina mått. Och just 2500kr kostade den som jag beställde förra veckan, sen vart det lite dyrare för jag la till en slöja + "wrap". Och slutsumman landade på 3289kr och då är ALLT inräknat, även frakten.

Det är MYCKET pengar för oss som har dålig ekonomi men jag fick det att funka ändå. Jag vill ju faktiskt ha en fin klänning, och hittade en som klickade direkt jag såg den Skrattande

Mitt tips är att om du har tid, kolla runt ett tag och föreställ DIG i klänningen, hur vill du att den ska se ut när du går, står, dansar osv.? och vad känner du DIG bekväm i? finns så många fina klänningar så att hitta någon tror jag definitivt du gör! 
  • emmadeckmar
    lillajagda skrev 2012-06-28 23:43:26 följande:
    Gifter mig inte ännu, utan det är väl 1 år kvar men är ute i god tid med allt så kan ju fundera länge och även prova massor av klänningar, men just nr 2 blev verkligen wow för mig :) kostar runt 2500 för en klänning, känns väldigt billigt för brudklänning men dyrt för kinaklänning? blir väl mer med tull och frakt ?
    Men gu va bra att du är ute i så god tid!! Det gillar jag *planeringsmänniska* Solig
  • emmadeckmar

Förlåt att jag bombar dig lillajagda, men jag kan säga såhär. Att jag är INGET stort fan av blommor. Äger inte ens några blommor hemma! (fast kan vara fint med en bukett i en vas iofs)

Och kolla på MIN klänning då, ett helt släp fullt av  ..BLOMMOR Skrattande tycker just nu att det är tjejigt, vackert och FINT Skrattande

• emmadeckmar
    lillajagda skrev 2012-06-29 00:02:42 följande:
    Ja det är svårt det där, vart beställde du din ? 
    Jag bveställde min från Landybridal, i måndags! så nu äre bara väntan kvar liksom Skrattande
    Sen är jag en sån som inte skulle kunna sälja klänningen efter bröllopet utan jag vill ju ha den kvar att ta fram och titta på ibland, hihi. Och då vill jag inte bara ha beställt "vilken som helst" om du förstår!

Har hört mycket bra om Landybridal så det var lätt att välja dem för min del iaf Skrattande
    lillajagda skrev 2012-06-29 00:04:36 följande:
    När gifter du dig ?
    Jag gifter mig 11 november, vi förlovade oss 11-11-11, så ett bröllop precis 1 år efter (på en söndag) funkar finfint! har ni bestämt datum för ert bröllop?
  • emmadeckmar
    lillajagda skrev 2012-06-29 00:02:42 följande:
    jag hade även tänkt sparat den och ha den fint  i min walk in closet så vill ju inte se på den varje gång jag går in där och tänka att jag valt fel. 
    Måste bara tillägga att jag är avis på dig som har en walt in closet!! ååh lyllos dig! Skrattande
    Vi bor så trångt, 2 vuxna & 3 barn i en 3rok..  :\
  • emmadeckmar
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 07:47:18 följande:
    Måste bara tillägga att jag är avis på dig som har en walt in closet!! ååh lyllos dig! Skrattande
    Vi bor så trångt, 2 vuxna & 3 barn i en 3rok..  :\
    men jag kan ju inte stava! *walk
  • emmadeckmar
    jakother skrev 2012-06-29 09:32:13 följande:
    Vi bor också två vuxna och tre barn i en 3rok! =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Hur stor är er 3rok? vår är 77kvm.. känns OK (trots att det är väldigt trångt, och blir trängre ju större barnen blir) men jag skulle vilja att barnen ska ha egna sovrum + ett stort lekrum.

Drömmer om HUS med många rum! fast det är ju otroligt bekvämt med lägenhet å andra sidan. Fast jag vill riva väggar och kunna ordna själv, det verkar så roligt! här får man ju på sin höjd måla väggarna Flört
  • emmadeckmar

Men hörrni, om dom öppnar paketet, finns det inte kvitto/följesedel där det står klänningens riktiga värde?

• emmadeckmar
    jakother skrev 2012-06-29 10:08:24 följande:
    Jag har ingen koll på hur stor våran lägenhet är.. det är en bostadsrätt och vi köpte den föratt vi inte skulle ha fler barn när vi hade två, När vi blev fyra bodde vi i en hyres tvåa.. vi tänkte att barnen iaf kunde dela rum tills den största blev sex(vilket nu är om drygt ett år) men så fick vi veta att vi vänta en till och att han skulle komma om tre måndader(var i vecka 27 när det upptäcktes!) Så nu sitter vi här! haha dock är det oerhört bekvämt fast vi bor på andra våningen! :/ Hus kommer vi att köpa när jag gått klart på uni.. och är färdigutbildad med jobb.. man får inte många lån som student! =P
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Nä va otroligt att det upptäcktes i v.27!! det måste ha kommit som en chock? fast ändå lite läckert att ni fick veta när det var så kort tid kvar, det är ju inte alla som klarar sånt! jag tycker det var läckert iaf, barn är alltid välkomna :))

Mina är 6år, 5 år och 1,5år så vi söker en större lägenhet, gillar området och förskolan så vill gärna bo kvar! väntar på att en 4rok ska bli ledig då det är det största som finns här. Men fick jag välja och vraka så skulle det bli ett stort hus med många rum, högt i tak osv osv ;D
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-29 12:38:12 följande:
    emmadeckmar & jakother - WOW! En eloge till er som klarar av att bo så många på bara 3rok! Vi bor också i 3rok, men på 95kvm, två vuxna och ett barn (samt två katter och en hund) och jag håller på att bli galen över att det är så litet! :P
    Ja vissa (typ alla) dagar så önskar man att vi bodde större! vore så skönt! men det är svårt ekonomiskt att ha något annat än det här just nu :(

Man vänjer sig ändå, tänker på min mormor & morfar som skaffade sig 7 barn (+ 1 barn till dom tog hand om i 18 år) och dom bodde bra trångt ett tag ;)

Det är mysigt här också men jag vill ha sådär stooort, med stoor altan, egen mark och kanske havsutsikt/långa lägdor. Stort kök, en walk in closet med en stor skohylla  *drömmer mig bort* gaah..
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!