• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

bridetobe2013 skrev 2012-02-21 12:32:18 följande:
    fått mail... Min klänning är skickad......
    1/6 2012
    Vad spännande! Är du nervös? Flört

Glöm inte att lägga upp bilder sen. Det var alldeles för längesedan någon fick hem en klänning nu. Börjar bli dags för lite bildfest igen. Glad
  • Italia08

Grattis till er alla som fyller år! Hoppas att ni haft/får bra födelsedagar.

(Själv får man ju vänta på 30 till november, men det kanske är lika bra = ung och fräsch ett tag till). Cool

• Italia08

Oj, där var visst jag igen. Cool Tack för de fina orden.

Jag byggde ju ihop min klänning av två olika plus lite egen design. Men jag hittade "stommen" eller vad man ska kalla det, via en app. Den heter "The Knot wedding dress look book" och där kan man fylla i bh-storlek, längd, vilken stil man vill ha och vilken kroppsform man har (äpple, päron, petite osv.) och sen söker den bland ett gäng olika klänningar. Det går att hitta mycket fint där och sen är det bara att googla fram en större bild.

Det är ett tips iaf (om du har en sådan telefon vill säga) som kanske kan hjälpa dig att hitta en klänning. Det funkade kanon för mig, plus att det var kul. Glad

• Italia08
    Protexblue skrev 2012-02-22 22:19:47 följande:
    Har en liten fråga, är de någon som beställt en klänning från milly med "strass och pärlor" på? Hur blev resultatet? Den klänning jag funderar på att beställa har mycket "strass och pärlor" på överdelen så skulle vara glad att få reda på att någon fått hem ett lyckat exemplar.. =)
    Jag beställde inte direkt med "strass och pärlor", men valde Swarovski-kristaller. Då fick jag sådana här:

Swarovski-pärlor kan man väl kalla dem. Även om de ser lite plastiga ut på bilden här så är de inte det. Det är hårt material och de glittrat något kolossalt fint i ljus. 

Även om du inte har sådana här pärlor på din klänning så har jag svårt att se att det inte skulle bli fint med "strass och pärlor". Det verkar som att de vet vad de gör och inte skulle sy fast "vad som helst" på en klänning.

• Italia08
    Protexblue skrev 2012-02-22 22:40:08 följande:
    Tack så mycket för svar! Är så glad att höra att de verkar bra. =)
    Och de var ordentligt fastsydda?, kanske lite mer de jag är rädd för att de ska vara dåligt fastsytt.. Så att de ser billigt ut pga det.
    Varsågod. =)

Ja, de är ordentligt fastsydda. Har inte studerat dem ingående direkt men de hänger inte eller så.
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-02-23 11:57:45 följande:
    Ja, precis :) Jag menade denna och de andra bilderna från när klänningen är helt nyuppackad. Då såg den inte riktigt klok ut.. jisses vad besviken jag var. Sedan strök snälla mammsen kjolen och vips!, en jättevacker klänning som satt som en smäck :D Haha ja, bröllopsbilderna är de enda bilderna där jag klarar av att se mig själv utan att känna mig apful, tur att vi har ca 700st av dom :P Men på de bilderna är klänningen jättefin!
    Din klänning är verkligen kanonfin och den satt jättebra på dig. "Snöggt!" (som man säger här =).

Tur att det finns snälla mammor. =)
    Det var ju likadant för mig när jag packade upp min klänning och provade den utan underkjol och i (typ) mörker första gången. Det såg ju förfärligt ut. Försökte intala mig själv och m2b att jag var nöjd, det gick väl så där ...

Tinzi - Så himla tråkigt att de inte kan inse fakta och hjälpa till. Klänningen är ju så fin. Ska du själv ta den till en sömmerska och betala för en underkjol eller vad blir nästa steg? *håller tummarna för att det löser sig*
  • Italia08
    Anny skrev 2012-02-23 12:09:15 följande:
    Nu ska vi se här. Bara för skoj skull tänkte jag göra en liten bildbomd jag också. Och tar jättegärna, kritik, åsikter, omdömen whatever. 

Så vad tycks?

En i diamond white

Åh! Den första klänningen är jättefin på dig. Ta den, utan ändringar! Glad
  • Italia08
    Anny - Jag ändrade mig också efter att jag fick se den sista klänningen. Läcker som attan!

Håller med 1700tal, släp är fiiiiiiiiint.  *utövar hypnos* =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!