Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Glöm inte att lägga upp bilder sen. Det var alldeles för längesedan någon fick hem en klänning nu. Börjar bli dags för lite bildfest igen.

Grattis till er alla som fyller år! Hoppas att ni haft/får bra födelsedagar.
(Själv får man ju vänta på 30 till november, men det kanske är lika bra = ung och fräsch ett tag till).
Oj, där var visst jag igen. Tack för de fina orden.
Jag byggde ju ihop min klänning av två olika plus lite egen design. Men jag hittade "stommen" eller vad man ska kalla det, via en app. Den heter "The Knot wedding dress look book" och där kan man fylla i bh-storlek, längd, vilken stil man vill ha och vilken kroppsform man har (äpple, päron, petite osv.) och sen söker den bland ett gäng olika klänningar. Det går att hitta mycket fint där och sen är det bara att googla fram en större bild.
Det är ett tips iaf (om du har en sådan telefon vill säga) som kanske kan hjälpa dig att hitta en klänning. Det funkade kanon för mig, plus att det var kul.
Swarovski-pärlor kan man väl kalla dem. Även om de ser lite plastiga ut på bilden här så är de inte det. Det är hårt material och de glittrat något kolossalt fint i ljus.
Även om du inte har sådana här pärlor på din klänning så har jag svårt att se att det inte skulle bli fint med "strass och pärlor". Det verkar som att de vet vad de gör och inte skulle sy fast "vad som helst" på en klänning.