Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Hej!
Jag ska gifta min 8 juni och håller som bäst på att reda ut klänning till tärnorna. En av mina tärnor kommer vara gravid i månad 7. Det är fantastiskt roligt men gör det lite mer komplicerat med klänningsletandet. Vi har kikat runt i affärer och på internet. Nu verkar det ändå koka ned till att beställa från någon "kinasida" för att få samma tyg och nyans på bådas klänningar. På jenjenhouse har de några tärnklänningar för gravida.
Är det någon hon har erfarnhet av att beställa gravidklänning? Det är ju väldigt svårt med mått eftersom de mått som hon kommer få en betydligt större mage från nu när vi tagit mått tills bröllopsdagen. Det är 2 månader kvar till bröllopet så hon har ju en lite mage nu också men vi misstänker att både byst och mage kommer växa på 2 månader=)
Det vi har tittat på är chiffongklänningar i kungsblå färg. http://www.jenjenhouse.com/se/Empire-Hjaertformad-Golvlang-Chiffon-Charmeuse-Taernklaenningar-Foer-Gravida-Med-Skaerpband-045022459-g22459
Den här känns som minst risk att det blir något "fel". Vi tänkte även beställa en sjal att ha över axlarna åtminstone i kyrkan.
Vad tror ni? Tips vid mätning och angivning av mått?
Ang tullavgiter etc är det bättre att beställa båda tärnklänningarna ihop eller i separata ordrar?
Jättebra tråd med många bra tips!