Inlägg från: Popaulolinona |Visa alla inlägg
  • Popaulolinona

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej! Jag hoppar in här i tråden.
    Igår beställde jag klänning från Ali express, om två ynka veckor ska det vara levererad så det är bara till å hålla tummarna ;)
    Beställde även skor därifrån men fick idag ett meddelande om att dom inte hade min storlek- Då blev det krångligt värre. Eftersom Ali express är en mellanhand som man betalar till så var det ett jäkla meck men att få tillbaka pengarna som man betalar vid beställningen. Så nu efter massa messande (SUPERBRA kontakt med säljaren) har jag bestämt mej för att köpa skorna ändå (Inte ens 100 och fila fötterna riktigt riktigt noga ;)

Någon mer som beställt klänning från Ali?

• Popaulolinona
    muppen skrev 2013-05-31 08:40:15 följande:
    Förstår att detta är irriterande, men jag skulle inte oroa mig. Jag har själv beställt mycket saker (inte bara bröllopsrelaterat) från AliExpress. Om säljaren inte skickar dina varor inom utsatt tid kommer du automatiskt få tillbaka pengarna - dock kan säljaren ibland ha upp till 2 månader på sig att skicka sakerna, så det tar tid. Men de kommer tillbaka, helt säkert, jag har varit med om det flera gånger av oika anledningar.

Faktiskt just med skor också... har magnifika storleken 41-42 på fötter, så inte ofta man hittar en säljare där som gör så stora skor! ;)
    Ja, jag har enligt deras mått storlek 40. Men jag måste bara säga: WOW! Vilken service jag fick när jag mailade försäljaren, han satte sej själv och gick igenom alla skor och hittade ett par nästan exakt lika i rätt storlek, dock beklagade han så heeeemskt mycket för att priset ökade (Med 30 och hoppades att jag ändå skulle vara nöjd :) Jag är skitnöjd hittills, nu är det bara att vänta... och vänta... :)
  • Popaulolinona
    Madicken skrev 2013-05-30 19:51:40 följande:
    Spännande! Vad har du beställt för klänning?
    Jag lyckas inte spara ner bara bilden på klänningen men här är länken: http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Cap-Sleeve-Wedding-Dress-with-Illusion-Neckline-CMK513-1-Wedding-Dresses-Gowns-Prom-Celebrity/741421127.html 

Vad tror ni? Jag förstår inte riktigt om jag behöver köpa till en underkjol eller om den sitter i klänningen redan. Den har inbygd Bh så då kanske man kan anta att underkjolen oxå är det? Har mailat säljaren men han verkar ha väldigt svårt med engelskan och förstår inte vad jag menar. Kanske någon vet av någon bra sida som översätter från svenska till kinesiska?
  • Popaulolinona
    Popaulolinona skrev 2013-05-31 12:24:13 följande:
    Ja, jag har enligt deras mått storlek 40. Men jag måste bara säga: WOW! Vilken service jag fick när jag mailade försäljaren, han satte sej själv och gick igenom alla skor och hittade ett par nästan exakt lika i rätt storlek, dock beklagade han så heeeemskt mycket för att priset ökade (Med 30 och hoppades att jag ändå skulle vara nöjd :) Jag är skitnöjd hittills, nu är det bara att vänta... och vänta... :)
    Hihi, 30:- skulle det ju vara, ingen smiley men det blev det ju förståss ändå när jag skrev ihop  : - ) :)
  • Popaulolinona
    muppen skrev 2013-06-01 10:36:30 följande:
    Förresten, ett tips från en som beställt en spetsklänning och fick något helt annat än förväntat:
    Vill du ha paljetter fastsydda i din spets? Om du INTE vill ha det (vilket jag inte ville när jag beställde min första klänning) så säg det!! Det syns knappt i bilderna, men kollar man noga ser man att det blänker till här och där. Kan vara bra att kolla upp för säkerhets skull, så du vet vad du får.

Noterar även att säljaren inte har några omdömmen ännu, troligen då den är så pass ny. Så skulle rekommendera att du skickar några frågor till dem och ser hur de svarar, så att du får en känsla för hur seriösa de är!
    Gah!
    Nu blir jag skitnervös! Jag har mailat säljaren och frågat om underkjol men fick bara till svar att han inte var så bra på engelska och ett sorry, skickade då en ny fråga då jag försökta förändra engelskan men har inte fått nåt svar :/
    Är det ingen underkjol med så kan jag ta det och fixa en, tänkte mer att det vore bra att veta ifall jag ska försöka beställa en. Nu hoppas jag bara att klänningen är så fin som på bilden, paljetter kan jag också ta, blir det för mycket pillar jag bort dom... Bröllopet är i september så om det är helt åt skogen hinner jag lösa det.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!