• lenuz

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Idag kom den, äntligen. Lite svårt att se på bilden, men broderierna på bysten och kjolen samt på ryggen och släpet är otroligt välgjorda. Axelbanden sitter bara i knappar på insidan, så de går att ta bort, måste känna efter lite först. Ska snöras bättre sen för bättre passform.

• lenuz

Daniiel: Det här är "orginalet". Trots att den inte alls syns på min osmickrande bild så sitter den helt perfekt.

• lenuz
    Grundell skrev 2013-03-13 08:30:43 följande:
    Lenuz: Vilken fin klänning
    Tack så mycket. Ska prova den igen idag med en riktig underkjol.
  • lenuz
    sommaren13 skrev 2013-03-13 09:16:12 följande:
    Lenuz: jättefin klänning Jag har en liknade, dock ska jag inte ha den. På min så kändes axelbanden hårda på nåt sätt...dom var inte alls sköna.
    Vad tråkigt, plockade du bort banden då?
  • lenuz
    trolldocka skrev 2013-05-28 09:15:57 följande:
    hej hej allihopa.

är ny här och har läst några av de tusentals sidor ni har lagt upp här. verkligen jätteintressant och spännande läsning!!

nu är jag själv mitt uppe i att välja klänning och har hittat "min" drömklänning hos två olika online shoppar.
    min fråga var ifall någon har handlat hos någon av de två shopparna och kan ge lite personliga erfarenheter av typen "go for it" eller " för allt i världen, undvik detta företaget" !!

www.dresslande.com/products/Buy-a-line-sweeth...

www.dayweddingdresses.com/Wedding-Dresses-201...

// trolldockan

Jag har ingen erfarenhet av de sidor du nämner, men är däremot väldigt nöjd med jenjenhouse.com. Det var där jag köpte min klänning och många med mig. Det är en av de större firmorna på "kinaklänningar". Jag hittade din drömklänning där.

http://www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chapel-Train-Satin-Wedding-Dress-With-Embroidery-Sashes-Beadwork-002004584-g4584

• lenuz

Är det någon här inne som har kemtvättat sin kinaklänning?

Jag har fått en mörk fläck på släpet som jag gärna vill få bort innan bröllopet. Men jag vet inte om man vågar kemtvätta utan att riskera tyget/pärlor/passformen. Ska tilläggas att klänningen är i siden.

• lenuz

Detta är min kinaklänning från jenjenhouse. Så otrolig nöjd.

Jag hade en underkjol som gick ut under släpet vilket gjorde att den föll mycket snyggare och släpet följde med mig runt när jag vände mig om. Väldigt praktiskt för ett annars rätt opraktiskt plagg.

• lenuz
    CoG skrev 2013-10-20 17:43:12 följande:
    Väldig fin!

Gifte ni er i Umeå?
    Tycker att det liknar stadskyrkan här...

Jo det var Stadskyrkan, visst var det där ni gifte er också?

Den är jättefin, man blir bara lite förvånad över storleken när man kommer in.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!