• confuzed86

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Har ej läst hela tråden men tänkte fråga hur långt tid det tog för er att få era måttbeställda klänningar? Jag tänkte beställa i slutet av maj, början av juni. Gifter mig 17 aug så då borde den väl hinna komma? Vågar ej beställa tidigare då jag går på lchf för att minska i vikt. Har hittills gått ner 9kg sedan jan och hoppas på minst 10 till!

• confuzed86

Tack för svar! Får ta och göra det. Men ska jag isf beställa i lite mindre mått då jag hoppas på att gå ner minst 10 kg till (från nu) förhoppningsvis har jag lyckats gå ner iaf 8kg tills april.

• confuzed86

Denna klänning tänkte jag beställa! Älskar den verkligen! Är bara rädd att den kanske kommer se dum ut på mig då jag har breda höfter, eller då kanske denna modell funkar bättre för just det?
    någon annan som beställt något liknande som vill visa bild? gärna ngn med päronform och som inte är pinnsmal :)

• confuzed86

Daniiel: jag tänkte att jag ska till ngn affär i nästa månad och testa (hoppas på att ha droppat några kilo till tills dess). Funderar på om man ska göra så kjolen börjar lite högre upp så man inte ser allt för konstig ut isf ;)

• confuzed86

Lägg upp bilden utan text och en i taget så brukar det gå

• confuzed86

Har nu skickat iväg mail till milly och dino för att se kostnadsförslag på klänningen

• confuzed86

Som sagt innan så håller jag på med min viktminskning. Har hittills minskat 10cm över stuss och ungefär lika mkt runt midjan. Under bröst har jag minskat 7cm. Allt detta på bara 3 mån. Då jag tänker fortsätta efter att jag beställt klänningen så är risken att jag minskar lika mkt till. Om klänningen behöver sys in så pass mkt, kan det förstöra den då, eftersom det inte handlar om 1-2 cm??

• confuzed86

Höstbrud13: väldigt söt klänning! Personligen tycker jag att du borde ha en underkjol så att underdelen kommer ut mer nere vid benen, men det kanske du redan tänkt?

• confuzed86

Nu har jag skickat förfrågningar ang vad min klänning kommer kosta. Dino ville ha 2100kr och en på ebay med 100% i positiva omdöme vill ha 870kr (ink frakt). Tänker faktiskt prova att beställa den från dem på ebay. Har en klänning i reserv i värsta fall!!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!