• av1

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej på er! 
    Jag har precis gett mig in i klänningsdjungeln och jag behöver hjälp  
    Har hittat de här klänningarna på ebay, originalet är från Mori Lee

http://www.ebay.com/itm/New-white-ivory-mermaid-wedding-dress-Gown-custom-size-2-4-6-8-10-12-14-16-18-20-/171029325376?pt=UK_Wedding_Dresses&hash=item27d2246640

http://www.ebay.com/itm/380636702492?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Är det någon som känner till säljarna? Eller sett en liknande klänning på något av de mer kända kinaföretagen?
    Brukar Ebay vara bra??
    Hoppas ni kan hjälpa mig Tack! 

• av1
    Tassiemon skrev 2013-05-21 19:52:09 följande:
    Jag har aldrig handlat kinaklänningar på Ebay men som jag förstår det så kan kvalitén skilja sig ganska mycket mellan olika säljare fast de har samma bild, lite roulette. 
    Däremot tror jag att man skulle kunna göra bra kopior på just den klänningen. Observera dock att på den ena säljaren står det i beskrivningen att de kommer använda organza (vilket kan vara lite glansigare och ibland se lite plastigt ut beroende på kvalitén, som daniiel skriver om). På den andra säljaren står det bara "as in picture". Vilket material skulle du själv vilja ha? Jag skulle nog velat ha tyll och tycker det ser ut som att det är tyll på bilden. 
    Du kan maila och fråga om de har några bilder på den riktiga klänningen, inte säkert de skickar men material kan du ju fråga om i alla fall :) 
    Tack! Vad bra att du skrev det där med organza, jag vill absolut ha tyll! Så lite glans som möjligt Frågade den ena säljaren om de hade fler bilder men jag fick bara tillbaka att de hade sytt den förut och den såg ut som " as picture"  Ja det är nog lotteri...
    Tror ni att det är bättre att skicka bilder på klänningen till något annat företag? 
  • av1

Tack muppen för recensionerna!

Vilken underkjol borde jag ha till den här?

• av1

Yippieee!!!
    Beställde en klänning från ebay för ca 5 veckor sedan och fick den idag, den är jättefin!!!!!! Gjorde en snabb provning och jag behöver nog bara lägga upp den lite. Känns jättebra i material, absolut inte billig, mycket välsydd!!! Lägger upp bild när jag provat ordentligt.
    Tack för alla tips här, som ledde till detta köp!!! 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!