• Marione

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Fråga - Jag har hittat en klänning i taft som jag verkligen tycker om, men tycker att tyget är alldeles för glansigt. Finns det ngt annat tyg som man kan byta till som skulle fungera som är lite mattare i kvaliten.

• Marione

Den övre (röda klänningen) är i charmeuse vilket jag inte har ngn aning om vad det är för tyg. Den undre klänningen är i taft. Min önskan är att kunna ha den övre klänningens modell fast med den undre klänningens urringning. Men jag förstår också att tyget måste vara av en viss styvhet för att kunna få till en sådan ringning som på den undre bilden.

Men jag vill samtidigt inte att klänningen ska alltför glansig ut, utan snarare ha en matt finish.
    Italia08´s klänning ser inte jätteglansig ut, men jag skulle ändå vilja ha den en nyans mattare. Jag hade tänkt mig en champagnefärgad klänning vilket kanske gör den ännu glansigare.

Vad allt är svårt :)
  • Marione

Tack vad snällt. Lite som Victorias klänning blir det, har alltid tyckt om sådana urringningar och hennes är verkligen vacker upptill tycker jag. Dock svårt att hitta klänningar med sådan ringning.

Jag har personligen jättesvårt för axelbandslöst - ser ut som jag har ett par extra bröst uppe vid armhålorna hur klänningen än ser ut. Och då är jag ändå inte så stor (strl 38). Men det verkar vara det absolut vanligaste. Jättevackert på många, men inte på mig. V-ringat känns inte heller bekvämt för mig - för stora bröst gör att jag inte tycker att urringat över lag sitter snyggt på mig.

Bridal Satin 395 ska jag skriva upp och komma ihåg. Det är svårt det här med klänningar. Men jag tror att jag går på det lite enkla istället för bombastiskt, det är mer jag och jag kommer att känna mig mer bekväm. Även om en riktigt maffig klänning vore oerhört coolt.

• Marione

Ja lite är det så. Less is more ofta - framförallt för mig. Eftersom jag har en timglasformad kropp blir det gärna för mkt om jag ska ha massa lull - även om jag tycker att det är snyggt på andra. Börjar landa i vilken klänning jag vill ha även om det om det är långt kvar.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!