• Lakinna

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

kanske världens dummaste fråga, men när vi pratar om "landy", är det då www.landybridal.co (utan "m" alltså) eller vilken hemsida är det?? Går man in på den som står i trådstarten så står det ju att den är nedstängd och under utredning.... tacksam för hjälp så att jag beställer från den "rätta" dvs den som rekommenderas av många.

• Lakinna

Ojoj idag "impulsköpte" jag en klänning från Dino! Blev nyfiken efter allt Dinoprat i denna tråd och gick in och tittade och där fanns ju drömmen!! Hoppas den blir lika fin som era blivit! Undrar bara lite"vad gör jag nu?" jag har beställt och betalt, blev 1450kr inkl frakt (gratis frakt just nu), men det innebär ju att det borde bli tull och mons och allt sånt, men vem betalar man det till? Jag har ju betalt klänningen till Dino, ska jag betala något mer till någon annan? Eller väntar jag bara nu? Tack!

• Lakinna
    daniiel skrev 2013-01-06 19:51:29 följande:
    Nyfiken, vilken klänning blev det? :)

Just nu behöver du inte göra något mer. Om du vill, kan du skicka ett mejl med ditt ordernummer och dubbelkolla så dom fått beställningen, men det behöver man absolut inte.

När det gäller tull och moms, så har inte företaget med det att göra. Det är tullverket här i Sverige och om du behöver betala det får du reda på när klänningen kommer till Sverige :)

Men ja, just nu behöver du bara vänta :)
    Tack så mycket för ditt snabba svar. Berättade för min m2b "om dig" idag och hur fantastiskt det var att ha dig här.... och voila; inom 10 min hade du svarat. hoppas du förstår att det är guld värt!

Det blev faktiskt den klänning som jag ville ha från början men ångrade efter att ha provat i affären. Tror att min besvikelse hade mer med dåligt bemötande i affären att göra än att klänningen inte skulle vara bra (provade 15 klänningar i en affär med fantastisk personal och där kändes alla klänningar toppen och sedan 7st klänningar i andra affären (med en sur gubbe som föreståndare) där ingen kändes bra och jag tappade helt lusten att leta klänning) 

Så för detta fantastiska pris är jag villig att chansa, håll tummarna för mig och min dröm!! :)

• Lakinna
    Bewi skrev 2013-01-06 20:30:21 följande:
    Lakinna: ååh vilken fin klänning du valt :) den kommer säkert bli superfin :) Dino gjorde ju min klänning och jag är mer än nöjd, hoppas den kommer fram snabbare än snabbast!!!
    Tack Bewi, du var jättefin i din klänning! Känns bra att höra att du var nöjd med Dino :)

Jag håller tummar och tår för att denna också ska överträffa mina förväntningar, men försöker hålla mig realistisk och tänka att det KAN bli fel.... 

Hur lång tid tog det från att du beställde till att du fick klänningen? 
  • Lakinna

oj det var snabbt!! vad härligt att höra, dock blir jag lite orolig för vi ska resa bort mellan den 18 januari -3 feb och det känns ju som att klänningen kommer att komma under den tiden, vad gör man då? Dvs håller dhl den till en så länge? Kanske får ringa dhl och fråga om man kan lämna fullmakt till någon annan att hämta den... 

• Lakinna

Jag beställde från Dino och betalade direkt med kort via Alipay, gick hur bra som helst...

• Lakinna

Hej, Vet du (eller någon annan) om dino lägger till på längden?? Jag skickade nämligen in min "riktiga" längd och inte extra för skor.... orolig nu att den ska vara för kort

• Lakinna

Tack snälla du för ditt svar, nu känns det mycket bättre! Är såååå spänd på att se min klänning, den kom egentligen i måndags (för en vecka sen) men eftersom jag är bortrest och kommer hem till helgen så får jag snällt vänta till nästa måndag då jag kan hämta den hos dhl. Toppen av Dino att vara så snabba tycker jag (beställd 6jan, leverans 21jan)

• Lakinna
    MH2014 skrev 2013-02-07 16:22:30 följande:
    Verkar som om de flesta är nöjda med sina kinaklänningarna - jag blev tyvärr inte det! Eller klänningarna (beställde två) är jätte fina och väldigt välsydda, och till belåtenhet....men med lite överraskande detaljer jag inte visste skulle sitta på, haha! Men känner inte att det är 100%

Känner som du, skrev precis detta i en annan tråd:

Jag fick hem min kinaklänning i måndags och var så spänd efter att alla skriver hur nöjda de blev och hur fina klänningar de fått, jag däremot kände mig 90% nöjd och är lite i valet och kvalet vad jag ska göra. Spetstyget var inte som jag tänkt mig (var mer tyll med påsydda broderier, är det vanligt?) och midjan blev inte alls markerad snyggt....

Tyget kan jag kanske leva med och tänker nog i så fall sprätta bort de paljetter som de sytt dit (som jag inte visste skulle vara där). Tänker att klänningen kanske dessutom blir lite bättre om jag syr in den i midjan (nu snörar jag den till max) men vet inte om det bara är modellen...

Försöker bestämma mig om jag kan acceptera tyget och göra ovan ändringar eller om jag ska beställa en ny (med mer specificerad tygönskan), för då är det ju onödigt att göra ändringarna ovan.... suck, vill ju inte vara 90% utan 100%!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!