• Zarah

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Måste bara tipsa om att dinobridal.com har halva priset fram till jul om man anger koden XMAS50%OFF när man betalar. OBS! Jag vet inte hur bra de är för jag har aldrig beställt av dem förut. Men igår var jag inne och beställde en spetsklänning iaf. Jag kunde också betala med mastercard och slapp krångla med western union.

• Zarah

Är det någon som kan hjälpa mig? Jag vill ha det här axelbandet, i samma spetstyg som klänningen.
    Det skall vara en löstagbar del som går att sätta på med tryckknappar eller hakar på insidan av klänningen. Tror ni att de förstår om jag mailar det här till dinobridal? Eller har ni ett bättre förslag på vad jag skall skriva istället?
  • Zarah

Åh, vad spännande! Nu har min brudklänning anlänt till Sverige. Hoppas, hoppas att de kommer ut med den idag.

• Zarah

Emmalinnea: vilken fantastisk klänning! Jag har också beställt från Dino men har inte fått ngt paket än. Kan du inte lägga ut den? Det stod på deras hemsida att det brukar finnas lite extratyg i sömmarna. När beställde du din klänning?

• Zarah

Nu har jag fått min Kinaklänning. Jag beställde ifrån Dinobridal och är väldigt nöjd. Men nu måste jag fråga om någon kan hjälpa mig. Vad skall jag ha för underkjol till en sådan här klänning? Jag är totalt nybörjare på det här med underkjol och har aldrig använt det förut. Klänningen skall vara A-linjeformad och jag vill få en tydligare (och smalare) midja genom att klänningen går ut litegranna från höften. Jag är tacksam för alla råd jag kan få!

Är det dessutom någon som har en anledning till varför jag borde eller inte borde ha en slöja till den här klänningen så får ni gärna tycka till.

• Zarah

Äntligen kom min klänning ifrån Dinobridal. Jag är så nöld! Men nu måste jag be om hjälp! Är det någon här som kan råda mig vilken underkjol jag borde ha  till en sådan här klänning? Jag är totalt nybörjare och har aldrig använt underkjol. Klänningen ska vara a-linjeformad och jag vill att den går ut lite från midjan och neråt för att jag ska se ut att ha en smalare och mer markerad midja. Alla råd mottages tacksamt!
    God fortsättning på er!

• Zarah

Igår kom min klänning ifrån dinobridal. Jag är så nöjd. Men nu undrar jag om någon kan råda mig vilken underkjol jag skall ha? Jag är totalt nybörjare på underkjolar och har aldrig använt det. Klänningen skall vara en a-linjeformad klänning och jag vill gärna att den går ut ifrån midan och neråt så att jag får en smalare och mer markerad midja. Alla råd (och gärna motivering varför) mottages tacksamt!

Jag prövar att infoga bilderna i inlägget under. God fortsättning på er!

• Zarah

Hej Daniiel! Stort tack för din hjälp. Om jag köper den underkjolen kommer jag att kunna sitta i den under middagen eller kommer släpet att ta i då? Borde jag köpa en extra underkjol att ha under middagen?

• Zarah

Hej! Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig - nu är det en smärre kris... Jag fick hem min underkjol som jag beställt ifrån lightinthebox igår och provade den direkt med min klänning. Det blev jättekonstigt, jag fick som en stor bubbla som stack ut framtill. Är det någon som förstår hur jag menaroch har ngn aning om vad som ått snett? Och vad gör man åt det. Jag ska försöka lägga upp en bild här imorgon så får ni se hur det ser ut. Jag har en a-linjeformad klänning med litet släp. Underkjolen har två ringar och en massa tyll och jag tyckte den höll upp släppet snyggt. Men det hålls ut nästan lika myckekt på framsidan, blev som en stor bubbla och jag tyckte dt såg jättekonstigt ut. Men dt blev ju väldigt lätt att gå. Fanns hur mycket benutrymme om helst.

• Zarah

Jag får inte till det här med citering riktigt. Men det här är Daniiels svar på min vädjan om hjälp med underkjolen: "Ringarna brukar vara ställbara, just för att kunna anpassas efter varje klänning, så det blir rätt vidd både framtill och bak. Har du prövat göra det? Alternativt plocka ur en, eller båda, ringarna. Det ger fortfarande lite mer lyft åt släpet än en underkjol utan släp. Ibland kan man få pröva sig fram lite :)" Och är kommer mitt svar och fråga: Ah, vad bra. Då ska jag pröva att minska på ringvidden. Jag tänkte att ringarna kanske hamnar på fel eftersom jag är 180 cm lång och att jag kanke behöver förlänga underkjolen på ngt sätt.

• Zarah

Handlade från Dinobridal. (Testar om bilden kommer med) Så här såg klänningen jag beställde ut:

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!