daniiel skrev 2013-02-09 13:34:23 följande:
Jag tycker du bör beställa klänningen 6 månader, åtminstone 5 månader, före du behöver den. Det för att vara riktigt säkert på att du hinner få den i tid och hinner göra eventuella små ändrigar, som att lägga upp den eller likande. Jag vet dom som fått vänta upp emot 4-5 månader på sin klänning pga diverse förseningar.
Ska du ha snöring? Isåfall så blir det ju större spelrum angående storlek. Ska du beställa efter dina egna mått, så kanske du kan dra av en cm på midja/byst/höft. Tänk dock på att en klänning i regel är betydligt enklare att sy in än att lägga ut.
Man kan beställa tygprover, men ha i åtanke att det kan bli dyrare än man tror och ta ganska lång tid innan man får hem dom.
Och som Pimpim skriver, så ska man aldrig räkna med att få bilder på klänningen innan dom skickar den. Dom flesta får inte det.
jenniferochaugust skrev 2013-02-09 10:11:17 följande:
Nu bombar jag tråden!
Dinos sida funkar i alla fall och jäklar vad billigt det var! Jag ser att de har Pronovias 2013 kollektion, och en likvärdig klänning som den jag vill ha kostar ca 1500 svenska kronor, det låter ju för bra för att vara sant?
Dessutom har jag helt fastnat för en klänning: DENNA.
Jag hittade tärnklänningar som jag tyckte var fina till mina tre tärnor, vad tror ni om: DESSA.
Jag ska på frackbröllop i augusti och jag undrar om ni tror att jag kan bära den då? Är det ok i färgen "champagne" eller är det för likt en brudklänning då? Jag vill ju inte förstöra för bruden förstås...
Jag provade att lägga allt jag ville ha i kundkorgen. Alltså min brudklänning, min festklänning och tre tärnklänningar. Det gick på 583 dollar, och sedan med 10% discount. Alltså typ 3500kr för alla dessa klänningar! Det är ju otroligt!
Jag har mejlat Dinos och väntar ivrigt på svar...
Jag har som sagt själv bara positiva erfarenheter av Dino, och förutom på deras facebooksida, så har jag bara hört positivt från andra också. Jag hade definitivt vågat beställa från dom.
Både klänningar du hittat där ser jättefina ut :) Angående huruvida du kan använda din klänning igen på ett annat bröllop, då som gäst, beror väl lite på. Personligen hade jag nog inte valde en sådan färg, just för att den är rätt vanlig som "brudfärg" och vet bruden om att du använt den som brudklänning tidigare (om du nu tänkt bära den på ditt bröllop, om så bara som festklänning på kvällen), så kan det kanske sticka lite i ögonen. Otroligt svårt att säga dock, för alla reagerar så olika på det där. Vissa vill inte ens att gästerna ska bära ljusa färger öht, medan andra tycker det är helt okej med vitklädda gäster.
Hej Daniiel!
Tack för snabbt och bra svar! Då bör jag alltså kunna vänta till i april med att beställa klänning. Jag vill ju såklart gå till butiker och prova lite. Jag vet ju inte vad som passar min kroppsform, fast jag är ganska övertygad om att klänningen skulle passa mig väldigt bra. Jag skulle eventuellt vilja ha en liten spetsbolera över i kyrkan så jag inte blir så bar också,..
Du missuppfattade mig angående den lite mindre klänningen, den är alltså inte tänkt till bröllopet överhuvudtaget. Den tänkte jag beställa för min kompis bröllop, det är ju ett frackbröllop så jag måste vara ritkigt fin. Du har rätt i att champagne är väldigt "brudigt", men jag har så svårt att se den där klänningen i någon annan färg än ivory eller champagne... Jag får helt enkelt ta och fråga min kompis vad det är som gäller. Vissa par föredrar kanske ljus klädsel?
Jag ska definitivt beställa rån Dino, måste sitta ner med tärnorna också så de får vara med och bestämma... :)