MH2014 skrev 2013-02-07 16:22:30 följande:
Verkar som om de flesta är nöjda med sina kinaklänningarna - jag blev tyvärr inte det! Eller klänningarna (beställde två) är jätte fina och väldigt välsydda, och till belåtenhet....men med lite överraskande detaljer jag inte visste skulle sitta på, haha! Men känner inte att det är 100%
Känner som du, skrev precis detta i en annan tråd:
Jag fick hem min kinaklänning i måndags och var så spänd efter att alla skriver hur nöjda de blev och hur fina klänningar de fått, jag däremot kände mig 90% nöjd och är lite i valet och kvalet vad jag ska göra. Spetstyget var inte som jag tänkt mig (var mer tyll med påsydda broderier, är det vanligt?) och midjan blev inte alls markerad snyggt....
Tyget kan jag kanske leva med och tänker nog i så fall sprätta bort de paljetter som de sytt dit (som jag inte visste skulle vara där). Tänker att klänningen kanske dessutom blir lite bättre om jag syr in den i midjan (nu snörar jag den till max) men vet inte om det bara är modellen...
Försöker bestämma mig om jag kan acceptera tyget och göra ovan ändringar eller om jag ska beställa en ny (med mer specificerad tygönskan), för då är det ju onödigt att göra ändringarna ovan.... suck, vill ju inte vara 90% utan 100%!