Inlägg från: HelenaFredrik |Visa alla inlägg
  • HelenaFredrik

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej hopp,

tar mig in i denna tråden även om jag inte är heelt säker på att det blir en Kinaklänning än (mor som betalar så vi får se vad jag kan få för tänkt summa i Sverige först).

Läste lite högre upp att ni rekommenderar beställning 4-5 månader före bröllopet. Gäller detta oavsett när på året man ska gifta sig? Tänker att det kanske är längre väntetid till sommarbröllop? För vår del är det den 26:e oktober som gäller :0)

Tärnklänningarna är åtminstone bestämda (om inget drastiskt sker) och de kommer beställas från JenJen. Om jag förstod det rätt så är detta deras egen klänning?

Den (blir 3st) ser iaf ut såhär:

Har ingen aning om i vilken färg de ska beställas bara. Vi kommer inte ha någon särskild färg som tema utan tar hösten färger. Funderar på att beställa hem deras provbok med satintyg för att kunna se färgerna IRL. Vad tror ni om det?

• HelenaFredrik
    minichristina skrev 2013-02-21 18:55:09 följande:
    Nja, om man tittar närmare så tycker jag inte det är spets, det är tyg med något mönster på... Och baksidan är riktigt ful...det är inte i närheten av hur bilden såg ut ju.

Jag ville ha att klänningen satt ihop, ingen jacka eller något annat löst. Tycker ni att det blir finare med organza på kjolen än tyll?

Jag tycker den är väldigt lik iaf Glad
    Har de skickat klänningen än eller finns det fortfarande tid för ändringar? Jag tänker tex på knapparna.

Annars får du se hur den ser ut IRL och om det behövs göra ändringar hos en sömmerska. I värsta fall kan du säkert sälja den för den är ju jättefin
  • HelenaFredrik

Själv har jag kollat igenom tonvis av bilder på klänningar nu. Ska ju prova i butik i april men det är mest för att vara säker på vad jag passar i. Har märkt att jag dras till två typer av klänningar. Antingen med blommor eller med spets. Just nu är en av mina favoriter den här: http://www.coralsbridal.com/3118-wd12071-strapless-full-a-line-wedding-dress-aiden-j1462hc-WD12071.html# (kan tyvärr inte lägga upp bilder just nu av ngn anledning) Jag är dock inte så förtjust i överdelen. Ser ut som 2 olika klänningar har satts ihop. Är det ngn av er som sett en klänning med liknande kjol fast med en annan överdel? Eller har förslag på en passande överdel? I "värsta" fall får jag helt enkelt knåpa ihop en egen variant så att det blir som jag vill ha det.

• HelenaFredrik
    HelenaFredrik skrev 2013-02-21 20:28:03 följande:
    Själv har jag kollat igenom tonvis av bilder på klänningar nu. Ska ju prova i butik i april men det är mest för att vara säker på vad jag passar i. Har märkt att jag dras till två typer av klänningar. Antingen med blommor eller med spets. Just nu är en av mina favoriter den här: www.coralsbridal.com/3118-wd12071-strapless-f...# (kan tyvärr inte lägga upp bilder just nu av ngn anledning) Jag är dock inte så förtjust i överdelen. Ser ut som 2 olika klänningar har satts ihop. Är det ngn av er som sett en klänning med liknande kjol fast med en annan överdel? Eller har förslag på en passande överdel? I "värsta" fall får jag helt enkelt knåpa ihop en egen variant så att det blir som jag vill ha det.

Alltså jag lovar att jag inte skriver allt i ett enda stycke. Verkar som om min dator borde startas om tror jag..
  • HelenaFredrik
    daniiel skrev 2013-02-21 20:52:29 följande:
    Dom har satt spetsapplikationer på ett annat tyg, vilket är väldigt vanligt. Nu är det synd, för det skulle såklart ha varit ett helt spetstyg. Om jag var du, så skulle jag be dom göra om överdelen med ett helt och tätt spetstyg. Men ja, jag tycker fortfarande klänningen är väldigt lik bilden.
    om man vill ha en överdel i hel spets. Bör man då alltid säga det i förväg för säkerhets skull?
  • HelenaFredrik

Nu har jag hittat orginalet.  Det är en Maggie Sottero. Såklart, fastnar alltid för hennes klänningar..

Det jag skulle vilja ändra fram är urringningen, troligtvis "bältet" till ngt enklare samt anslutningen mellan överdel och nederdel som jag tycker ser märklig ut. Tycker det ser ut som 2 olika kjolar här. Fast det kanske bara är jag?

Baktill hade jag inte velat ha den stora rosetten, tycker den tar över för mycket. Ev. att den hade varit ngt lägre i ryggen och sen älskar jag ju knappar men det kanske inte hade passat här?

Vad tror ni?

• HelenaFredrik
    Thea skrev 2013-03-08 11:58:47 följande:
    nu är min klänning snart här! mellan 13-15 skulle de komma med den! iiih!
    Vad är det för en som du har beställt?
  • HelenaFredrik

Hjälp!

Nu har jag beställt från JenJen och redan funderar jag på allt som kan gå fel..

Det ska sägas att jag inte ens har beställt någon klänning utan enbart färgprover i satin till tärnorna. Jag börjar starkt fundera på hur mina nerver kommer klara av de riktiga köpen..

Kanske dags att boka tid hos en psykolog lagom till dess?

• HelenaFredrik

Är det normalt att det inte finns ngn försändelse när man försöker spåra via det tracknr. man fått?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!