• CarolinZ

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu tänkte jag äntligen beställa den här klänningen från JenJen House

Men jag behöver hjälp med  hur man ska mäta...

här ser instruktionerna ut.

Men om man tittar på instruktionen för höft, så står det ju att man ska mäta på bredaste stället, men sen står det "tape should brush across both hipbones".

Jag har typiska "ridbyxlår" vilket innebär att jag är flera cm bredare på den bredaste delen av höften, än vad jag är om jag mäter tvärs över höftbenen, som ju sitter ca 1 dm högre upp. Hur ska man göra? Om jag mäter på bredaste stället så vet jag ju att jag kommer i den, men hamnar hela höften på klänningen på fel ställe då? Jag kan ju inte vara ensam i hela världen om det här problemet?

Hur har ni mätt?
  • CarolinZ

Nu blev jag nervös! Förra lördagen måttbeställde jag en klänning från jenjenhouse.com, idag har jag fått mail om att klänningen skeppades iväg från dem igår! Snabba puckar!

Det är den här vackra skapelsen jag beställt så nu hoppas vi att den lever upp till mina förväntningar:
    http://www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-V-Neck-Chapel-Train-Organza-Satin-Lace-Wedding-Dresses-With-Lace-Sashes-Beadwork-002000249-g249.

Jar beställt den i samma färg som bilden, dvs champagne så det blir spännande...

• CarolinZ

Hjälp, nu ringde UPS och sa att min klänning kommer imorgon! Det är 10 dagar sen jag beställde en måttbestäld, så det är ju sjukt snabbt. Tyvärr åkte jag på moms och tull, men det var jag ju förberedd på.

Nervös är vad jag är, drömde mardrömmar i natt om att jag var för stor för klänningen, haha...

Nån som vet om jag kan ringa och få dem att ändra utlämningsadress till jobbet, trots att det ska levereras redan imorrn?

• CarolinZ

Här kommer två suddiga mobilbilder på min klänning från jenjen...

(min sambo var inte så high på det här med släp)

Klänningen är superfin, men tyvärr för stor i överdelen. Jag älskar den i övrigt så jag hoppas verkligen att det går att ordna om man tar med sig den till en skräddare. På bilden har jag inga skor på mig, men längden är perfekt, så jag kommer inte behöva lägga upp den. Dock funderar jag på om jag ändå ska ha en underkjol? Blir ju lite lättare att gå om inte annat, men jag vill inte ha en för vid kjol...

• CarolinZ

daniiel: Tur att man har dig att rådfråga om sånt :) hade faktiskt funderat på om inte en underkjol utan ring är det som jag vill ha... Men man vill ju ha ut kjolen lite, så att den liksom hamnar i linje med den "övre" klänningen och inte smetar runt benen.

• CarolinZ
    Flodamamma80 skrev 2013-01-31 08:49:25 följande:
    Underbart okajsa :) min är nu skickad å jag hoppas de går så snabbt som jag valde i beställningen då ska de ta 5 dagar
    Har du tur så kan det nog gå ännu snabbare. Det stod på min att frakten skulle ta 6-8 dagar, det tog tre dygn innan den landade hemma hos mig. Jag är fortfarande helt förundrad över hur jag kunde ha min måttbeställda klänning 10 dagar efter beställningen.
  • CarolinZ

Hörrni, jag behöver lite input på stylingen...

Jag är väldigt förtjust i vintage-looken (framförallt 40-50tal) och är ute efter att se ut som en korsning mellan en klassisk Bond-brud och en film noir-hollywoodstjärna ungefär :)

Less is more är väl inte riktigt min stil, men nu vill jag veta vad ni tycker och tror. Ska jag lägga till/ta bort något eller har ni andra förslag?

Här är min klänning:

Här kommer de smycken (och skor) jag hade tänkt ha. Hårsmycket är intage 30-tal men med ny kam. Örhängena är från 50-talet, och ärvda av farmor. Skorna är troligtvis 60-tal, och ärvda av min mormor. Halsbandet är nytt med vårt monogram.

Hur tycker ni att jag ska ha håret? Jag blir alldeles velig...
  • CarolinZ

MH2014 - Tack för input. Klänningen kommer från jenjenhouse.com

Daniiel - Tack så mycket för alla fina inspirationsbilder, just nåt åt det hållet som jag är ute efter, men är så dålig på att googla själv :) Halsbandet är inte så stort. På bredden är väl monogramet knappt två cm.

• CarolinZ

Nu är jag äntligen gift och måste passa på att visa upp hur det blev. Att säga att regnet öste ner under vår utomhusvigsel (dock under tak) är en underdrift. Två minuter efter att vigselförrättaren blev klar kom åskan. En stund senare rök över 40 champagneglas i stormen. Men vad gör det? Vi hade en helt fantastisk dag och jag kände mig så vacker i min klänning från JenJen House. Bilderna har min systers sambo tagit.

• CarolinZ

Äriqua -om du klickar på visa endast under mitt namn så får du upp min fina kinakopia av just den klänningen. Dock i färgen champagne...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!