• Ariana

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Lovestar skrev 2013-03-27 14:17:09 följande:
    Någon som försökt få tag i Millybridal på sista tiden?
    Jag får inte heller något svar via mail (har försökt flera gånger från olika mailadresser). Via frågeformuläret på deras sida svarade de inom 24 timmar.
  • Ariana
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 13:09:20 följande:
    Här är det förbaskade midjebandet som jag avskyr! Tycker att det ser slafsigt och för stort ut, vill ha ett ca 3 cm brett sidenband istället, enkelt, inte vikt. Men det här bandet är som sagt insytt i klänningen så jag är tveksam till om det går att fixa!
    Jag tycker den ser jättefin ut! Var tvungen att gå in och titta hur bilden såg ut på deras hemsida, visst är det din beställningsbild med ändringar de har lagt in också? På den står det chapel length, men det kanske du ändrade sen? Jag tycker både släp och midjeband ser snyggt ut, men förstår att du vill ändra om det inte var så du hade tänkt dig.
  • Ariana
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 14:09:08 följande:
    Brudklänningen är jättefin, jag håller verkligen med. Det enda är att den är väldigt tajt över bysten (hej bantning!) och det där midjebandet. Har egentligen inget emot att det är brett, bara att det är sådär rynkat. Enligt mig så är det itne alls fins. Om det inte går att göra något åt så kanske jag kan stå ut, men jag hoppas att en sömmerska kan fixa.

Jag ska starta en ny tråd för att få lite tips från sömnkunniga här på forumet!
    Om det är rynkningen som är problemet och inte bredden (jag har sett innan att du egentligen inte gillar bredden heller) går det kanske att sy fast ett slätt band över det rynkade till en mindre kostnad än att ta bort det helt? Börjar bli nervös själv här, funderar på att beställa en klänning med fastsytt band :D
  • Ariana
    Kaffegrus skrev 2013-04-03 09:29:57 följande:
    Men errr!

Nu kom min kinaklänning nummer två. Den första sålde jag då den var för kort. Jag beställde därför en ny och specifiserade att den behövde vara längre. Men den är ju för tusan för kort igen! Jag blir gaaaalen! Nu ger jag upp detta kinaklänningar och får satsa på begagnad!

I övrigt är klänningen jättefin, som den första. Inbygd BH, fin spets, allt är bra, kanske även bättre en första gången. Men tuuusan!

Kaffegrus, hur mätte du? Drömmer mardrömmar om att få hem en för kort klänning. La du till något för skor och vidden på kjolen?
  • Ariana

Har nu pratat med Dino om att beställa den här klänningen. Bra pris och allt, men blir lite orolig nu när de har lagt upp den på sin hemsida för att jag ska kunna beställa.
    1. De har skrivit chiffon i rubriken och chiffon och satin i produktbeskrivningen, jag har bett om satin när jag mailat dem (antar att originalet är det)
    2. De har skrivit normal waist, men det är väl rimligen drop waist
    3. De har skrivit chapel train, men jag har ju specat att jag vill ha brush train

Tycker ni att jag ska ignorera det som står i produktbeskrivningen och lita på att det blir som bilden och som jag faktiskt bett dem om? Jag har mailat dem, men risken är väl att de inte svarar förrän på måndag och jag vill ju beställa nu! Skäms

Ni andra som beställt från Dino, har det varit skillnad på bild och produktbeskrivning, och vilket har ni i så fall valt?
  • Ariana

Min från Dino som kom igår sitter också lite tight över låren (ska vara drop waist), men jag tänkte inte på att testa att sitta i den, jag får nog testa en gång till. Den skulle nog gå att lägga ut några cm på varje sida, de har sytt in lite marginal i sömmarna, men jag ska nog försöka minska några cm själv först, jag har nästan fem månader på mig, så det bör ju gå.
  • Ariana
    daniiel skrev 2013-04-24 15:43:38 följande:
    Oj, vad snygg den blev! :) Jag skulle dock inte kalla den här klänningen för drop waist, inte originalet alltså, och inte din heller för den delen.
    Tack! Jag tycker bättre och bättre om den, nu ska jag bara fixa en underkjol med, så att det blir ett snyggt fall på kjolen.
  • Ariana
    daniiel skrev 2013-04-29 13:51:40 följande:
    Visst är det en chiffongklänning? :)
    Skrattande Älskar att det står "Fabric: No" i beskrivningen. Jag tycker också att det ser ut som chiffon.
  • Ariana
    HelenaFredrik skrev 2013-04-29 09:36:15 följande:
    Tack för ditt svar. Det känns skönt att man inte är ensam iaf.
    I fredags kändes det betydligt bättre. Verkar som om jag lyckades pricka in alla dåliga bröllopbutiker på torsdagen..

Första klänningen jag provade i fredags kändes bara så rätt (sincerity 3667) och både jag och mor började nästan gråta men åh andra sidan kan det lika gärna vara för att det var den första klänning jag faktiskt såg ut som en brud i så jag kommer n og åka dit nu i veckan igen och prova den en gång till.
    Sincerityn är jättevacker!
  • Ariana
    HelenaFredrik skrev 2013-04-30 19:04:17 följande:
    Förresten, är det ngn som har koll på vad Sincerityns släp kallas? Se blden i tidigare inlägg. Är ddet ett chapel train? 
    Ja, om jag har hittat rätt hemsida för Sincerity så är det chapel train.
  • Ariana
    Asal skrev 2013-05-03 10:17:11 följande:
    Varför får jag inga som helst svar från landybridal.co
    gör jag något fel?
    När jag kontaktade Landy tog det ett par dagar innan jag fick svar. Just nu är det en veckas helg i Kina pga första maj, så då kanske de inte svarar alls den här veckan.
  • Ariana
    Juli2013 skrev 2013-05-03 17:17:41 följande:
    Hej alla ni hjälpsamma brudar! Skulle gärna vilja ha hjälp av er kunniga med vad dessa två klänningar är gjorda av för tyg? ( fick sån bra hjälp förra gången att det var chiffong, vilket det också visade sig vara efter en veckas väntan på svar från Landy...)
    Det här är den ena www.landybridal.co/sheath-column-tank-top-sho...
    Och det här är den andra www.landybridal.co/sheath-column-halter-short...
    Jag börjar tröttna på att Landy inte anger tyg? Färgen varierar ju rätt kraftigt beroende på det.
    Tack på förhand!!
    Den rosa med svarta detaljer är nog chiffon, tror jag. Den andra är jag mer osäker på, det övre tyglagret ser väldigt tunnt ut.
  • Ariana
    daniiel skrev 2013-05-04 15:28:34 följande:
    PimPim83 skrev 2013-05-03 20:21:05 följande:
    För mig funkar det också...
    Funkar fortfarande inte för mig.. men då är det nog något knas på min dator eller internet eller något.. hm..
    Din äkta man kanske har blockat kinasidorna så att du inte kan spana på fler brudklänningar? Flört
  • Ariana
    Miss M skrev 2013-05-06 20:06:28 följande:
    Idag tog jag med min för snäva Dino-klänning till en sömmerska. Till min lycka tror hon att den går att fixa och jag ska inte behöva köpa en ny. Känns skönt. Glad Om två veckor får jag prova och se om de första ändringarna räcker. 
    Vad bra! Hoppas lite på min med, jag kan sitta i min, men det är verkligen inte bekvämt. Jag har några månader kvar, så tänkte vänta innan jag börjar med ändringar på klänningen ifall det inte skulle behövas längre (hoppas lite på ändringar på mig :))
  • Ariana
    Lilo84 skrev 2013-05-10 13:10:20 följande:
    Idag tog jag mig äntligen mod till att prova klänningen som kom i tisdags... Nu kan jag pusta ut :)Den sitter perfekt, liiiite tight över brösten men jag drog ner 2 cm när jag beställde den så det visste jag ju nästan att den skulle vara! Jääättefint sydd och massor av tyg, tror inte ens att jag kommer att behöva underkjolen!Ni får förbi se att den är skrynklig. Jag är SJUKT nöjd!!  (cdn1.cdnme.se/3929646/6-3/minklanningprova_51...  Länk om inte bilden funkar, som vanligt)
    Jättefin, jag förstår att du är nöjd!
  • Ariana
    airamo skrev 2013-05-11 21:55:30 följande:
    Hej! 
    Dags för mitt första inlägg i den här tråden.
    Jag sitter och ska beställa klänning från dinobridal och funderar över måtten. När det gäller måttet "height" menar de då hur lång jag är?

Hoppas att det är nån som kan hjälpa mig Glad
    Ja, så tolkade jag det och min klänning blev rätt.

Jag la till lite extra i måttet hollow-to-hem, dels för att jag ville ha marginal för underkjol och dels för att jag efter att ha mätt med ungefärlig klackhöjd blev rätt mycket mer längre än de fem cm de säger att de räknar med (och för att jag var livrädd att få en för kort klänning, och min skulle vara lätt att lägga upp). Det måttet ser rätt konstigt ut i förhållande till mitt mått för height, men jag gissar att de använder height för att passa in tex midjan, kanske?

Om du tänker dig en klänning i sjöjungfrumodell skulle jag ha lagt till någon cm extra i stussmåttet, min blev väldigt tight över låren och jag har läst att andra har samma problem. Det finns marginal att lägga ut, men det hade säkert varit lättare att ta in lite.
  • Ariana
    airamo skrev 2013-05-12 21:19:27 följande:
    Nu är det dags för andra frågan här, jag beställde aldrig klänningen igår för den kändes inte helt rätt. 
    Jag har sett här på forumet att några tjejer har gjort om och lagt till på klänningar eller skickat helt egna bilder.
    Vilken av "kinasidorna" har ni/de använt då?
    Och är det någon som vill tipsa mig? 
    Jag är helt novis i klänningsvärlden och har väl därför skjutit det framför mig men nu börjar det vara hög tid att beställa.  
    Jag hade en grundklänning som jag gjorde ändringar på. Bilden skickade jag Dino, Landy och Milly för prisförslag. Jag valde Dino främst för att de var snabba på att svara på alla mail. Landy svarade också relativt snabbt och Milly har fortfarande inte svarat. Klänningen jag utgick från fanns inte på Dinos sida innan, men det gick bra ändå. Använd kortfattade beskrivningar, med pilar och kryss, de  är inte bra på engelska och med längre meningar riskerar man att saker går förlorade i översättningen. Var övertydlig med vad du vill ha och vad du inte vill ha. Det kan hjälpa att lägga bilden här först och få lite feedback, ibland blir man hemmablind. Tänk på att det alltid är en chansning att beställa, det finns gott om exempel på folk som blir både nöjda och missnöjda. Daniiel har en bra tråd med en massa tips med: www.brollopstorget.se/Forum-2-132/m4239026.html
  • Ariana
    Matilda907 skrev 2013-05-15 19:45:39 följand
    Denna har jag beställt från Vowstory, får hoppas att den blir som bilden visar :)
    Vilken vacker klänning, jag älskar Mori Lee. Håller tummarna
  • Ariana
    minichristina skrev 2013-05-16 19:10:03 följande:
    Idag kom den andra klänningen. Tog bara åtta dagar innan de skickade, och ytterligare två innan den var här så det var rekordsnabbt. Rekordkvalitet var det dock inte. Många av broderierna sitter lite löst och den är betydligt lättare än min första klänning. Den är också lite kort så om jag väljer den kommer jag få överväga att ha andra skor. Klänningen hade också ett svart band jag inte var beredd på, fult som attan. Sitter okej bra förutom längen plus att jag nog får ha en underkjol för bästa effekt.

Det ser ju lite märkligt ut när det är band på framsidan, men inte på baksidan. Konstigt att de tog bort rosetten men inte bandet. Går det att ta bort bandet helt, eller fästa något över? Annars kanske man kan fylla på med band på baksidan också? Jag tycker det svarta i sig är fint, men det ser som sagt lite märkligt ut när det bara är på framsidan.
  • Ariana
    Brud0713 skrev 2013-06-15 17:21:21 följande:
    Jag menar att den är i rätt färg, dvs i en annan färg än på orginalbilden. (så det är alltså inget fel att den är i en annan färg eller saknar rosett) 
    Jag tycker att den är lik klänningen jag beställt. Min tärna är dock inte alls nöjd så det gör mig ju osäker.  
    Varför är hon inte nöjd, jag tycker den ser ut att vara väldigt lik originalet?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!