• muppen

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Efter att ha läst och framför allt tittat på alla andras klänningar i den här tråden i väntan på mina egna, tänkte jag att jag skulle bidra med lite bilder - för det är i alla fall det jag mest av allt letat efter här!Kort kan jag ju säga att jag gick lite bananer på det här med klänningar, och typiskt mig ville jag testa att beställa från Kina. Har varit en resa både upp och ned... den första var välsydd, satt perfekt men var väldigt annorlunda från bilden, så blev inte nöjd. Då beställde jag på pin kiv några riktigt billiga, och idag kom de alla tre! Två kommer kunna bli toppen, en är fin men lite för liten. Märkligt, att de som var superbilliga var minst lika bra som den lite "dyrare" (den "dyrare" blev 1200 svenska kronor)!Skall få lite hjälp att fota av min fästman tänkte jag, men här är några bilder så länge, på två av de som kom idag! :)    Efter missödet med den första klänningen gav jag nästan upp, men nu är jag peppad igen! (Jobbar bland annat med scenproduktion, så nu vet jag vart jag skall vända mig för att få fantastiska kreationer till alla stora coola föreställningar jag skall göra i framtiden!)         

• muppen

Ser man på, så enkelt gick det inte. Gör ett nytt försök, och ber samtidigt om ursäkt för bombandet av inlägg.

• muppen

Men... ursäkta att jag varken lyckas lägga upp bilder eller radera mina egna inlägg! Har kollat igenom forumregler och information på siten men hittar inga tips... Vet att detta är fel ställe, men någon som kan tipsa om 1) hur jag tar bort mina egna inlägg och 2) tips på varför fotona inte fungerar? (Har testat att ta ned storleken, både i mb och pixlar...)Ville så gärna dela med mig av både de fina och fula bilderna! 

• muppen

Provar att ladda upp bilder igen. Klänning ett som kom, fast i lite närbild.

• muppen

Testar med Firefox istället! Klänning ett då!
  • muppen

Och här är hela kläningen, hängandes (behöver hjälp att få på mig den).

Och "originalet"; en Alfred Angelo-klänning.

Min kopia är köpt på eBay i standard-storlek (har alltså inte skickat iväg mina mått på denna). Den är välsydd, helfodrad inkl släpet och även om jag inte porvat den med någons hjälp än så sitter den spontant väldigt bra över bysten, men blir dock mycket öppen bak. (Snörning, med "tygplatta" bakom.)
    Klart att pärlorna nog hade varit finare kvalitet med originalet, men jag tror ändå att denna blir ett alternativ till den stora dagen! :)
     £55 = ca 550 kr, inkl frakt med eQuick, tog ca 5 dagar innan den postades och 6 dagar för paketet att komma fram!
  • muppen

Den andra klänningen som kom. Också det en Alfred Angelo-kopia, fast utan släpet på originalet.

Originalet:

Denna var ännu billigare, och det märkt på passformen - måste nog sy till den lite för att det skall funka, dels en aning över bysten som är lite bublig och dels "omfördela" puffet lite. Men även denna var helfodrad, vilket jag inte förväntade mig, för det facila priset av $43 = ca 250 kr inkl frakt (långsam kina-post, över en månad).
    (Som sagt beställde jag en "dyrare" kina-klänning först som blir en total flopp, och beställde sedan några riktigt billiga bara för att se hur de var...)
  • muppen

Mimmi: o vilken fin klänning, grattis!Magenta: japp, skall lägga in länkarna till just de säljarna! Tänkte även lägga upp bilder på klänningarna när de är på, kanske min syster kan hjälpa mig imorgon. För jag är sjukt nöjd, speciellt till det priset, men de har ju lite smågrejer, och den vita är inte lika välsydd. Inget som inte går att fixa, men ändå!Klänning nr 1 (den i ivory):www.ebay.com/itm/120691927859&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649Jag tor strl (UK) 8, den sitter jättebra över min lilla byst men är däremot väldigt öppen i ryggen, så storlekarna är rätt små!     Klänning nr 2 (kritvita):www.aliexpress.com/item/65-Free-shipping-2013-newest-women-beautiful-chic-sexy-pleat-satin-mateiral-euro-style-strapless-floor/725597944.htmlDen här tog jag i stl (US) 4, och den storleken är perfekt, däremot är klänningen inte lika välsydd, så behöver fixa till den lite över bysten. Tyget tycker jag ser fint ut, men är ganska tunt. Den är helfodrad iaf.Om någon är sugen på denna klänning skulle jag rekommendera att lägga till frakt via EMS. Det tog evigheter att få hem den med "vanligt" Kina-rek,trots att jag är van att vänta på saker från Kina blev jag faktiskt orolig.       

• muppen

3Maj2014 skrev 2013-05-16 20:01:12 följande: muppen skrev 2013-05-16 08:47:23 följande: Och här är hela kläningen, hängandes (behöver hjälp att få på mig den). Vad kul! Jag beställde också en kopia av exakt den bilden på Ebay. Min färdiga klänning som kom hem var dock inte alls lik din :) Jag fick betala 58 pund för min. Kul att se hur mycket det kan skilja sig mellan olika säljare. Här är en bild på min (har tyvärr inget närbild)Vad lustigt att de är så olika, men är inte alls förvånad. De tar verkligen bara en bild, och syr en klänning de tycker ser ganska lik ut. Din hade nog finare pärlbroderier, mer som jag hade förväntat mig! Är den bra kvalitet i övrigt? VIlket säljare var det, kan du länka? :)    

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!