• Kada

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Här kommer mitt bidrag till av erfarenhet vad det gäller brudklänningsköp via nätet.

Jag har beställt enligt mina mått på jjhouse. Jag skickade beställningen 19 maj och fick hem klänningen den 3/6, alltså efter lite drygt 2 veckor. Mycket snabbt måste jag säga med tanke på att den som sagt var måttbeställd.

Jag hade även valt att specialsy den genom att ta bort släpet som var på orginalbilden.

Passformen när jag väl provade klänningen var mycket bra. Om jag ska klaga på något så är det ev något stor över bysten. Men jag är ändå mycket nöjd då jag med med liten byst aldrig lyckas hitta något som passar i "normala" storlekar. 

Det borttagna släpet blev jättebra och precis som jag tänkt och ville ha det. Kjolen består av många lager och känns mycket exklusiv och välsydd. Jag köpte med en underkjol till också men den är inte nödvändig att använda (Bilderna är tagna utan underkjolen).
    Däremot är den lite lång så jag får svårt att gå i den utan underkjolen till. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska fålla upp klänningen eller använda underkjolen också.

Här är orginalet:
    www.jjshouse.com/Ball-Gown-Scoop-Neck-Court-Train-Chiffon-Satin-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-002019534-g19534

Och så här blev det:

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!