Inlägg från: Kassandra470 |Visa alla inlägg
  • Kassandra470

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

min klänning :) oxå beställd från kina <3 längtar mig tokig tills den kommer :)
  • Kassandra470
    confuzed86 skrev 2013-05-27 10:44:46 följande:
    Jätte fin klänning! Var har du beställt den?
    från en kinesisk sida på tradera :)
  • Kassandra470

nu är den på poststället :) så i morgon får jag äntligen prova och se den!! wiiiiiiiiiie!
  • Kassandra470

här sitter den på :) frågan är bara vad man ska ha för underkjol någon som kan tipsa? 

• Kassandra470

Tack jag är jättenöjd! Jag köpte den av en svensk leverantör på tradera som har beställt den från Kina så det tog bara 4 dagar

• Kassandra470
    Asal skrev 2013-06-02 10:58:34 följande:
    Kassandra470 ..... 4 dagar?!?!? Det är ju helt otroligt Vad heter försäljaren? :)
    hon hade beställt själv från kina och dessa hade hon hemma på lager så att säga men annars om du ska beställa om en klänning med mått så tar det längre tid.. mina mått fanns redan så jag hade väldig tur :)
  • Kassandra470
    daniiel skrev 2013-06-04 12:00:15 följande:
    Vilken fin klänning! Ser ut passa dig bra också :) Nu har du kanske redan hittat och beställt en underkjol, men jag tipsar om några ändå :)

www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta...
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-1-tier-...
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-klannin...
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta...
    jag har kollat lite runt och jag undrar då.. är det säkert att beställa därifrån man åker inte på tull och sånna saker.. har råkat göra det och det blev en dyr historia.. sen är frågan vilken underkjol man ska ha när jag har släp? eller det har ingen betydelse? är så dålig på sånt här:P
  • Kassandra470
    muppen skrev 2013-06-04 10:48:43 följande:
    Vad många fina bilder på klänningar det kommit upp de senaste dagarna när jag inte varit inne!NinaH, CarolineZ, Kassandra, vad vackra era klänningar är. :)Jag har just hittat ett nytt alternativ, är tillbaka lite i funderingarna kring enklare klänningar igen. Vad tror ni o den här klänningen, tror ni den blir enkel fin, eller risk för att den bara "hänger"? Är lite orolig för att pärl-grejen i midjan inte skall vara bra, men å andra sidan verkar många vara nöjda med klänningen, om man kollar på betyg.www.aliexpress.com/item/2012-wedding- formal-dress-cheongsam-after-30-590/679836812.html Tips mottages varmt... :)   
    tack så jättemycket =) ska kolla din länk så fort jag har tid :P väääldigt mycket planerande just nu =)
  • Kassandra470
    daniiel skrev 2013-06-04 22:09:42 följande:
    Utanför EU kan man alltid åka på tull och moms. Det ska man därför alltid räkna med i priset när man beställer. Man kan enkelt räkna ut den summan själv, med undantag för administrationsavgiften som kan variera. Du kan ju ta med klänningen till en brudbutik och pröva ut en underkjol som du tycker passar :)

Med släp.. ptjadu, det beror på :P Jag tycker inte släpet ser så långt ut på din klänning och då är det inte nödvändigt med släp på underkjolen. Ska du ha samma klänning hela dagen och isåfall ha släpet "utsläppt" så att säga hela kvällen? Om du ska ha det, så kan det ju ändå vara så att en underkjol med släp kan vara att föredra. Även om du ska byta klänning till en annan. Men. Ska du ha samma klänning hela dagen/kvällen och på kväller haka/knyta upp släpet, så måste du isåfall byta underkjol eller vara utan underkjol ifall du har en med släp.

Ska du ha en underkjol med släp, så blir den en liknande den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-ka... Och se då till att den inte har för många lager i kjolen, för då kan den nog bli för "puffig" för din klänning.
    jag hade tänkt att jag ska ha klänningen under dagen till tidig kväll sedan bytar jag.. släpet är inte så långt men tyckte klänningen såg lite trött ut hehe.. och jag märkte att den fick finare form när jag höll ut den själv.. så jag hade tänkt och köra på nån av dom stilarna du visade mig.. :) om det går då för släpet :P jag vill ju samtidigt inte se ut som du säger puffig :P ska jag köra på nån enkel som det du visade och se hur det blir? vad hade du gjort?
  • Kassandra470
    daniiel skrev 2013-06-04 22:20:38 följande:
    Jag hade valt en underkjol med släp isåfall och om du skulle tycka att den blir för vid, så hade jag då valt att klippa bort någon tyllvolange eller plocka ur ringarna i underkjolen helt :)
    okej tack för din hjälp =) jag provar och så får vi se hur resultatet blir =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!