• trolldocka

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

hej hej allihopa.

är ny här och har läst några av de tusentals sidor ni har lagt upp här. verkligen jätteintressant och spännande läsning!!

nu är jag själv mitt uppe i att välja klänning och har hittat "min" drömklänning hos två olika online shoppar.
    min fråga var ifall någon har handlat hos någon av de två shopparna och kan ge lite personliga erfarenheter av typen "go for it" eller " för allt i världen, undvik detta företaget" !!

http://www.dresslande.com/products/Buy-a-line-sweetheart-court-train-satin-wedding-dress-16826

http://www.dayweddingdresses.com/Wedding-Dresses-2010-9640-good.html

// trolldockan 

• trolldocka
    daniiel skrev 2013-05-28 10:36:06 följande:
    Hej och välkommen hit :)

Vilken fin klänning du kikat på! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dom där två sidorna, har inte hört något om dom. Det betyder ju dock inte att man inte kan få en väldigt fin klänning av dom eller att det inte är seriösa sidor. Men, eftersom jag inte vet något om dom, så tipsar jag (som alltid) om att höra med några mer vanliga sidor (åtminstone här på BT) om vad dom skulle vilja ha för att sy upp klänningen. Hör med tex Landy, Dino och kanske Milly och Jenjen :)
    lenuz skrev 2013-05-28 11:54:45 följande:

Jag har ingen erfarenhet av de sidor du nämner, men är däremot väldigt nöjd med jenjenhouse.com. Det var där jag köpte min klänning och många med mig. Det är en av de större firmorna på "kinaklänningar". Jag hittade din drömklänning där.

www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chap...

tack så hemst mycket för tipsen och hjälpen, nu har jag fått mycket mer att fundera på :). tror att jag skippar dayweddingdressföretaget helt, deras hemsida gav helt enkelt inte ett lika seriöst intryck som dresslande och jenjen....

förlåt om jag är tjatig men jag har ytterligare en fundering jag har ang att köpa klänning och hoppas att ni som uppenbarligen är mycket mer erfarna kan hjälpa mig med den... jag är relativt slank, har vanligtvis storlek 34-36 upptill och 36-38 nertill, och jag kommer be att få klänningen figursydd men klänningen jag har tittat på verkar nästan kräva en enorm byst, tror ni att det spelar någon roll om man figursyr den eller kan de ta in den så att det inte ser konstigt ut?

tack på förhand trolldocka

• trolldocka
    daniiel skrev 2013-05-29 06:53:04 följande:
    Om jag var du, så skulle jag kolla storlekstabellen och kolla vilken storlek du ligger närmast över bysten, om det är en strl 34 eller 36 och sedan beställa klänningen i den storleken och med snörning då såklart. Chansen är väldigt stor att klänningen kommer passa bra då. Att höftmåttet är större gör inte så mkt i den här modellen av klänning, om det inte är flera flera storlekar större än bystmåttet. Skiljer det bara någon storlek, så går det bra :)
    tack så mycket för all din hjälpsamhet men jag tror inte jag var tillräckligt tydlig. jag funderade mest på om den typen av urrigningning behöver, ursäkta uttrycket, enorma bröst för att se bra ut. 

då jag själv har välsignats med bröst av den lite mindre trafikstoppande sorten så går jag och velar fram och tillbaka, kommer det bara se dumt ut om jag väljer en klänning med en urringning skapad för tjejer med större klyfta? *skratt*

ps. detta är skrivet en aning med glimten i ögat, hoppas att jag inte har förolämpad någon här inne med mina rakt på sak frågor, det är absolut inte menat på det sättet :). jag bor mitt ute på den australiensiska vischan och har alla mina vänner jag skulle kunna rådfråga om sådant här hemma i sverige. och då jag alltid har varit mer av en pojkflicka erkänner jag villigt att jag har verkligen ingen koll alls på sådant här, det här bröllopet känns som min chans att göra mig mer feminin :).... 
  • trolldocka
    daniiel skrev 2013-05-30 08:41:23 följande:
    Haha jaha, nejdå, ingen fara :) Det beror ju lite på hur du vill att bysten ska se ut. Vill du försöka framhäva den eller ej. En rak urringning kan ofta få en liten byst att se ännu mindre ut, medan tex en sweetheart-ringning kan framhäva den lite mer. Detaljer på bystpartiet kan också hjälpa till att framhäva bysten. Halterneck får ofta bysten att se lite större ut, men då måste man ju vilja ha axelband :P Tunna, typ spagettiaxelband, är dock inte att föredra om man vill framhäva bysten.
    tack så otroligt mycket för att du tar dig tid att besvara alla mina frågor! nu har jag en mycket bättre ide om vad jag ska införskaffa. 
    Att framhäva bysten och få den att se större ut betyder inte så mycket för mig, var bara orolig över att det skulle se dumt ut om jag skaffade en klänning som egentligen är tänkt för tjejer med större bröst... återigen tack tack förallt hjälp :)   
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!