Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Måste fråga er som har koll på när det gäller att beställa från exempel jenjenhouse. Det kommer levereras med företaget UPS. Men hur blir det med tullavgifter? Kommer dom på räkning innan eller efter leverans? När vi beställde alla dekorationer från USA så ringde tullen upp oss och vi betalade en summa direkt över telefon och någon dag efter så kom leveransen hem.

• Längtandsfull

Ok. Men att betala till personen som levererar varan verkar välldigt skumt. UPS själva har ju inget med tullavgiften att göra..

• Längtandsfull

UPS hör inte av sig innan. Dom gör försök med hemleverans 3 dagar sen hör dom av dig och man örhängen ringa upp dom och bestämma en dag som man kan ta emot leveransen. Förstår inte varför man inte kan bestämma en dag direkt så behöver dom inte göra kanske 3 helt onödiga besök.

• Längtandsfull

Nu måste jag ha hjälp !!! Tärnornas klänningar kom hem idag och dom var superfina men färgen är inte riktigt rätt =( Funderar på att beställa hem tygprover från jenjenhouse men om man läste sidan på engelska så står det free shipping på tygprover men det står det inte om man läser på svenska. Är det gratis frakt?? Snälla svara så snart ni kan för jag måste beställa men det blir ju lite dyrt om jag skall betala frakt också.

• Längtandsfull

Skulle även vilja veta om det är någon som vet hur det går till att skicka tillbaka klänningarna man fått hem och sen beställa hem samma klänning fast i annan färg. Får jag betala frakt både för att skicka dit dom och sen öven för att få hem nya?? Så alltså frakt för båda vägarna

• Längtandsfull

Muppen: jag har beställt hem en folder med tygprover i det tyg klänningen är gjord av. Hoppas det går fort att skicka den. Men tack endå =) Någon som vet hur mycket frakt jag får betala om ja vill skicka tillbaka och byta färg?? Får jag betala för att skicka tillbaka det samt att få hem 2 nya?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!