• sofialouise

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej!
    Är det någon som vet hur det är med "real sample dresses" ifrån milly bridal? Kan man maila till dom och fråga ifall de finns bilder på dessa, eller hur funkar det?

Är lite förälskad i den här klänningen men vågar inte tro att de gör den lika fin, , för det här är väl inte deras bild? Någon som beställd just denna, eller knakse sett samma klänning på någon annan sajt?

• sofialouise

Hej!
    Jag underar om de är någon som sett denna kälnningen ifrån Aspera på någon kinasajt? Vad tror ni, är den svår att sy upp?
    Känns ju som en väldigt clean och ren modell, utan en enda pärla eller broderi, men det kräver kanske mer av själva grundkonstruktionen, att sömmar är snygga osv? Man vill Ju också att tyget i sig ska vara fint och inte se billigt ut, då man inte döljer de med några dekorationer.
    Jag vill ha den här klänningen, men med några små ändringar, och önskar att jag kunde få den till ett shyst pris såklart :)
    Tacksam för hjälp!
  • sofialouise

Ok, här är mina bilder jag tänkt skicka iväg för prisförfrågan till Landy och Milly. Vad tror ni om detta, är det tydligt nog?

Vad skriver jag om valet av tyg? Ska jag lita på att de väljer rätt?

• sofialouise

Tack majjja! Det är en klänning ifrån Aspera, tror den hette nr 4477. Jag blev helt lycklig när jag provade den. Dock ser den inte ut så i ryggen i original, utan vi har vikt ned den.

• sofialouise

Tack Daniiel, du är en riktig klippa här har jag märkt! :) så himla gulligt av dig att dela med dig av din tid och din expertis. Jag ska ordna till stavningen, ta reda på min storlek, och sedan är det bara att skicka. Vad kan den här längden på släp kallas tro? Majjja, såg att klänningen du beställt är superfin! Jag är också väldigt förtjust i hela Audrey H stilen, men vill inte riktigt välja bort lååång klänning. Har dock varit inne på ankellångt också, det är så snyggt!

• sofialouise

Majjja: Ser ju toppenfin ut! Åh vad roligt för dig, vilken lättnad att de blev så bra! Lite ändringar får man ju nästan räkna med att göra tror jag. Grattis!

• sofialouise
    majjja skrev 2012-11-08 01:24:37 följande:
    mm, ska nog göra det. Snörade åt den lite hårdare och då blev passformen bättre..vad säger ni, blev det bättrre nu eller ser det ut att vara för hårt snörat? (tänker på skenorna som lyser igenom lite här nu... 
    Annars lämnar jag in den hos skräddare och så får de sy in den åt mig

spetstoppen ska också sys in

Det blev ju stor skillnad bara med den ändrade snörningen!
    Skulle nog inte skada med en extra underkjol, jag tror att klänningen känns lite mer "lekfull" då. Dessutom gör kanske det att den också blir ngt kortare?
    Den längden som är nu tycker jag är rätt läcker, och på fotona du lagt in ser man den lite uppifrån eller?
    Men däremot kanske den skulle vinna på att kortas lite i midjan?

Hur som helst jättefin, var den landy du beställt ifrån?
    Jag har fått ett prisförslag därifårn nu på "min" klänning. Så svårt bara att verkligen bestämma sig!
  • sofialouise

Hej! Hur resonerade ni Ang pris på er klänning, och vart ni beställde ifrån? Det skiljer ju en hel del mellan olika sidor.. Landybridal ville ha 279 $ för att sy själva klänningen. Dinobridal 220 $ för klänning & frakt!

• sofialouise

eml33h: ok, ja, man vill ju såklart bli nöjd! Lite jobbigt är det för ett kontrollerat (?) Som mig att inte kunna få några garantier. Fick precis svar ifrån milly nu, och de ligger mitt emellan i pris. Funderar på att göra som många andra och beställa 2 klänningar.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!